|

Saját gyártású helikoptert szeretne Japán az UH-1 helyett

Új, saját gyártású, könnyű helikoptertípust szeretne rendszerbe állítani a Japán Önvédelmi Had sereg (JGSDF – Japan Ground Self-Defense Force) a 2017-es költségvetési év végéig. Az új forgószárnyas a Kawasaki Heavy Industries fővállalkozásában készülne, de az UH-X néven emlegetett programba más cégek is beszállhatnak. A japán védelmi tárca közleménye szerint egyelőre csak annyi biztos, hogy a KHI készíti a fő terveket, azonban sem a hajtómű típusa-gyártója, sem a helikopterrel szemben támasztott pontos követelménylista nincs meg. Az idő viszont sürget, ugyanis a 2017-es fiskális év 2017. április 1-től 2018. március 31-ig tart, tehát cirka öt év áll rendelkezésre a tervezéshez, berepüléshez és rendszerbe állításhoz.

Valahogy így néz majd ki az UH-X program gyümölcse |Grafika: KHI ,

A JGSDF egyébként a lassan kiöregedő UH-1H és J helikoptereit szeretné nyugdíjba küldeni az UH-X-el. Előbbiek közül a H-kat a Bell, a J-ket pedig a Fuji gyártotta, és jelenleg nagyjából 260 darab áll belőlük rendelkezésre. Az új forgószárnyas gyakorlatilag egy az egyben átvenné feladatkörüket, így teljesítményében is hasonló paramétereket kell majd produkálnia, mint a Huey-nak. Az UH-X-et személy- és teherszállításra, kutató-mentő feladatokra, valamint természeti katasztrófák során való mentési műveletekre használná a JGSDF.

A minisztérium szerint nincs tervbe véve, hogy a légierő vagy a haditengerészet rendszeresítené a típust, melynek legalább 11 teljesen felszerelt katonát, vagy 1905 kilogrammnyi hasznot terhet kell majd elbírnia. Maximális sebessége 260 km/h körül mozoghat, hatótávolságát pedig 500 kilométerben határozták meg.

25 hozzászólás “Saját gyártású helikoptert szeretne Japán az UH-1 helyett”

  1. Júúúúú
    Már megint hazai típust akarnak?
    saját 5 gen gép
    saját 120 km hatótávú bvr rakéta
    saját helihordozó
    van nekik tankjuk is.
    Amúgy japán képes lenne rá hogy ne függjön a jenkiktől a haditechnikájuk ?

  2. Érdekes egy grafika, mintha a fogtak volna egy UH-1Z Venom-ot, egy BK117-est és egy AS565 Panther-t és jól összegyúrták volna.
    Egyébként meg akár össze is állhatnának a törökökkel. Ha jól emlékszem ők is valami új, saját, könnyű kopátert tervezgetnek az AB205-ösök és UH1-esek helyett az új Black Hawk-ok mellé kiegészítésnek.

  3. Roni:

    “Amúgy japán képes lenne rá hogy ne függjön a jenkiktől a haditechnikájuk ?”

    Ebben a többiek lehet jobban benne vannak, mint én. De, ha lehet visszakérdezek. Akarnak-e TELJES függetlenséget? Vagy mi van akkor, ha nekik így is bőven oké?

  4. A japán fanatikusan harcolt , most fanatikusan dolgozik , és fanatikusan fog önállósodni is . A 2 világháborúban nyersanyagokon kívül volt mindenük megvolt tudásuk ,gyártó kapacitásuk , kitartásuk . Nem akarnak ennyire függni a jenkiktől ami szerintem érthető.

  5. A kérdés milyen eszközök esetén éri meg neki. Mivel minden fejlesztésnek hatalmas költség vonzatai vannak. Az viszont nem mindegy mennyi gépre lehet szét dobni.

    USA,Oroszország,Franciaország,Anglia,Németország(minden bizonnyal, mai napig csak ő gyártanak pl: szuper vízerőművekhez való vízturbinákat)

    A fent felsorolt államok képesek önállóan sugár illetve gázturbinákat létrehozni.

    Ezek közül metallurgia téren az USA és Oroszok a top.
    Kolloidika terén viszont USA és Németek. Mért ki emelendő. Összes kenő anyag, ragasztók,szigetelő(habok)-k. Ez mind mind fontos elemei nagy terhelésnek ki tett gépezeteknek.

