A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
Japánban új aknakereső rendszer beszerzése mellett döntöttek – összesen 4 példányban rendszeresítik a Northrop Grumman ALMDS (Airborne Laser Mine Detection System) berendezését, melynek így Japán vált az első külföldi üzemeltetőjévé. A lézerrel pásztázó eszközöket az MCH101 (AH101 japán haditengerészeti változata) hordozhatja, az előnye hogy kihasználható a helikopter sebessége, így rövid idő alatt is viszonylag nagy területet lehet ellenőrizni. A konténerből 4 kamera pásztázza a vizet, melyről digitális térképet készítenek, kijelölve az összes aknára hasonlító tárgyat, majd a képet elküldik az összes haditengerészeti egységhez. A rendszer integrálását az MCH101 helikoptereken a Kawasaki Heavy Industries végzi a Northrop Grumman és a Fujitsu segítségével.
Elvégezte első repülését a Norvég Király Légierő második modernizált P-3N felderítőgépe. Az MLU modernizálására Kanadában került sor, Halifax városában, ahova az alkatrészek a Lockheed Martin mariettai gyártósoráról utaztak. Az átalakítás során az avionika modernizálásán felül kicserélik a gépek szárnyát és vízszintes stabilizátorait is, így jelentősen növelve a hátralévő üzemidejüket. A gép a tesztrepülések elvégzése után kerülhet vissza eredeti üzemeltetőihez, az Andoya AS légibázison működő 333. századhoz.
—–
Évek óta hallani az indiai C-17 Globemaster III beszerzésről, azonban szerződés kötésre sokáig nem került sor. Február 2-án azonban megtört a jég és az Indiai Kormány aláírta az 1,78 milliárd dolláros szerződést, melynek keretén belül a Boeing 10 C-17 Globemaster III teherszállítógépet gyárt le és ad át az Indiai Légierőnek 2014. július 28-ig.
—–
Egy gép elvesztésével és egy másik megrongálódásával járó baleset történt Tajvanon, amikor a légierő két kiképzőrepülésen részt vevő AIDC AT-3 gépe összeütközött a levegőben. A balesetre február 3-án került sor, helyi idő szerint 16:10-kor, Fangliao közelében. Az ütközést követően az egyik gép irányíthatatlanná vált, ezért a személyzet katapultált, őket kisebb sérüléssel vitték kórházba, a gép pedig a közeli hegyoldalra zuhant le, a másik gép irányítható maradt, ezért a személyzet a kényszerleszállás mellett döntött, ezt a közeli Gangshan légibázison hajtották végre.
Február 7-én további tajvani gépveszteségről számoltak be, de ez utóbbi tavaly szeptemberben történt. Egy-egy éjszakai gyakorlórepülésre felszálló F-5F és RF-5 tűnt el a radarképernyőkről 13 perccel a bevetés megkezdése után. Mint később kiderült, a két gép heggyel ütközött, megölve ezzel a 3 pilótát. A kivizsgálók először mechanikai hibára gyanakodtak, ami nem lett volna meglepő, tekintve a példányok életkorát, de ezt nem tudták bebizonyítani, a gépeken minden rendszer tökéletesen működött a becsapódás pillanatában, ezért pilótahibaként könyvelték el az esetet.
—–
Pakisztánban is rájárt a rúd a kiképzőrepülésen részt vevőkre, lezuhant a légierő egyik F-7PG vadászgépe. Az esetre február 12-én került sor, 24 mérföldre (38,4 km-re) északra Quetta-tól. A gép sajnos a pilótával együtt zuhant le, az eset okai egyelőre tisztázatlanok.
—–
Peruban is elvesztett egy gépet valamint két pilótát a légierő – pénteken, február 10-én lezuhant egy kiképzőrepülésen részt vevő Zlin 242L típusú gép, megölve ezzel kétfős személyzetét. Az eset okainak kivizsgálását megkezdték.
—–
Pakisztánban teljessé vált az új gyártású F-16 flotta, miután a hónap elején átvehették az utolsó F-16D Block52 verziójú vadászbombázót. A 18 példány a Pakisztáni Légierő legmodernebbjei, melyek a jövőben jól kiegészítik majd a könnyű vadász JF-17-eseket és a régebbi Falcon-okat. Ami az utóbbi típust illeti, visszatért az USA-ból két MLU modernizáláson átesett példány, így a légierő „Sólyom” flottája összesen 3 példánnyal bővült.
—–
Az Amerikai Légierő 180. százada jelentős eseményt ért el, ők lettek az első üzemeltetői az F-16-nak, akik egy rutin kiképzőrepülést végrehajtottak csak bio-üzemanyaggal hajtott vadászgéppel. A jeles eseményt január 10-én érték el, egy F-16CM géppel. Az Amerikai Légierő terve hogy 2016-ig 40 típuson kipróbálják a bio-üzemanyagokat, ennek érdekében 2009-től tesztelték különböző gépeken, kezdve a helikopterektől a vadászbombázókig.
