Lépésről lépésre fejlődik a Haditechnikai Kerekasztal, ebben nem kis szerepe van Olvasóinknak, főként azon Látogatóinknak, akik kommentelnek is. Újabb jelentős számot értünk el, köszönhetően Nektek! :)
Haditechnikai témákkal foglalkozó weboldalunk szerkesztőgárdája a kezdetek óta arra törekszik, hogy családias hangulatot teremtsen az oldalon. Ebben fontos szerepe van a kommentelési lehetőségnek, melynek köszönhetően lehetőség van a hírek, cikkek értékelése mellett új információk megosztására is. A közkedveltebb témáknál nem ritka a 100 fölötti hozzászólás sem, de egyes esetekben a határ a csillagos ég. :)
2010 augusztusában beszámolhattunk róla, hogy komoly forgalmat generálva a hozzászólások száma átlépte a 20 000-t, 2011 januárjában pedig már 30 000-nél tartottunk , míg május végén pedig már a 40 000 kommentet mutatott a számláló, szeptemberre elértük az 50 000-et, míg idén januárban már a 60 000-et is átléptük. Március végén pedig elérkeztünk az 70 000. kommenthez. Nos, örömmel jelentjük, hogy tegnap megszületett a 80 000. hozzászólás is.
A jubileumi hozzászólás ismét Mackensen nevéhez fűződik, melyet még a “22. heti Hírhalomban” követett el. Gratulálunk!
Ígérjük, törekszünk, hogy a HTKA tovább folytassa dinamikus fejlődését, igyekszünk minél jobban bevonni Titeket az oldal fejlesztésébe. Remélhetőleg hamarosan összeáll az oldal újabb verziója, a HTKA Block 5, ám mint minden ötödik generációs típus mostanában, ez is némi késésben van komplexitása miatt. De addig is látogassátok a HTKA-t és a Radarfigyelőt, valamint a facebook oldalainkat (HTKA, Radarfigyelő) is, továbbá iratkozzatok fel a hírlevelünkre, melyet Hírbombázó néven nemsokkal e bejegyzés alatt találtok vagy ezen a linken érhettek el.
Ez tényleg jó hír. Sok sikert kívánok az oldalnak. Ennek örömére megyek és főzök egy kávét:)
Szép számok. Mondjuk egy diagram lehet még jobban ütne.
De ne fáradjatok vele, a meglévő adatok alapján megcsináltam + egy óvatos becslés a jövőre nézve:
http://grgly.freeblog.hu/files/stat.jpg
GrGLy
Elvetemült vagy :-D
Nem igaz, nem elvetemült. Optimista. :D
GrGLy:
Az rendben hogy nemsokára nem szállhatnak fel a helikoptereink, de attól még nem kéne elkapkodni a helikoptertendert :)
2010.08 20.000
2011.01 30.000 (5 hónap alatt)
2011.05 40.000 (4 hónap alatt)
2011.09 50.000 (4 hónap alatt)
2012.01 60.000 (4 hónap alatt)
2012.03 70.000 (2 hónap alatt)
2012.06 80.000 (3 hónap alatt)
Ha valami váratlan nem következik be (pl. helikopterbeszerzés, Irán megtámadása) karácsonyi ajándékként meg lesz a 100 ezredik hozzászólás.
Ha bekövetkezik, akkor hamarabb :)
Remélem az F-15 cikk majd segít. ;)
(Már 275k karakternél tart. Nagyon remeg a lábam, hogy a kitűzött időre elkészül -e…)
molni, mi a kitűzött időpont?
Akkor most poéngyilkos legyszek. Közeleg egy jeles dátum, a géphez köthető. ;)
molni!
Akkor ne töltsd fölösleges vitákkal az időt, hanem írd a Sas cikket 1000-rel, mert most már egyre jobban érdekel a dolog – bár ezzel nem vagyok egyedül – a határidő pedig közeleg….
molni
Az első,hosszanti főtartó fáradásos törése miatt lezuhant gép lezuhanásának n. évfordulója? :D Ezt nem hagyhattam ki.
Amúgy ezzel a problémával mi lett?
A kettétört gép súlyosan gyártási hibás volt, az előírt anyagvastagság töredéke volt meg. És még így is évtizedeket repült…
Több gépen is megtalálták ezt a hibát, de nem egész flottára kiterjedő volt a dolog. A pontos számra nem emlkészem, de valahol egy tucat gép táján volt a problémás gépek száma. Már arra sem emlékszem, hogy ‘C’ vagy ‘A’ gépek voltak. Konkrétan ennek is unáta kellene nézni.
