Az Egyesül Államok Haditengerészete repülési tilalmat rendelt el az MQ-8B Fire Scout pilóta nélküli helikopterekre a közelmúltban történt két baleset okainak kivizsgálásáig.
A Líbiát is megjárt típussal az első baleset március 30-án történt, amikor is a USS Simpson (FFG-56) fregattról üzemeltetett Fire Scout képtelen volt leszállni a Simpsonra, mivel képtelen volt teljesíteni a hajókon való leszállás feltételéül szolgáló eljárást. Több megközelítés, valamint az üzemeltető személyzet kemény munkája ellenére sem tudták az UAV-ot leszállásra bírni, ezért végül a Simpsontól biztonságos távolságra manőverezték és leállították. A fregatt legénysége ezután kihalászta a fürdőző helikoptert a vízből, persze már sötétben, mivel ekkorra már beesteledett.
A másik „delikvens” egy, az Afganisztánban állomásozó nemzetközi csapatok Északi Regionális Parancsnoksága alá tartozó MQ-8B volt, amely egy rutin felderítő küldetés közben zuhant le április 6-án, eddig tisztázatlan körülmények között. Ezután az amerikai haditengerészet repülési tilalmat rendelt el a megmaradt 14 Fire Scoutra, amíg a két baleset okait ki nem vizsgálják.
A típussal – mint minden új eszközzel – már korábban is voltak problémák, például 2010-ben az egyik példány nem reagált az utasításokra és berepült Washington tiltott légterébe. Ezen problémák ellenére sikeres a Scout, mivel eddig már több mint 5000 órát töltött a levegőben (ebből 3000-et hadműveleti körülmények között) és aktívan részt vesz az amerikai haditengerészet és az afganisztáni nemzetközi erők küldetéseiben.
Szerző: GrGLy
—–
Jelen írás a HTKA Lapcsoport által szervezett Hír- és Cikkíró versenyre érkezett és megfelelőnek ítéltetett a publikációra. Amennyiben Te is szeretnél indulni a nyereményekért vagy csak szeretnéd megmutatni a világnak eddig rejtegetett írói vénád, akkor ne habozz, jelentkezz gyorsan! Részleteket ide kattintva olvashatsz!