    Ez a két terület sok szempontból a kritikus pont.

    Japán mint Kíne ezeken a területeken nem közelítette meg az él lovasokat.
    Így bizonyos területeken kénytelenek meg venni a dolgokat. Ez által egy külső államnak ki szolgáltatottá válva.

  6. Monyok teljes függetlenség sose lesz , Ceausescu is megpróbálta a románok legnagyobb bánatára , de neki sem sikerült, Csak a függőséget lehet csökkenteni . Pl ne keljen könyörögni ,lobbizni azért hogy a szenátus rábólintson a gép eladásra.

  7. germanus

    Pont a japánoknak nem kell mindig a jenkiknek könyörögniük minden miatt, mert ami kell nekik, azt az esetek 90%-ában megkapják, majd ha már végképp nem kapják meg, akkor megcsinálják(/megpróbálják megcsinálni) maguk.

    monyok

    Jó készülést! Én az angol pótvizsgára készülök majd nyáron…

  8. Sulyid általában igen , de jó kis késések voltak , japánok többsége fél hogy a kínaiak azt teszik velük , amit ők tettek a kínaiakkal a japán megszállás alatt . Bár ha valaki paranoiás azt nem jelenti azt hogy nem üldözik .

  9. Elég szűk keretek között, de a japánok exportálhatnak már fegyvert.

    Bár így belegondolva az a beteges modern kultúra, ami náluk van (vetélkedők, divat, ilyesmi)… valamilyen szinten az is fegyver, nem? :) És azt már exportálják egy ideje :D

  10. Azért a Huey-t anno nagyon kitalálták, 50+ év gyártás még a hajóknál is sok szokott lenni, nemhogy repülőeszközöknél, akkor is ha folyamatosan upgradelték.

    Ugyanez vonatkozik a Herkire is.

  11. Japánnál gondóltam hogy szóba fog jönni a hajtómű gyártás
    A védelmi szektórból http://www.mhi.co.jp/en/products/detail/ts1_turboshaft_engine.html
    Hajók hadi és civíl turbinái
    http://www.mhi.co.jp/en/products/category/marine_machineries.html
    Civil gépek hajtóművei
    http://www.mhi.co.jp/en/products/category/aircraft_civil_aero_engine.html
    Ezek azok amiknek a teljeskörű gyártása a Mitsubishié tehát ezekből annyit gyárt amennyit akar.
    Új típus kifejlesztéshez ezek tökéletes alapot adnának és ha hozzávesszük az F-15J a SH-60K és J-t a UH-60J elég sok tapasztalat összegyűllik modern gépek terén (az F-4ej-t nem veszem ide) De civílszférába már van egy 2000óta üzembe lévő típusa a kategóriába szerintem az lessz az alap MH-2000 a neve a hajtómű ott is saját gyártmány 2 db Mitsubishi MG5-110
    de tesztek alatt is van még számtalan hajtóműve a mitsunak és a civil szférába is gyárt jópár típusú hajtóművet (de ott nemigen vagyok képbe) tehát egydolog biztos se a hajtómű se az elektronika se a tervezés és a gyártás se jelent nekik gondot nem csak egy ilyen kategóriájú gépnél de másnál se nagyon (legalábbis sokkal nagyobbat mint az éllovasoknak sőt…)

  12. USA,Oroszország,Franciaország,Anglia,Németország(minden bizonnyal, mai napig csak ő gyártanak pl: szuper vízerőművekhez való vízturbinákat)

    A fent felsorolt államok képesek önállóan sugár illetve gázturbinákat létrehozni.

    Földön üzemelő erőművit több ország ezeknél. Utánégető nagy teljesítményű üzembiztosat kifejleszteni és gyártni kb. az első három, és licenszelni meg másolni 30-40 évest még pár. Pl. Japán PW F100-ast és Kína AL-31-et. A nagy kérdés, hogy lesz -e a jövőben a Rafale halála után francia vadászgéphajtómű fejlesztés. Merhogy francia gépbe nemigen kell, marad az, hogy más országnak adják el.

    (A svédek egyes főelemeket maguk fejlesztettek / módosítottak az F404-es Volvo licenszbe, vagy a 414-be. Már nem emlkészem, hogy melyikbe. )

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.