Molni:
jó lesz, ha belehúzol, már nincs 40 napod sem!
(egy rendes özönvíz sem jön ki ennyiből, remélem te előrébb tartasz :-D)
Két opicó lehetséges.
1. Megvágom a tartalmat és úgy jön ki július végén. Ez lesz a teljes cikk, de a vége nagyon rövid és híg lesz.
2. Megvágom a tartalmat úgy, hogy kihagyok teljes fejezeteket. Ezeket később meg lehet írni. (Bár egy ideig nem lesz kedvem, az fix…)
3. Nem vágom meg, de nem adom ki július végén. Ez esetben lesz valami más apró ajándék a kiadás tervezett napján és a cikk jön, amikor jön. Ez nem hónapokat jelent, de a jeles dátum nem fog sikerülni.
Meglátjuk, hogy mi lesz. Lehet, hogy addig megtáltosodom. :)
A 3. verzióra szavazok! :)
Folytatásos teleregény?
Ami egyből három lett…
A cikk ma lépte át a 280 ezer karaktert.
Dolgozz rabszolga! XD
Viccen kívül: azt hittem, cikket írsz, nem könyvet… :)
Molni
Leírod az egész f-15-nek a születését? majd a történetét egészen napjainkig?
@sulyid
Egy ideig eljátszottam a gondolattal, hogy kiadót kellene keresni. Aztán felébredtem az űgyikómban és rájöttem, hogy hétfő reggel van… :)
@Roni
A kezdetektől a ’90-es évek közepéig lesz kb. részletes. Utána már csak nagyjából. Nincs elég időm és forrásom ehhez ad időszakra, ekkortól fogva a hazai offline sajtó is foglalkozott a géppel. Az online ma meg főleg. Még mindig a „műszaki tartalmat” írom. A fegyverzet és önvédelmi rendszerek közepén / végén járok. Ezután már csak a kabin van hátra és jöhet a „mesélés” része az éles bevetésekről meg az üzemeltetésről.
@Roni
Az még hagyján, hogy megírja az F-15 „életrajzát”, de a következő kötetben a cikk születésének körülményeit fogja megírni „Az F-15 cikk születése: ahogy én láttam by molnibalage” címmel. Részletek a készülő műből:
Első fejezet: „Emlékszem, miután belecsavartam néhány tudatlan trollt a HTKA html kódjába, csak úgy eszembe jutott, hogy kéne írni az F-15-ról, így neki is álltam anyagot gyűjteni. Először a CIA adatbázisát néztem át, de mindig csak valami terroristákról, állami merényletekről, meg egyéb érdektelen dolgokról találtam lepecsételt iratokat…”
Hatodik fejezet: „…miközben egyik ismerősömnek ecseteltem az R-60 rakéta szinuszos pályán történő mozgásának ballisztikai jelentőségét unalmamban százezer karaktert hozzáírtam még a cikkhez, közben vezettem Pécs felé, mert egy meetingre voltam hivatalos,…”
Néhány szakmédium máris nyilatkozatot adott ki a második kötetről:
-IHS Jane’s: „So wonderful… so beautiful.”
-Air Force Magazin: „F-15 = Bböööörd.”
(Trololo :D )
A forrásaid pontatlanok, még jogsim sincs. :)
(Bár az autó benzinnel és nem jogsival megy.)
@molnibalage
Jó, hát nem akartam azt írni, hogy valójában F-22 teszteltél Nevadában, hogy aztán összehasonlítsd az F-15 karakterisztikáival, mert azért diszkréció is van a világon :D
(Az autó meg leginkább verejtékkel megy, elvégre tologatni is lehet :) )
Kis spoiler.
http://www.scribd.com/doc/94122923/PS-940-Oct-1979-F-15-Armament-Handbook
Ilyenkor van az, hogy megtalál az embert egy ilyet és csak ez adna +1-2 hónapot a cikkíráshoz. Ennyi időm nincs…
Pár dolgot kiemelek, akit meg érdekel, az olvassa el. (Temérdek melléklet lesz a cikk mellett.)
Aki meg nem tud angolul, az sajnos IJ. :(