A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
Érdekes problémára derítettek fényt a Dél-Koreai Légierő emberei egy teszt során: az F-15K vadászbombázók csak egyik szárnyuk alatt hordozhatják az AGM-158 JASSM szárnyas rakétát, mert annak függőleges vezérsíkját csak baloldalra lehet eldönteni a felfüggesztési pozícióhoz. A pár éve a német Taurus-al szemben kiválasztott fegyver Dél-Koreának való eladásáról ugyan még nem döntött az amerikai kormány, a légierő máris a probléma megoldását keresi. A védelmi beszerzésekért felelős hivatal (Defense Acquisition and Procurement Administration – DAPA) már megkérdezte mind a Boeing-t, mint az F-15K gyártóját, valamint a Lockheed Martint-t, mint az AGM-158 fejlesztőit, ám még egyik cégtől sem kaptak választ. A hivatal tisztviselője elmondta, hogy akár a szárny alatti pilon, akár a fegyver függőleges vezérsíkjának áttervezése megoldást jelentene, de tudják hogy ez sokba kerülne számukra. Ellenben ha a vadászbombázóknak aszimmetrikus felfüggesztéssel kéne hordozni a szárnyas rakétát, az könnyen instabilitáshoz, a repülőgép kontrolljának elvesztéséhez valamint katasztrófához vezethet.

Amerikai F-15E AGM-158 JASSM szárnyas rakétát indít ,
A Boeing elkészült a 6. Ausztrália számára gyártott C-17 Globemaster III nehéz szállítógéppel. Az Ausztrál Királyi Légierő utolsó ilyen szállítógépét a Boeing Long Beach-i összeszerelő üzeménél adták át hivatalosan is az új üzemeltetőnek, november 1-én. A repülőgép a RAAF 36. századához kerül az Amberley légibázisra – ahol az összes többi kengurus C-17 is üzemel – és innen vesz részt a légierő misszionárius, humanitárius és békefenntartó küldetéseinek támogatásában.
A Boeing júniusban kapott megrendelést a 6. ausztrál C-17 leszállítására, az extra gyors munka az amerikai és ausztrál kormányok, valamint a mamutvállalat közötti szoros együttműködés eredménye.
—-
A svéd Saab cég elnyerte első megrendelését újonnan fejlesztett szemmagasságú kijelzőjükre, ismertebb nevén HUD-ra (Head Up Display). A nagy felbontású kép kivetítésére alkalmas eszközt a BAE Systems-el kooperációban fejlesztették helikopterek számára, hogy biztonságosabbá tegyék a rossz látási körülmények közötti, alacsony magasságú repülést. A rendszert eddig az Amerikai Hadsereg tesztelte egyik UH-60 Black Hawk helikopterén, de a megelégedettségük jeleként most további példányokat rendeltek, és más típusokra is kibővítik a tesztrepüléseket.
—-
A General Dynamics fegyverfejlesztési részlege az Amerikai Hadsereg fegyverzet kutatási és fejlesztési központjával együttműködve dolgozik egy új pilóta nélküli gépeken alkalmazható kisméretű fegyver tesztelésében. A General Dynamics GPS irányítórendszert szerelt egy 81 milliméteres aknára, és azt indították egy Tiger Shark UAV fedélzetéről. A teszt során 7000 láb, azaz 2133 méteres magasságból indítottak 3 aknát a pilóta nélküli repülőeszköz fedélzetéről, ezek mindegyike 7 méteres pontossággal talált célba.
A sikeres tesztel demonstrálták, hogy a cég képes a 10 fontos (4,54 kg) fegyverek körében költséghatékony irányítórendszert biztosítani, ezzel alapot biztosítanak egy olyan fegyverrendszer kifejlesztésére, melyet a kisebb UAV típusok is alkalmazhatnak, ráadásul a szűkös költségvetésbe is belefér.

Tiger Shark UAV ,
Az Eglin légibázis F-35 Lighting II vadászbombázói november 2-án teljesítették 500. repülésüket. A floridai reptéren máig 22 5. generációs vadászbombázót vettek át, ezek 238 nap alatt érték el félezredik repülésüket, a következő bontásban: július 12-én, 123 nap alatt érték el a 100. repülést, majd 44 nappal később, augusztus 24-én a 200.-at. További 28 napot kellett várni a 300. szárnyalásra, szeptember 21-ig, majd 25 nappal később már a 400-as számot is átlépték, október 16-án, ezek után 16 napra volt szüksége a csapatnak, hogy november 2-án elérjék az említett félezres számot.
—-
10 MQ-9 Reaper Block 1 pilóta nélküli repülőgép legyártására és leszállítására kapott szerződést a General Atomics a Pentagon-tól. A munkát Kalifornia államban, Poway-ban végzik, 2014 november 28-i határidővel.
—-
Oroszországban a Yantar hajógyárban elkészültek az India számára gyártott INS Tarkash alacsony észlelhetőségű fregattal. Új-Delhi 3 példányt rendelt a kalinyingrádi hajógyárból a csökkentett észlelhetőségű fregattokból, az INS Tarkash ezek közül a második, mely decemberben hajózhat át az Indiai óceánra.
—-
Az Airbus Military és a PT Dirgantara Indonesia megállapodást írt alá, melynek értelmében az Airbus Military C-212-400 Aviocar modernizált változatával törnének be a könnyű szállítógépek piacára. Az új típus az NC-212 nevet kapta, és a katonai mellett a civil körökbe is ajánlják az üzemeltetőknek. A típus teljesen új, digitalizált avionikát és robotpilótát kap, a szállítható személyek számát pedig 25-ról 28-ra növelik. A hosszútávú szerződés értelmében a gyártósort Indonéziában, Bandung-ban állítják fel, a hosszútávú felmérések szerint az elkövetkezendő 10 évben 400-450 példány eladásával számolnak.

Vietnami C212 ,
A Northrop Grumman megkezdte az első ausztrál F-35A törzsközéprészének legyártását. Az alacsony üzemű sorozatgyártás 6. szériájából kerül ki az Ausztrál Királyi Légierő első két ötödik generációs vadászbombázója, melyek építéséhez az amerikai mamutvállalat idén októberben állt neki. Az AU-1 és AU-2 jelzésű gépeket 2014-ben adják át, majd a próbarepülések után megkezdik velük a kengurus légierő első pilótáinak átképzését az új típusra.
Ausztrália eredetileg 100 példány beszerzését tervezte az F-111C és F/A-18A/B gépek leváltására, ám a késedelmek miatt előbbi típus helyettesítésére a Boeing-tól szereztek új F/A-18F Super Hornet-eket, ezek egy részét később átalakítják az elektronikai hadviselésre optimalizált Growler verzióra. A típus beszerzése miatt csökkent az ötödik generációs vadászbombázó utáni igény, ezért idén májusban 12 példánnyal megkurtították az eredeti 100 gépes mennyiséget.

Ausztrál Super Hornetek Brisbane városa felett. ,
Az EADS katonai részlege, a Cassidian kapta a megbízást a Brazil Haditengerészet új EC725 helikoptereinek új feladattervező számítógéppel való ellátásáról. Az európaiak a Sao Paolo-i ATECH céggel együttműködve látják el a Brazil Haditengerészet 8 EC725 Caracal típusú forgószárnyasát új számítógéppel, 2017-ig bezárólag. A szerződés értéke 40 millió dollár.
—-