Az Egyesült Arab Emírségek minél hamarabb leváltaná a Dassault Mirage 2000-9 típusú vadászbombázóit, a feleslegessé váló gépeket visszavásárlására hajlandó is lenne a Dassault Rafale-t kínáló francia fél, azonban hova kerülnének a kivont delták? Korábban felmerült az, hogy Brazília rendszeresítené őket, a legújabb hírek szerint azonban Líbiába kerülnek a gall madárkák.
Francia segítséggel, vagy anélkül keres használt vadászbombázóinak új tulajt az Emirátusok, a tavalyi diktátorbuktatás után újjászerveződő líbiai haderő számára több mint elégséges lenne a legmodernebb Mirage-verzió.
Az üzlet feltétele természetesen, hogy sikerüljön váltótípust találni helyette, a sokadjára nyeregben lévő franciák reményeik szerint hamarosan aláírhatják a 60 darab Dassault Rafale eladásáról szóló szerződést az arabokkal, így a 68 feleslegessé váló Mirage máris mehetne az új tulajhoz.
Azonban nem csak ezen Mirage 2000-eseket kínálták Líbiának, nemrég az is felmerült, hogy Katar mind a 12 darab francia deltaszárnyú masináját eladná az észak-afrikai országnak. (A katariak is most állnak típusváltás előtt, 24-36 darab modern vadászbombázóra fáj a foguk.) A nyugdíjba küldendő Mirage 2000-5DA-k eladása jóval reálisabb Líbia számára, hisz a romhalmazból újjáépítendő ország nem feltétlenül tudja majd megfizetni a korszerűbb és nagyobb darabszámban eladásra váró Mirage 2000-9-eseket.
A Líbai Légierő jelenleg 12 darab Dassault Mirage F1 típusú vadászbombázóval rendelkezik, melyek többé-kevésbé épségben maradtak az összecsapások alatt (kettő Máltára meneküld, de azóta már hazatért), a gépek üzemben tartásában Franciaország segédkezik. A galloknál még repül a felsőszárnyas Mirage, melyek utolsó példányait 2014-ben tervezik kivonni. A nyugdíjazott F1-esekkel kapcsolatban is felmerült, hogy Líbia kapná/vásárolná meg őket.
Az észak-afrikai országnak tehát számos ajánlata van légiereje bővítéséhez, modernizálásához, azonban kérdéses, hogy a romokban álló országban a légierő fejlesztésére kéne fordítani a dollármilliókat, avagy a nélkülöző lakosság életszínvonalának növelését és az infrastruktúra fejlesztését illene finanszírozni belőle.