|

Elkészült az első szerb H145M

Hivatalosan is átadásra került az első szerb megrendelésre gyártott Airbus H145M típusú többfeladatú szállítóhelikopter.

Aleksandar Vulin szerb védelmi miniszter november 22-én Németországba látogatott, ahol az Airbus Helicopters Donauwört-i üzemében megtekinthette az első, Szerbia számára gyárott H145M típusú helikoptert, sőt ki is próbálhatta. Az esemény során a hivatalos átadóra is sor került.

Szerbia 2017 januárjában jelentette be, hogy 9 darab Airbus Helicopters H145M típusú helikoptert vásárol. Az üzlet részét képezi a pilóták és műszakiak képzése, a kiszolgálóeszközök és a logisztikai támogatás, valamint a karbantartóbázis fejlesztése is. A HForce csomaggal felszerelt gépeket katonai és rendőrségi feladatokra egyaránt szánják.

Forrás: Airbus Helicopters ,

Forrás: Airbus Helicopters ,

Fórum hozzászólások

  • Volt korábban arról szó, hogy adnak le egy nagyobb rendelést a németek. A 3 meglévő helikopterezred kapna belőlük és a kiképző alakulat is az EC-135 helyett.
  • therob
    Volt korábban arról szó, hogy adnak le egy nagyobb rendelést a németek. A 3 meglévő helikopterezred kapna belőlük és a kiképző alakulat is az EC-135 helyett.
    Volt róla szó, de még nem rendeltek meg semmit.
    De lehet hogy volt valami COVID19 mentőcsomag, amiben volt valami rendelés.
  • Pocok75
    Lehet belga is! Hasonlít a festés...
    [​IMG]
    A belgáknál az NH90 vagy tiszta szürke vagy egyszínű zöld. Ez utóbbiaktól szeretnének megszabadulni.
    De a finn NH-90, ami a képen van, az egy jó észrevétel...
  • Terminator
    A belgáknál az NH90 vagy tiszta szürke vagy egyszínű zöld. Ez utóbbiaktól szeretnének megszabadulni.
    Bocsesz, elírtam! Finn természetesen!
  • Pocok75
    Bocsesz, elírtam! Finn természetesen!
    Én úgy emlékszem, hogy finn NH90 élőben sokkal élénkebb zöld, mint a német. A német inkább sötétebb.
    Te hogy emlékszel? Pl. a RIAT-on láthattad mindkettőt élőben, ha jól emlékszem.
  • Pocok75
    Majd keresek!
    Ha már keresgélsz... a kanadai festés is hasonlít a finnre. De előben ott is élénkebb a zöld, mint a német gépeken.
  • Lakota B = H145M
    [​IMG]
    Az eddig legyártott 460 Lakota-A után jövő év elejétől kezdi el szállítani az Airbus az első 17 Lakota B-t a Nemzeri Gárdának.
    Ezek a H145 ök az USA beli (Columbus, Missouri) gyártósoron készülnek.
  • rudi
    Lakota B = H145M
    [​IMG]
    Az eddig legyártott 460 Lakota-A után jövő év elejétől kezdi el szállítani az Airbus az első 17 Lakota B-t a Nemzeri Gárdának.
    Ezek a H145 ök az USA beli (Columbus, Missouri) gyártósoron készülnek.
    Akkor még mindig évekig Magyarország lesz a H145M típusváltozat legnagyobb üzemeltetője 20 darabbal.... :cool::D
  • Terminator
    Akkor még mindig évekig Magyarország lesz a H145M típusváltozat legnagyobb üzemeltetője 20 darabbal.... :cool::D
    Nem hinném. A BW- a kezdeti 15 -ös LUH csomag után ugye rendelt 7db SAR helikoptert (azok mondjuk nem M-ek), és múltkor volt róla szó, hogy folyamatosan gyártanak nekik további 60 db-ot. Elvileg ezeket '21-től szállítják. Szóval ez az "évek" az inkább hónapok.:rolleyes:
    Ha meg nem vesszük szigorúan az M betűt, akkor már most sem igaz.
    A fenti link azt is megadja, hogy a Spike rakéták '22-re lesznek integrálva a helikoterhez. És nem nekünk kell fizetni az integrációt. :p
    Legkésőbb addig, a szárazföldiekhez is be kell majd jelenteni az ATGM-et. De szerintem azért olyan sokat sem kell már arra várni! ;)
  • pöcshuszár
