|

Eurofighterek védik Olaszország légterét

Az európai fejlesztésű Eurofighter Typhoon vadászbombázók vették át Olaszország légtérvédelmének feladatát, melyet eddig az Amerikai Egyesült Államoktól bérelt F-16 Fighting Falcon gépek végeztek.

Az Olasz Légierő 62 darab Typhoonnal rendelkezik jelenleg, melyek két-két századba lettek elosztva a Grosseto és a Gioia del Colle támaszpontok között. A gépek repültek már Líbia felett is bevetéseket (több mint 200 felszállásból 1294 repült óra), ám most a honi légvédelmi feladatok súlya nyomja majd a szárnyukat, miután a napokban az F-16A gépektől véglegesen átvették a készültségi (QRA) feladatokat.

Olasz Eurofighter

Olasz Eurofighter az Alpok felett ,

Az Olasz Légierő 96 darab Eurofighter Typhoont rendelt az F-104 Starfighter elfogóvadászok leváltására, ám az európai típus szolgálatba állása késett, így a keletkezett űr kitöltésére 34 darab F-16A ADF verziójú gépeket bérelt az Amerikai Egyesült Államoktól. A Falconokból a közelmúltig már csak egy század maradt hadrendben, de a napokban az utolsó géptől is elköszöntek az olasz pilóták és műszakiak.

25 hozzászólás “Eurofighterek védik Olaszország légterét”

  1. >34 darab F-16A ADF verziójú gépeket bérelt az Amerikai Egyesült Államoktól. >A Falconokból a közelmúltig már csak egy század maradt hadrendben, de a >napokban az utolsó géptől is elköszöntek az olasz pilóták és műszakiak.

    Ez volt Peace Caesar program, ami 5 + 5 éves gépbérlést jelentett. Én úgy számoltam hogy 2013 májusában jár csak le a 10 év. Akkor olasz F-16-ost se látunk már repülni :(

    Mi lesz a gépekkel? Mennek vissza a sivatagba vagy van már rá új vevő/bérlő?

  2. “Two years ago the Italians signed a $777 million lease and support agreement with the Air Force to acquire 30 F-16A Block 15 air defense fighters and four F-16B Block 10 fighters with the operational capabilities upgrade package (Defense Daily, March 19, 2001). ”

    Ennyibe került az olaszoknak.

  3. Értem mire gondolsz. Szerintem jelenleg csak radar terén van fórban az F-16 még, persze abból is az AESA-val felszereltek. Tranche 3-ban pedig már ugyanúgy AESA lesz, ráadásul ugyanúgy részben hazai gyártmány.
    Egy valamit is magára adó országnak ugyanúgy komoly képesség kell legyen, hogy saját magát el tudja látni ilyen harci eszközökkel, britek pl. már sírnak, hogy ha megszűnik nemsokára az EF gyártása náluk, akkor új típus gyártása nélkül maradhatnak, ami még nem volt a történelmükben eddig.

  4. Nem értem ez az AESA mániát. Az AESA egy pásztázi módszer, aminek vannak bizonyos előnyei és hátrányai.

    Az EF és az F-16C specific excess power értékei amennyire meg tudom ítélni igen közel esnek egymáshoz vadász konfigurációban. Mindkettő AMRAAM shooter. Mitől lenne olyan markáns fölényben vagy egyáltalán fölényben az EF? Az AESA-nál pl. nem tudok elmenni amelett, hogy az érzékenysége igencsak irányfüggő, mivel az antenna fix.

    Az EF méreténél fogva több fegyverzetet képes hordozni, de ez mennyiségi és nem minőségi dolog. Viszont hányszor drágább, mint egy kulcsakész Block 52+? Ott kifizeted a zsét és 4-5 éven belül felállítható a teljes képesség repertorár, ha beleteszik a pénzt. Lásd Lengyelország. 2006-tól kezdték meg a rendszeresítést és 2012-ben Legyelország – Alaszka meg Lengyelország – Izrael távra járnak gyakorlatozni. Az EF lassan tíz éves és tudtommal még a nagy víz túloldalán sem járt. Autonóm precíziós csapásmérés képessége egy maroknyi gépnek van, HARM-ot még nemigen láttam egy gépen sem.

    Az F-16C/D Blk. 50/52+ full BVR, HOBS WVR, precíziós csapásmérő képességgel és SEAD képességgel bír. Nem egyszer meg majd és a flotta kis része. Most. Annyi gépnek van fullos képessége, ahányra jut HTS pod meg Sniper.

    Hány EF-nek van / lesz SEAD képessége? Mikorra? Líbia felett is Tornado GR.4 kellett az LGB bevetéséhez. Az EF ára úgy 1,6-2-szerese az F-16C-nek. Igen, a méretből adódóan egyes muatókban jobb. Ár / érték arányban a Sólyom mellett szerintem labdába nem rúg…

    Egy példával kifejezve. Az F-15E csodálatos multirole gép. Azonkban hazánk számára nem ez, hanem a Griff a relitás, mert ár / érték arányban jobb annak ellenére, hogy a minőségi mutatói mellett a mennyiségiek azok már bizony olyanok amilyenek.

    Az EF értelme inkább a fentartott európai ipar miatt van, de $/katonai képességek arányában iszonyatosan nagy pénzkidobás.

  5. Molni, az EF SEP-je a világon talán a legjobb a Raptor-é után. Volt a tengerentúlon, mindenben jobb az árat kivéve, mint a Falcon. SEAD képesség eddig nem kellett, mert megoldották a Tornado-k. Az ALARM integrációja pedig nem lenne nagy cucc, ha szükség lesz rá, megoldják.
    A képességek benne vanbnak a gépekben, csak a spórolás miatt még nem mindehol bontakoztatták ki. Újra mondom, a Raptor után a legjobb platform a Rafale mellett.

  6. A képességek benne vanbnak a gépekben, csak a spórolás miatt még nem mindehol bontakoztatták ki.

    Ez megint olyan, hogy ha a nagymamának kereke volna. Az F-15 is egy ki nem bontakozhatott volna csúcs SEAD vadász lehetett volna. Nem lett. Hiába van nagy potenciál az EF-ben, ha senki nem repüli ki, senki nem építi ki. Pont az ára miatt. Szép, hogy most van Tornado. Már akinek.

    A Tornado rendelkezik EW konténerrel, vagy csak a rakétán levő szenzort használja? Mert utóbbi esetben azért nem egészen azonos szint. Legalábbis szerintem.

  7. Molni, az olaszok, ha jól tudom még a 80 -as években szálltak be. Akkor még nem volt ennyire fullos az F-16, és valószínűleg nem sejtették, hogy ennyire elhúzódik a fejlesztés és így megnő az árcédula.
    A Typhoon, mint platform nagyobb teljesítményű az F-16 -nál, és bár jelenleg nem rendelkezik olyan sok különféle képességgel, de valószínűleg nagyobb fejlesztési potenciál van még benne, mint a sólyomban. Az elektronikát könnyebb felfejleszteni a meglévő vason, mint az aerodinamikát. :)

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.