|

Elkészült az első szerb H145M

Hivatalosan is átadásra került az első szerb megrendelésre gyártott Airbus H145M típusú többfeladatú szállítóhelikopter.

Aleksandar Vulin szerb védelmi miniszter november 22-én Németországba látogatott, ahol az Airbus Helicopters Donauwört-i üzemében megtekinthette az első, Szerbia számára gyárott H145M típusú helikoptert, sőt ki is próbálhatta. Az esemény során a hivatalos átadóra is sor került.

Szerbia 2017 januárjában jelentette be, hogy 9 darab Airbus Helicopters H145M típusú helikoptert vásárol. Az üzlet részét képezi a pilóták és műszakiak képzése, a kiszolgálóeszközök és a logisztikai támogatás, valamint a karbantartóbázis fejlesztése is. A HForce csomaggal felszerelt gépeket katonai és rendőrségi feladatokra egyaránt szánják.

Forrás: Airbus Helicopters ,

Forrás: Airbus Helicopters ,

Fórum hozzászólások

  • Terminator
    Az általad linkelt cikkben hol írják, hogy vett 60 gépet a BW? Azt írják cikkben hogy ennyi gépre lenne szükségük és logikus lépés lenne ezt a típust választani, mert már rendszeresítve van és 2021-től szükség lenne a további gépekre. A BW-nek sok mindenre szüksége lenne, de a német kormány dönti el hogy mire kapnak pénzt. Most a koronavírus egy jó indok, mert a munkahelyeket is mentik a rendeléssel. De még nem írtak alá semmit. Az Airbus oldalán sem írják, pedig ott még 1-2 gépes rendelésekről is szoktak írni. A luxemburgi két gépre is milyen büszkék voltak. A 60 db meg több, mint amennyit eddig összesen rendeltek a H145M-ből. Nyilván előbb-utóbb lesz német rendelés is, de még nem jelentették be.

    Már 2016-ban Spike-ot ígértek H225M-re a lengyeleknek, de a lengyelek végül nem rendeltek, így azóta sem lett integrálva. Jelenleg 2021/22-re ígérik. Remélem, tényleg Bundeswehr fizeti. Bár az 1 milliárd Euró körüli magyar helikopterrendelésnél a néhány milliós integrálási költség kb. kerekítési hiba.
    Abban igazad van, hogy maga a cikk nem az aláírásról szól, de hogy mennyire nem úgy történt ahogy gondolod, azt mi sem bizonyítja jobban mint ez a másik cikk már 2018-ból, ami egy nyilvánosságra került BW tanulmányról szól, ami pontosan azokat az indokokat sorolja fel, a beszerzés okán, amikre a flightglobal is hivatkozik. Nagyon olcsón és megbízhatóan tud repült órákat biztosítani a BW pilótáinak, mind a kiképzésben, mind a szinten tartásban, miközben le lehet velük váltani a 20-30 éves technikákat, utility feladatokra is. Ezen felül természetesen a már ismert light attack/combat recon. feladatokat is elláthatja, egy minimális átszereléssel. (Ez utóbbit már én teszem hozzá).
    És akkor a 60 helikopter még nem is a teteje, mert a 2 évvel ezelőtti tanulmány még 70-80-at említ.
    Ha belegondolsz, ahhoz, hogy a COVID miatt támogatni tudják az Airbus Helicopters német gyárát, elég lenne 10-20db gépet megrendelni, de az az igazság, hogy már annyi is felesleges. A COVID várhatóan jövő év elejére le kell hogy csengjen. Addig meg a mi megrendelésünk is kitart. És akkor még a civil piacot még nem is említettük.
  • Terminator
    Már 2016-ban Spike-ot ígértek H225M-re a lengyeleknek, de a lengyelek végül nem rendeltek, így azóta sem lett integrálva. Jelenleg 2021/22-re ígérik. Remélem, tényleg Bundeswehr fizeti. Bár az 1 milliárd Euró körüli magyar helikopterrendelésnél a néhány milliós integrálási költség kb. kerekítési hiba.
    Az Airbus a H145M-mel most nagyon sok helyet tartja a vasat a tűzben.
    Ugye beajánlották egy nagyon kedvező konstrukcióba az ausztrál Tiger tenderbe, van ugye a BW, meg persze a lengyel Perkoz program.
    És ha már az amerikaiak is a Lakota B-t rendelik, azokra a feladatokra, mint amire a lengyeleknek kell, így nem nagyon lesz valódi alternatíva.
  • pöcshuszár
    Abban igazad van, hogy maga a cikk nem az aláírásról szól, de hogy mennyire nem úgy történt ahogy gondolod, azt mi sem bizonyítja jobban mint ez a másik cikk már 2018-ból, ami egy nyilvánosságra került BW tanulmányról szól, ami pontosan azokat az indokokat sorolja fel, a beszerzés okán, amikre a flightglobal is hivatkozik. Nagyon olcsón és megbízhatóan tud repült órákat biztosítani a BW pilótáinak, mind a kiképzésben, mind a szinten tartásban, miközben le lehet velük váltani a 20-30 éves technikákat, utility feladatokra is. Ezen felül természetesen a már ismert light attack/combat recon. feladatokat is elláthatja, egy minimális átszereléssel. (Ez utóbbit már én teszem hozzá).
    És akkor a 60 helikopter még nem is a teteje, mert a 2 évvel ezelőtti tanulmány még 70-80-at említ.
    Ha belegondolsz, ahhoz, hogy a COVID miatt támogatni tudják az Airbus Helicopters német gyárát, elég lenne 10-20db gépet megrendelni, de az az igazság, hogy már annyi is felesleges. A COVID várhatóan jövő év elejére le kell hogy csengjen. Addig meg a mi megrendelésünk is kitart. És akkor még a civil piacot még nem is említettük.
    Abban egyetértünk, hogy a BW-nek szüksége van új helikopterekre. Fognak is rendelni. Az a kérdés, mikor kapnak rá pénzt.
    A következő 3 év beszerzéseiben jelenleg +4 db LUH SAR (H145M?) szerepel 60 millió Euróért.(2 hete írták) Persze lehet hogy mellé már megrendeltek 60 db-ot kb. 900 millió Euróért. Ez lenne az igazi mentőcsomag, mert a spanyol kormány a mentőcsomag részeként 36 db H135 helikoptert rendelt az Airbustól, a spanyol gyártósorról. (+4 C-295-öst). A magyar gépek közül kb. 2-4 db nincs még legyártva, azzal már kár számolni jövőre, mert havonta ennél több H145-öst ad át a gyár. De ha nyernek valami komolyabb megrendelést, akkor tényleg nem kell nekik mentőcsomag.
  • Terminator
    Airbus präsentiert H145 mit Fünfblattrotor am Flugplatz Wiener Neustadt Ost