    Nem hinném. A BW- a kezdeti 15 -ös LUH csomag után ugye rendelt 7db SAR helikoptert (azok mondjuk nem M-ek), és múltkor volt róla szó, hogy folyamatosan gyártanak nekik további 60 db-ot. Elvileg ezeket '21-től szállítják. Szóval ez az "évek" az inkább hónapok.:rolleyes:
    Ha meg nem vesszük szigorúan az M betűt, akkor már most sem igaz.
    A fenti link azt is megadja, hogy a Spike rakéták '22-re lesznek integrálva a helikoterhez. És nem nekünk kell fizetni az integrációt. :p
    Legkésőbb addig, a szárazföldiekhez is be kell majd jelenteni az ATGM-et. De szerintem azért olyan sokat sem kell már arra várni! ;)
    Jó meglátás. Csak az exportált gépekre gondoltam. Nyilván a Bundeswehr legalább annyi helikoptert fog kapni, amennyi pénzt ad a gyárnak az állam a koronavírus mentőcsomaggal. A Spike-ot már ígérték néhányszor, meglátjuk... Honnan tudod, hogy nem Magyarország fizette? A magyar H225M-ek miatt úgy is integrálni kell a Hforcehoz, legkésőbb 2023-ban.
  • Terminator
    Jó meglátás. Csak az exportált gépekre gondoltam. Nyilván a Bundeswehr legalább annyi helikoptert fog kapni, amennyi pénzt ad a gyárnak az állam a koronavírus mentőcsomaggal. A Spike-ot már ígérték néhányszor, meglátjuk... Honnan tudod, hogy nem Magyarország fizette? A magyar H225M-ek miatt úgy is integrálni kell a Hforcehoz, legkésőbb 2023-ban.
    A H-Force rendszerbe nem jelent komoly gondot az integráció, ugyanis a spanyol Tigerek már 10 éve tudják őket indítani.
    Ha miattunk lenne fontos az integráció, akkor az inkább a H145M-ek szállításához kötődne, és addig nem vettük volna át a gépeket. Holott a H-Force rendszer nem irányított fegyverei már 2018-ban megkapták a certifikációt. Ugye nálunk volt a végső tesztlövészet. Meg ne feledjük, a Spike a BW-ben már rendszeresítve van. Nálunk meg még csak rebesgetik...
    Az, hogy 60 darabot megrendelt a BW, annak szerintem semmi köze a COVID-hoz. Hogy maga az aláírás Februárban történt, attól azt még hónapok, vagy inkább évekkel megelőzi a tervezés. A H135-ösök is már 2000 óta vannak rendszerben. Simán mondanám, hogy 20 év után már csereérett lehet a flotta, pláne a németeknél.
  • pöcshuszár
    A H-Force rendszerbe nem jelent komoly gondot az integráció, ugyanis a spanyol Tigerek már 10 éve tudják őket indítani.
    Ha miattunk lenne fontos az integráció, akkor az inkább a H145M-ek szállításához kötődne, és addig nem vettük volna át a gépeket. Holott a H-Force rendszer nem irányított fegyverei már 2018-ban megkapták a certifikációt. Ugye nálunk volt a végső tesztlövészet. Meg ne feledjük, a Spike a BW-ben már rendszeresítve van. Nálunk meg még csak rebesgetik...
    Az, hogy 60 darabot megrendelt a BW, annak szerintem semmi köze a COVID-hoz. Hogy maga az aláírás Februárban történt, attól azt még hónapok, vagy inkább évekkel megelőzi a tervezés. A H135-ösök is már 2000 óta vannak rendszerben. Simán mondanám, hogy 20 év után már csereérett lehet a flotta, pláne a németeknél.
    Az általad linkelt cikkben hol írják, hogy vett 60 gépet a BW? Azt írják cikkben hogy ennyi gépre lenne szükségük és logikus lépés lenne ezt a típust választani, mert már rendszeresítve van és 2021-től szükség lenne a további gépekre. A BW-nek sok mindenre szüksége lenne, de a német kormány dönti el hogy mire kapnak pénzt. Most a koronavírus egy jó indok, mert a munkahelyeket is mentik a rendeléssel. De még nem írtak alá semmit. Az Airbus oldalán sem írják, pedig ott még 1-2 gépes rendelésekről is szoktak írni. A luxemburgi két gépre is milyen büszkék voltak. A 60 db meg több, mint amennyit eddig összesen rendeltek a H145M-ből. Nyilván előbb-utóbb lesz német rendelés is, de még nem jelentették be.

