A BAE Systems vállalat augusztus 2-án kiadott, féléves jelentésében tudatta a közvéleménnyel, hogy az Egyesült Királyság Védelmi Minisztériuma 2019 márciusáig kívánja üzemben tartani a Királyi Légierő Panavia Tornado GR4 típusú harci gépeit. A fenti dátumot nemrég erősítette meg a védelmi tárca, azzal együtt, hogy a RAF jelenleg még legfontosabb csapásmérő repülőgépének helyét a Eurofighter Typhoon és a Lockheed Martin F-35B Lightning II veszi majd át. A Brit Királyi Légierő jelenleg 124 GR4 és GR4A változatú Tornadót üzemeltet, miután a közelmúltban – a Typhoon légtérvédelmi képességének megfelelő szintre hozása után – nyugdíjazták az F3 variánst, melyet vadászfeladatokra alkalmaztak.

Brit Tornado GR.4 Farnboroughban ,
A 124 Tornado két bázison, a skóciai Lossiemouthban és a norfolki Marhamben települnek, valamint folyamatos rotációban teljesítenek szolgálatot Afganisztánban. Miután idén sikerült – remélhetőleg véglegesen – lezárni a brit F-35-beszerzéssel kapcsolatot kérdéseket, biztossá vált, hogy a változtatható szárnynyilazású típus egyik jelenlegi bázisára az 5. generációs vadászbombázó példányai érkeznek majd, a tervek szerint 2018-tól. (Érdekes módon nem a CTOL F-35A-t, hanem a STOVL F-35B-t emlegették a légierő esetében is.) A Tornado tehát nem éri meg brit felségjel alatt az új évtizedet, amivel véget ér egy fejezet mind a RAF, mind a típuscsalád történetében.
Más országokban viszont biztosítottnak látszik a Tornado jövője. Szaúd-Arábia például idén 12-t vett át abból a 73-ból, melyeket a BAE Systems modernizált. A brit vállalat szerint a maradékot is leszállítják még idén az arab monarchia számára, ahol várhatóan 2025-ig erősíthetik a légierő csapásmérő potenciálját.