|

Vietnami Kilo és Svetlyak fejlemények

A Vietnami Haditengerészet hajóbeszerzéseivel kapcsolatosan ezidáig a 6 Kilo-osztályú tengeralattjáróval, a 4 Svetlyak-osztályú járőrhajóval, a 2 + 2 Gepárd-osztályú fregattal, valamint az esetlegesen beszerzendő, még tárgyalási szakaszban lévő holland korvettekkel kapcsolatos időszakos fejlemények adtak írnivalót. A napokban a leszállítás előtt álló Project 636 Kilo tengeralattjárók és délnyugati szomszédunk, Szlovénia haditengerészetében is megtalálható Project 10412 Svetlyak őrhajók kapcsán érkeztek hírek.

Kezdjük a Kilo-kkal, amik közül az első vízre tétele a szentpétervári Admiralitás hajógyár közlése szerint még ezen hónapban megtörténik. Sőt, azt remélik, hogy akár még az idei év vége előtt átadhatják a drága portékát a kedves vevőnek.

A Svetlyakokkal kapcsolatos fejlemény pedig az, hogy immáron teljes a flotta, hiszen a vikingek norvégok elhurcolták azt a 2 őrhajót is, amiknek építéséért a vlagyivosztoki Vosztocsnaja hajógyár volt felelős. Az eredeti menetrend szerint mind a négy hajónak 2011 folyamán átadásra kellett volna kerülnie, ám csak a szentpétervári Almaz hajógyárban épültek lettek időben leszállítva. A Csendes-óceán partján megcsúsztak a menetrenddel, ami állítólag az AK-176 hajóágyúk szállításával kapcsolatos nem részletezett problémának tudható be.

Mindenesetre helyi spotterek munkásságának köszönhetően biztosan állítható, hogy a norvég Eide Transporter elrobogott a 2 járőrhajóval Vietnam felé. Ez egyben azt jelenti, hogy immáron teljessé vállt a vietnamiak ezen gépparkja, ami így már 6 hajóból áll – Vietnam 2002 óta már rendelkezik 2 Svetlyak-osztályú őrnaszáddal és pont az azokkal szerzett kedvező tapasztalatok végett rendelte meg a szóban forgó négyet.

Az Eide Transporter augusztus 14-én markolta fel rakományát és ha minden igaz 16-án érkezett meg Vietnamba. A képen a hajó hátterében a Keleti Boszporusz szoroson átívelő, „Orosz hídnak” elnevezett, 2012 júliusában befejezett híd egyik pillére látható elvileg. Utóbbi megjegyzés csak úgy… :) | Fotó: kure-adventures.livejournal.com ,

17 hozzászólás “Vietnami Kilo és Svetlyak fejlemények”

  1. A tengeralattjaro szakma nem ketperces tanfolyam , az az evek kellenek ahoz hogy elsajatitsak a dolgot. Azonban amikor akar csak 3-4 tengoszemelyzetuk hajoval egyutt rendelkezesre fog allni az a tersegben egy esetleges felszini flottajatekokat , a jelenlegi kinai dominanciat alapjaiban fogja megvaltoztatni.

    Az az ha kina erobol akar lepni akkor a viet tengo flotta felallasa elott kell meglepnie.

  2. Nem hinném, hogy bármit is lépne. Asszem, hogy ez egy hosszúranyúló húzd meg ereszd meg játszma lesz. Kissebb nagyobb provokációk, kissebb nagyobb koccanások a partiörségek hajói közt stb.
    Amúgy nem látom miét borítana akkorát a térség erőviszonyai ez a néhány tengeralattjáró.

  3. Szerintem nem a nagy veszteségen van a hangsúly hanem magán a tényen,hogy bárhol bármikor felbukkanhatnak.Képzeljük el azt a szituációt amikor úgy kell járkálnod az utcán,hogy tudod bármikor bárhol lehet egy mesterlövész aki megöl,na ez a tengeralattjáró a tengeri hadviselésben.

  4. @dudi

    „Szerintem nem a nagy veszteségen van a hangsúly hanem magán a tényen,hogy bárhol bármikor felbukkanhatnak.Képzeljük el azt a szituációt amikor úgy kell járkálnod az utcán,hogy tudod bármikor bárhol lehet egy mesterlövész aki megöl,na ez a tengeralattjáró a tengeri hadviselésben.”

    Igy van ! Hatalmas a kulonbseg akozott hogy ugy uszkalsz a flottaddal hogy csak felszini illetve legi ( az az lathato ) veszely van mint az hogy barmikor barmelyik zatony mogul felbukkanhat egy rajnyi torpedo . Plane ha egyszerre tobb ilyen raj bukkan fel tobb iranybol.

    A Kinaiak konnyen kitudnak vivni a legiuralmat azon a reszen mivel minosegi es mennyisegi folenyben vannak, es a Viet lerak egysegek ott nem jatszananak. A Vieteknek egyedul a tengo flottajuk maradna mint kartya. Azonban ha a kinaiake a legiuralom akkor a tengovadasz repflottajukkal igencsak megtudnak szitalni azt a kis csop tengeri reszt. Raadasul nekik is akad 60 + tengojuk, szoval eleg suru lenne ott a viz.

    Ami viszont megis a vietek eselyet novelne hogy igen elszantak tudnak lenni ha az orszagukrol hazajukrol van szo.

    Szerintem kina az apro lepesek taktikajat koveti. Mindig csak akkorat lep ami meg nme szakitja el a cernat a tuloldalon es igy step by step probalja kiterjeszteni befolyasat az ovezetbe.

  5. Mac

    Egyetertek veled mert 6 tengo azon a kis tengerreszen csak eroegyensulyra jo es nem borit semmit. Inkabb csak ahogy te is irtad bedobja a megfelelo sulyt a merleg masik serpenyojebe.

    Az igazi erdekesseg a dologban az hogy kozben a terseg orszagai kezdenek valamifele ved es dacszovetsegbe erdekszovetsegbe tomorulni mert erzik latjak hogy az USA tamogatasaval lehet keresnivalojuk kina ellen.

  6. Az egész barátkozást bonyolítja, hogy nem csak kínával szemben vannak átfedések ami a tengeri határvonalakat illetik, hanem egymással szemben is. Valahogy mindeggyik szeretne az olajból, és a történészeik minden állam esetében bizonyítják az ősi jogot a szigetekre:))
    A lényeg, hogy eggyiknek sincs semmilyen joga eggyik szigetre sem, mert amíg nem találtak olajat a környékükön, a kutyának sem kellettek. Szerintem létre kéne hozzanak egy az Európai Szén és Acélközösséghez hasonló szervezetet és akkor reális esély van a békés rendezésre.

  7. „Mert nagy veszteséget képes majd okozni a kínai flottának.”

    És szerinted Kína csak felszíni hajókkal támadna?
    Kína azt is megteheti hogy az egész vietnámi haditengerészetet csak tengóval számolja fel.
    A P3 orion megfelelőjét sem viccből fejlesztették ki.

  8. Én megvárom Kurucot, gondolom nekik kötelező házi olvasmány a kínai tengók. Amúgy amik a képen vannak kb. a második Kilo utáni tengeralattjáró generáció.
    Volt a Ming osztály, mely a szovjet Romeó osztály helyi másolata, aztán vették a Kilo-kat. Aztán jött a Song osztály és aztán a képen látható Yuan osztály. Gondolom ha olyan xarok lennének, még vehetnének magunkak Kilot is.