    Már 2016-ban Spike-ot ígértek H225M-re a lengyeleknek, de a lengyelek végül nem rendeltek, így azóta sem lett integrálva. Jelenleg 2021/22-re ígérik. Remélem, tényleg Bundeswehr fizeti. Bár az 1 milliárd Euró körüli magyar helikopterrendelésnél a néhány milliós integrálási költség kb. kerekítési hiba.
  • Terminator
    Az általad linkelt cikkben hol írják, hogy vett 60 gépet a BW? Azt írják cikkben hogy ennyi gépre lenne szükségük és logikus lépés lenne ezt a típust választani, mert már rendszeresítve van és 2021-től szükség lenne a további gépekre. A BW-nek sok mindenre szüksége lenne, de a német kormány dönti el hogy mire kapnak pénzt. Most a koronavírus egy jó indok, mert a munkahelyeket is mentik a rendeléssel. De még nem írtak alá semmit. Az Airbus oldalán sem írják, pedig ott még 1-2 gépes rendelésekről is szoktak írni. A luxemburgi két gépre is milyen büszkék voltak. A 60 db meg több, mint amennyit eddig összesen rendeltek a H145M-ből. Nyilván előbb-utóbb lesz német rendelés is, de még nem jelentették be.

    Már 2016-ban Spike-ot ígértek H225M-re a lengyeleknek, de a lengyelek végül nem rendeltek, így azóta sem lett integrálva. Jelenleg 2021/22-re ígérik. Remélem, tényleg Bundeswehr fizeti. Bár az 1 milliárd Euró körüli magyar helikopterrendelésnél a néhány milliós integrálási költség kb. kerekítési hiba.
    Abban igazad van, hogy maga a cikk nem az aláírásról szól, de hogy mennyire nem úgy történt ahogy gondolod, azt mi sem bizonyítja jobban mint ez a másik cikk már 2018-ból, ami egy nyilvánosságra került BW tanulmányról szól, ami pontosan azokat az indokokat sorolja fel, a beszerzés okán, amikre a flightglobal is hivatkozik. Nagyon olcsón és megbízhatóan tud repült órákat biztosítani a BW pilótáinak, mind a kiképzésben, mind a szinten tartásban, miközben le lehet velük váltani a 20-30 éves technikákat, utility feladatokra is. Ezen felül természetesen a már ismert light attack/combat recon. feladatokat is elláthatja, egy minimális átszereléssel. (Ez utóbbit már én teszem hozzá).
    És akkor a 60 helikopter még nem is a teteje, mert a 2 évvel ezelőtti tanulmány még 70-80-at említ.
    Ha belegondolsz, ahhoz, hogy a COVID miatt támogatni tudják az Airbus Helicopters német gyárát, elég lenne 10-20db gépet megrendelni, de az az igazság, hogy már annyi is felesleges. A COVID várhatóan jövő év elejére le kell hogy csengjen. Addig meg a mi megrendelésünk is kitart. És akkor még a civil piacot még nem is említettük.
  • Terminator
    Már 2016-ban Spike-ot ígértek H225M-re a lengyeleknek, de a lengyelek végül nem rendeltek, így azóta sem lett integrálva. Jelenleg 2021/22-re ígérik. Remélem, tényleg Bundeswehr fizeti. Bár az 1 milliárd Euró körüli magyar helikopterrendelésnél a néhány milliós integrálási költség kb. kerekítési hiba.
