Úgy tűnik, nagyon népszerűen lettek mostanában a könnyű csapásmérő/kiképző kategóriájú, turbopropelleres repülőgépek Közép-Európában. Idén egyszer már írtunk a szerb Utva repülőgépgyártó vállalat Kobac (Karvaly) névre hallgató, a Lasta 95 alapján létrehozott típusáról, melyről akkor még nem sok minden derült ki, és egyáltalán az is kétséges volt, hogy megvalósul. A batajnicai repülőnapon viszont a nagyközönség számára is megtekinthetővé vált a Kobac mérethű makettje, a gyártó pedig erőteljesen próbálta hirdetni új termékét, melyet elsősorban exportra ajánlanak. A Kobac fejlesztéséből egyébként kivette a részét a Szerb Haditechnikai Intézet is, forgalmazását pedig a Yugoimport szerb haditechnikai kereskedelmi vállalat intézi.
Vojislav Devic, a típus főmérnöke szerint a Kobac „kiválóan megfelel haladó pilótaképzésre, de alkalmas éjjel és nappal, minden időjárási körülmények közötti csapásmérő és felderítő bevetések teljesítésére egyaránt.” Mindezen cél érdekében a gépben turbopropelleres hajtómű dübörög, szárnyvégeire pedig kiegészítő üzemanyag-tartályokat szereltek, amikkel a hatótávolság és a hasznos teher megnövekedett. Az 500 km/h körüli maximális sebesség elérésére képes típus többfunkciós kijelzőket, könnyű katapultüléseket, valamint nyugati szabványnak megfelelő navigációs és kommunikációs rendszereket kap.

Az Utva Kobac mock-up-ja ,
Fegyverzetet öt felfüggesztési ponton (négy a szárnyak, egy pedig a törzs alatt) hordozhat, az arzenált egészen változatosra tervezik: géppuska- és gépágyúkonténerek, valamint irányított és nem irányított rakéták és bombák tartoznak majd bele. Ezek pontos célravezetéséhez elvileg célmegjelölő rendszer is rendelkezésre áll majd, de erről nem árultak el többet.
A mock-up egyébként szakértők szerint egy korai szériájú Lastára hasonlít, amit Pratt & Whitney Canada PT6 erőforrásokkal láttak el. Ezzel szemben a Yugoimport számítógépes grafikáiról egy sokkal potensebb repülőgép köszön vissza, ami az Iraki Légierőnek és a Szerb Légierőnek leszállított, legújabb Lasta 95-ös alapjait tükrözi, újratervezett és megerősített szárnyakkal, illetve négyágú légcsavarral. A típus első repülését 2013 végére vagy 2014 elejére tervezik, a világpiacon tehát egyelőre még nem jelenik meg.