    Interview mit H-145M-Programmchef Mark Henning..


    Osztrákok: "Nem közvetlenül a gyártóktól, hanem a kormányoktól vásárolunk, vagyis úgynevezett kormányok közötti megállapodásra törekszünk."

    Az Option 3 kiépítéssel kb 25%-kal kerül többe a helikopter, mint az alapár?

    Direct Operating Costs 1.113 US-Dollar (rund 950 Euro) pro Flugstunde... akkor az 1000 óra elérése az 950.000 euroba, azaz kb. 332,5 millió Ft-ba került?
  • Amikor a gyártó belezavarodik a saját "marketingjébe"...

    [​IMG]

    Akkor a Bundeswehr SAR gépei mégis csak H145M változatok?!?
    Kezdettől fogva az lett volna a logikus, hogy a katonák által használt gép az katonai gép, azaz M változat. De a gyártó és az illetékesek annyira mondták hogy nem az csak H145 SAR... ez van. Így legyen okos az ember. :rolleyes:
  • Az Ecuadori Légierő hamarosan megkapja első két H145M helikopterét.
    2019 decemberében rendeltek 6 db-ot. "Escuadrón de Combate 2211 - Cobras" egység fogja használni a gépeket.

    [​IMG]
  • Terminator
    Az Ecuadori Légierő hamarosan megkapja első két H145M helikopterét.
    2019 decemberében rendeltek 6 db-ot. "Escuadrón de Combate 2211 - Cobras" egység fogja használni a gépeket.

    [​IMG]
    Ennek jó a színe.
    De éjszaka biztos szar. o_O
  • Már megint madárral ütközött az egyik H145M... Ingoldingen közelében történt november 5-én. A helikoptert azóta már Laupheimbe szállították és ott javítják.

    [​IMG]

    [​IMG]
  • Ruby de Puteaux
    Ezeket egy szerb twitterező osztotta meg velem, elvileg ezek kerülnek a szerb Airbusokra. Kérdés: mi a típusuk? FZ275 LGR lenne?
    [​IMG]

    [​IMG]
    Amikor a szerb gépek átadása volt, azt mondták hogy az alábbi saját fejlesztésű fegyvereik lesznek a gépeken:
    Terminator
    "Serbian developed gun pod and unguided rocket launcher for H145M. Unguided rockets are Serbian made (based on Russian originals) 80mm S-8 and the gun pod is a modification of a similar Serbian solution that was developed for Iraqi Mi-17 upgrades."

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    Szenzortonyot, irányított fegyvert nem vettek. De lehet hogy azóta meggondolták magukat.

    A kép valamilyen kiállításon készült. Az nem lehet hogy csak odatettek mellé valamit? Mint Le Bourget-ben pl. a Spike-ot.

    Terminator
    Összefoglaló a szerb katonai H145M-ről

    [​IMG]
  • Ruby de Puteaux
    Ezeket egy szerb twitterező osztotta meg velem, elvileg ezek kerülnek a szerb Airbusokra. Kérdés: mi a típusuk? FZ275 LGR lenne?
    [​IMG]

    [​IMG]
    Az alsó képen bal oldalt az EdePro S-80-asa van - szerintem.
  • Terminator
    Ehhez kell szenzortorony is? A szerbek azt még nem rendeltek.
    arcas
    Úgy tudom nem. Az irányítatlan dolgokhoz nem.
    Terminator
    Szenzortonyot, irányított fegyvert nem vettek. De lehet hogy azóta meggondolták magukat
    A szerbek is vettek természetesen szenzortornyot, csak nem azt a típust, amit mi:
    [​IMG]
    Mi L3Harris EO toronnyal rendeltük, míg ők állítólag a Flir toronnyal rendelték (SAFIRE 380HDc).
    A lézervezérelt rakétához kell is maga a lézer!
  • pöcshuszár
    A szerbek is vettek természetesen szenzortornyot, csak nem azt a típust, amit mi:

    Mi L3Harris EO toronnyal rendeltük, míg ők állítólag a Flir toronnyal rendelték (SAFIRE 380HDc).
    A lézervezérelt rakétához kell is maga a lézer!
    A cikkben amit belinkeltem azt írják hogy összesen két SAFIRE 380HDc infra tornyot vettek a kutató-mentő feladatokhoz.
  • Ruby de Puteaux
    Ezeket egy szerb twitterező osztotta meg velem, elvileg ezek kerülnek a szerb Airbusokra. Kérdés: mi a típusuk? FZ275 LGR lenne?
    [​IMG]

    [​IMG]
    Szerintem ez valamilyen saját fejlesztésű rakéta lehet , mert a mellet lévő Sz8 -al egyformának tűnik az átmérője (80mm).

Ugrás a fórum topichoz