    Az Airbus a H145M-mel most nagyon sok helyet tartja a vasat a tűzben.
    Ugye beajánlották egy nagyon kedvező konstrukcióba az ausztrál Tiger tenderbe, van ugye a BW, meg persze a lengyel Perkoz program.
    És ha már az amerikaiak is a Lakota B-t rendelik, azokra a feladatokra, mint amire a lengyeleknek kell, így nem nagyon lesz valódi alternatíva.
  • pöcshuszár
    Abban igazad van, hogy maga a cikk nem az aláírásról szól, de hogy mennyire nem úgy történt ahogy gondolod, azt mi sem bizonyítja jobban mint ez a másik cikk már 2018-ból, ami egy nyilvánosságra került BW tanulmányról szól, ami pontosan azokat az indokokat sorolja fel, a beszerzés okán, amikre a flightglobal is hivatkozik. Nagyon olcsón és megbízhatóan tud repült órákat biztosítani a BW pilótáinak, mind a kiképzésben, mind a szinten tartásban, miközben le lehet velük váltani a 20-30 éves technikákat, utility feladatokra is. Ezen felül természetesen a már ismert light attack/combat recon. feladatokat is elláthatja, egy minimális átszereléssel. (Ez utóbbit már én teszem hozzá).
    És akkor a 60 helikopter még nem is a teteje, mert a 2 évvel ezelőtti tanulmány még 70-80-at említ.
    Ha belegondolsz, ahhoz, hogy a COVID miatt támogatni tudják az Airbus Helicopters német gyárát, elég lenne 10-20db gépet megrendelni, de az az igazság, hogy már annyi is felesleges. A COVID várhatóan jövő év elejére le kell hogy csengjen. Addig meg a mi megrendelésünk is kitart. És akkor még a civil piacot még nem is említettük.
    Abban egyetértünk, hogy a BW-nek szüksége van új helikopterekre. Fognak is rendelni. Az a kérdés, mikor kapnak rá pénzt.
    A következő 3 év beszerzéseiben jelenleg +4 db LUH SAR (H145M?) szerepel 60 millió Euróért.(2 hete írták) Persze lehet hogy mellé már megrendeltek 60 db-ot kb. 900 millió Euróért. Ez lenne az igazi mentőcsomag, mert a spanyol kormány a mentőcsomag részeként 36 db H135 helikoptert rendelt az Airbustól, a spanyol gyártósorról. (+4 C-295-öst). A magyar gépek közül kb. 2-4 db nincs még legyártva, azzal már kár számolni jövőre, mert havonta ennél több H145-öst ad át a gyár. De ha nyernek valami komolyabb megrendelést, akkor tényleg nem kell nekik mentőcsomag.
  • Terminator
    Airbus präsentiert H145 mit Fünfblattrotor am Flugplatz Wiener Neustadt Ost

    Interview mit H-145M-Programmchef Mark Henning..


    Osztrákok: "Nem közvetlenül a gyártóktól, hanem a kormányoktól vásárolunk, vagyis úgynevezett kormányok közötti megállapodásra törekszünk."

    Az Option 3 kiépítéssel kb 25%-kal kerül többe a helikopter, mint az alapár?

    Direct Operating Costs 1.113 US-Dollar (rund 950 Euro) pro Flugstunde... akkor az 1000 óra elérése az 950.000 euroba, azaz kb. 332,5 millió Ft-ba került?

Ugrás a fórum topichoz