Az Amerikai Egyesült Államok szenátusának fegyveres szolgálatokat ellenőrző bizottsága 1800 esetben talált hamis, vagy hibásan, selejtesen gyártott, kínai eredetű alkatrészeket különböző amerikai védelmi beszerzési programokban. Az összes haderőnemet, de főleg a légierőt érintő vizsgálat során körülbelül egymillió ilyen, kisebb-nagyobb alkatrészt találtak a bizottság emberei, eredményeiket pedig a napokban tették közzé, egy 112 oldalas dokumentumban. Kínából származó hamis részegységeket találtak például a C-27J, a C-130J vagy a P-8A repülőgépekben, amik miatt néha több hetes csúszást szenvedtek a programok, nem beszélve a selejtek jelentette veszélyről, ami legrosszabb esetben emberéleteket is követelhetett volna.
Carl Levin szenátor, a bizottság vezetője szenátusi beszédében kifejtette, hogy a kínai alkatrészek több fedőcégen keresztül, amerikainak álcázva kerültek a nagyvállalatokhoz, melyek sok kis beszállítót alkalmaznak. Levin szerint a probléma nagyon súlyos, elsiklani felette nem szabad, mivel ha teret engednek az ilyen jellegű folyamatoknak, akkor hosszú távon ez komolyan érintheti az Amerikai Egyesült Államok gazdaságát, veszélyezteti az amerikai munkahelyeket, nem beszélve a nemzetbiztonsági kockázatról.
Az egyik legismertebb eset az L-3 Communications nevéhez fűződik. A cég digitális kijelzőket gyártó részlege több repülőgép és helikopter fedélzeti rendszereit készíti, mint például a CH-46, C-17, C-27J és a C-130J. 2010 novemberétől kezdve egy kisebb kaliforniai vállalkozástól rendeltek kijelzőikhez memória chipeket, amikről később kiderült, hogy a Dél-Kínában található Shenzhen városából, a Hong Dark Electronic Trade nevű cégtől származnak. Az amerikai katonai üzemeltetők végül 500 darab chipet voltak kénytelenek kicseréltetni. Az L-3 később azt állította, hogy a hibásakon kívül 2009 és 2010 során tízezres nagyságrendben rendeltek a Hong Dark-tól, és addig egyszer sem volt gond a kínai termékekkel.
2011. augusztus 17-én a Boeing tesztcsapata, mely a P-8A Poseidon berepülését végezte, tájékoztatta a vezetőséget és a haditengerészet illetékeseit arról, hogy a típus egyik fedélzeti jegesedés-érzékelője selejtes, azt nem szabadott volna beépíteni a P-8A-ba, ezért azonnali hatállyal kérték az eltávolítását. A műszer a BAE Systemstől érkezett, mely már 2010 januárjában észlelte a hibát, és szólt is miatta a Boeingnek, az amerikai óriásvállalatnál azonban figyelmen kívül hagyták a problémát. A szenátusi bizottság kiderítette, hogy az ominózus jegesedés-érzékelőt a BAE Systems a Kaliforniában bejegyzett Tandex Test Labstól vásárolta, mely nem végzett teszteket vele „házon belül” – azt gondolták ugyanis, hogy az eredeti gyártó, a szintén Shenzenben működő Access Electronics már megtette ezt. A hibás kínai alkatrész ez esetben is egy amerikai forgalmazón keresztül jutott a Tandexhez.
A jelentés még több ilyen esetet említ, melyek ugyan elsőre nem tűnnek túlzottan súlyosnak, ám nagy mennyiségük már komoly aggodalmakra ad okot. A bizottság szerint sürgősen szigorítani kell a haditechnikai eszközökben használt alkatrészekre vonatkozó szabályokat. Itt elsősorban az eredetüket érintő adatokra gondoltak, tehát a legkisebb műszer vagy szerkezeti elem esetében is rendelkezésre kell, hogy álljon annak valódi gyártási helye. Ezen kívül még egy szigorítást terveznek a beszállítói láncban, ami szerint azoknak a cégeknek, melyek csak továbbítanak, szintén ellenőrizni kellene az alkatrész megbízhatóságát és valódiságát.