—–
Jelentős mérföldkőhöz érkezett a világ kétségkívül egyik legfontosabb vadászbombázó típusa, az F-15E: a 89-0487 farokjelzésű példány január 13-án reggel átlépte a 10 000. repült óráját, elsőként teljesítve azt az összes Eagle közül. Tovább emeli az esemény fényét, hogy a 10 000. órát Afganisztánban, harci bevetés közben lépte át a példány, mely 1990-ben került ki a gyártósorról, ezért viszonylag fiatalnak számít a néhány helyen még mindig üzemelő F-15A/B variánsokhoz képest, mindezek ellenére töltött több időt a levegőben. Ráadásul a 10 000 óra jelentős részét harci bevetésen töltötte, lévén részt vett a Desert Storm, Deliberate Guard, Northern Watch, Southern Watch, Iraqi Freedom valamint Enduring Freedom hadműveletekben.
Szevasztok
Kínába elkészűlt a WZ-10 es valódi sorozata már a gyártosórokon lévő régi változatokat is erre a típusra alakítják át.
http://mil.news.sohu.com/20120213/n334527495.shtml
Iráni haditengerészet a napokban átvehetett 2 új Khadir tengót így a rendszerben lévő Kadirok száma elérte a 16-ot (állítólag még az idei évben átadják a sajátfejlesztésű nagyobb méretű tengókat is 1et 1et közepes és „nehéz” kategóriába
http://news.baidu.com/n?cmd=2&class=guojijq&page=http%3A%2F%2Fnews.xinhuanet.com%2Fmil%2F2012-02%2F13%2Fc_122694477.htm&cls=guojijq
A Kínai rephordozón elfoglalta helyét a teljes legénység, és a legénység észrevételei alapján aprób módósitásókat hajtanak végre rajta (állítólag csak komfort növelő beavatkozás és a hangárteret éríntő szerszámók gépek áthejezése a könnyebb megközelíthetőség végett) semmi szerkezeti átalakítás
http://news.ifeng.com/mil/bigpicture/detail_2012_02/13/12475196_0.shtml
Úgy néz ki hogy a Moszkva körűli légvédelmi gyűrű légvédelmis egységeit teljesen felszerelték S-400 al vagy legalábbís a feltőltés még az idei évben befejeződik (nyilatkozatok szerint az S-400at elsőnek Moszkva kőrgyűrűjébe telepítik majd a további nagyvárosok és veszélyes határszakaszok, utánna a többi orosz egység és végén export
http://news.baidu.com/n?cmd=2&class=mil&page=http%3A%2F%2Fnews.sohu.com%2F20120213%2Fn334594167.shtml&cls=mil
Úgynéz ki a Moszkvai körgyűrű feltőltése lassan a végére ér (vagy már ért…)
„Kínába elkészűlt a WZ-10 es valódi sorozata már a gyártosórokon lévő régi változatokat is erre a típusra alakítják át.”
A gyártás már 1 éve megy .
Képet is tudnék küldeni a ha nem kellet volna lecserélni a gépem mivel azon két kép is volt elmentve a gyártósorról és a soron lévő 4 gépről .
A belinkelt kép is legalább 1 éves .
Igen a gyártás ment (csak a Kínaiaknál úgy mükszik a dolog hogy legyártanak valamiből alapszériát 1-2 századot de ezzel párhuzamosan már fojik is a továbfejlesztett változat tervezése tesztelése) így az alapváltozatokból 1-2 század mindig van (J-10 majd rá pár évre jött a j-10B stb)itt is ez a hejzet az alap WZ-10esből 1-2 századot legyártottak a melosok betanultak (mert végülis komoly szerkezeti átalakítás nem történik az új változatnál 1-2 kisebb elem cserélődik de főleg elektronika) így az újtipust már fokozott tempóba tudják gyártani (ezért van hogy pillanatok alatt letudnak 1-1 új típusból rengeteget gyártani) a régi alaptipúsból az az 1-2 század meg megy távoli területekre ahol nincs akora fenyegetés.
Ha jól tudom a hajtomű nem az eredetileg tervezett lett. A kanadaiak nem adták a hajtoművet, így egy gyengébb hazai került beszerelésre.
Jól látszik a képeken, hogy az első változatokon a hajtoművek jobban kidudorodnak, mint a mostani széraigyártásuakon.
Úgy néz ki ez a február Kínába nagyon a harci helikoptereké.
Befejeződtek a kísérletek és kezdődik a tömeggyártás a WZ-19 es „Longbow „janak ami az AH-64D hez hasónlóan a rotor felett egy milliméteres hullámhosszban dolgozó radart hordoz.
http://mil.qianlong.com/37076/2012/02/14/[email protected]
ja és ma megnyílt a Szingapúri Airshow
http://www.singaporeairshow.com/
Raytheon Restarts Production of Laser-guided Maverick for US Air Force, Navy
http://www.marketwatch.com/story/raytheon-restarts-production-of-laser-guided-maverick-for-us-air-force-navy-2012-02-13
ISAF confirms 2011 Global Hawk crash
http://www.flightglobal.com/news/articles/isaf-confirms-2011-global-hawk-crash-368257/
IDAS Submarine Launched Surface to Air Missile System
http://defense-update.com/20120214_idas-submarine-launched-surface-to-air-missile-system.html