Szűk két éve már volt ilyen címmel egy írásunk, mely egy KC-130J Super Hercules tankerről és az elhagyott töltőcsövéről szólt, ezúttal a spanyolok követtek el hasonlót.
Az Airbus Military közleményben tudatta, hogy egy tesztrepülés során Spanyolország felett elhagyta a Cobham vállalat által gyártott merevcsöves töltőrendszerének csövét egy Airbus A330MRTT típusú többfeladatú tankergép. Az Egyesült Arab Emírségek számára készített masina, melyet a hónap végén vehetne át a megrendelő, szeptember 10-én Madridba tartva 19 óra 30 perc körül vesztette el az alkatrészt, amikor egy rendszerpróba közben 27 000 láb (8 229.6 méter) magasan leszakadt a kitérített csőszakasz.
A leszállás utáni átvizsgálás során megállapították, hogy az eset során kisebb sérülést szenvedett a gép törzse. Az Airbus szóvivője közölte, a lezuhanó töltőcső nem okozott sem személyi sérülést, sem anyagi kárt.
A gyártó részéről azt nyilatkozták, hogy jelenleg korai bármit is mondani az okokról, azonban javasolták a típust használó Ausztrál Királyi Légierőnek, hogy függesszék fel a teherszállító repülőgépként is alkalmazható tankergép merevcsöves légi-utántöltési feladatait. (Az ausztráloknak egyébként már volt egy hasonló esetük, a repülési tesztekben segédkező portugál F-16 Fighting Falcon letörte az egyik gépük töltőcsonkját.)
Nem világos nekem a hír. Pusztán a légáram tépte le…? Nem töltség közben feszítette túl egy gép? Mert egyik esetben azt mondom, hogy ok. A másik esetben viszont igen durva méretezési hiba van akkor a rendszerben.
Sehol sem említettek másik gépet. És tényleg nagy fejvakarás lesz/van, ha csak magától a légáramtól szakadt le. Avagy kimaradt valami a gyártásnál…
Nem szeretnék az lenni akinek a fejére esik egy ilyen kütyü
Képpel frissítve!