A Boeing újabb szélcsatornatesztekbe kezdett, melyek során a CH-47 Chinook helikopternek szánt új rotorlapátok előnyeit vizsgálják. A számítások szerint akár egy tonnával is megnövelhetik a felszállótömeget.
Az új fejlesztéseknek köszönhetően átlagosan évente közel 50 kilogrammot hízik a CH-47-es, ezért a US Army benyújtotta igényét egy izmosabb Chinook-ra. Az amerikai gyártó részéről a kért plusz felhajtóerőt egy áttervezett rotorlapáttal kívánják megoldani, mellyel már meg is kezdődtek a szélcsatornatesztek. Az új alkatrésznek köszönhetően várhatóan 907 kilogrammal megnövelhetik a tandemrotoros típus maximális felszállótömegét. Ha minden a tervek szerint alakul, akkor 2014-től indulhatnak meg a repülési tesztek, míg a gyártósorról lekerülő gépeket 2016-tól láthatják el a módosított lapátokkal, melyek elérhetőek lesznek a már szolgálatba állított példányok számára is, mivel a Boeing állítása szerint számos üzemeltető érdeklődik az újítás iránt.
A szélcsatornában tesztelt lapát egyébként nagyon hasonló ahhoz, amit a NASA vagy a Eurocopter kísérletezett ki, ami arra enged következtetni, hogy nem csak izmosabb, de halkabb is lesz a módosított Chinook.
Ha érdekel a forradalmi rotorlapát, akkor katt ide és olvasd el kapcsolódó írásunkat!
A rotorlapátos link nem működik! :(
Amíg nem javítják ki, addig:
http://radarfigyelo.hu/2011/04/14/halkabb-helikoptereket-akar-a-nasa/
Kösz!
A Bin Laden elfogásánál használt helikopterről nem hallani valami?
Számomra fura, hogy ekkora csend körülötte. Vagy ekkora az érdeklődés hiánya.
@nani1980
Jól figyelj rám, rám figyelj. Az a helikopter nem létezik, Bin Ladent önvédelemből lőtték le, az arab tavaszt a szabadság szeretete hozta el nekünk és az amerikai kormány nem figyeli meg az átlagpolgárokat. (:D)