Az EADS North America újabb megbízást tudhat magának, mégpedig az amerikai hadseregtől, amely 212 millió dollár értékben 39 darab UH-72A Lakota típusú helikoptert rendelt. Ez a mennyiség része az U.S. Army egy már korábban megírt beszerzési csomagjának, így az utolsó hír óta 198 tagúra hízott Lakota flotta még tovább növekedhet. Említésre méltó, hogy az európai konszern leányvállalata a forgószárnyasokat eddig határidőn és költségkereten belül szállította le a haditengerészet tesztpilóták képzésére szánt 5 darab H-72A verzióval együtt.
Sean O’Keefe, az EADS North America vezérigazgatója örömét fejezte ki, hogy eddig minden gépet időben és a szerződésben megkötött áron sikerült átadni a hadseregnek, a haditengerészetnek és a Nemzeti Gárdának. Véleménye szerint ennek a kockázatos programnak a problémamentes végrehajtása az elmúlt hét évben a Védelmi Minisztériummal kiépített szoros együttműködésnek köszönhető. Elmondta azt is, hogy az S&S (Security and Support – Biztosító és Támogató) zászlóalj számára felszerelt Lakoták kiválóan demonstrálják a platform felhasználhatóságát több területen is.
A 39 új helikopterből 32 darab a hadsereg S&S zászlóaljának konfigurációja szerint készül majd. Az American Eurocopter texasi üzemében hajtják végre a forgószárnyasok MEP-pel (Mission Equipment Package ~ bevetési eszközcsomag) történő felszerelését, amellyel a Nemzeti Gárda még jobban támogathatja majd a bűnüldöző és szövetségi belbiztonsági szerveket. A MEP csomag részét képezi egy elektro-optikai infravörös (EO/IR) szenzor, egy 30 millió gyertya fényének megfelelő erősségű keresőfény, egy analóg/digitális videó átjátszó rendszer, egy hátul elhelyezett megfigyelőkonzol 15 colos kijelzővel, 10,4 colos kiegészítő képernyők a pilóta és másodpilóta részére, emellett egy komplett fedélzeti videókezelő rendszer is.
Az UH-72A a Védelmi Minisztérium számára egy kiemelkedően fontos beszerzési program és az amerikai hadsereg története során az egyik leggyorsabb légi jármű rendszeresítés, amely így lehetővé teszi, hogy a Nemzeti Gárda öregedő OH-58 Kiowa és UH-1 Iroquois flottáját gyorsabban cseréljék le, emellett a Lakota a U.S. Army UH-60-asaitól átvehet számos feladatot, felszabadítva az amúgy is leterhelt Black Hawk flottát.
Szerző: GrGLy
—–
Jelen írás a HTKA Lapcsoport által szervezett Hír- és Cikkíró versenyre érkezett és megfelelőnek ítéltetett a publikációra. Amennyiben Te is szeretnél indulni a nyereményekért vagy csak szeretnéd megmutatni a világnak eddig rejtegetett írói vénád, akkor ne habozz, jelentkezz gyorsan! Részleteket ide kattintva olvashatsz!
Hajrá GrGLy, csak így tovább! :)
Nagyon jól ír a srác :) GrGLy, nem gondoltál arra, hogy beállj szerkesztőnek a többiek mellé? :)
Ez bennem is megfogalmazódott, jó rendszerességgel és kiváló minőségben írod a híreket.
Úgy látom ebben többekkel egyetértünk :)
Át kell értékelnem a hiúságról alkotott véleményem. Úgy tűnik olyan nagy erő, hogy képes embereket rávenni, hogy olvasás és kommentelés helyett elkezdjék írni a cikkeket, pusztán mert verseny van belőle! :)
Biztos hogy a hiúságra gondoltál, az a jó szó?
Hát amikor az ember exponálja magát anélkül, hogy bármilyen kézzelfogható nyereséget realizálna a befektetett energián. Na az a hiúság. Mi a baj vele, cikkeket kapunk ennek okán!
Értem mire gondolsz, de szerintem nem a hiúság a jó fogalom, hanem az elismerés, vagy a közösségi alkotás öröme.
Azaz, ugyanarról beszélünk, csak te közösségileg korrekten mondod! Amely közösségi korrektség mögött a közösség rendelkezésére bocsájtott teljesítmény megtartásának szándéka munkálkodik.
Blogen: ki kell ábrándítsalak, de GrGLy már a verseny előtt is írt egy-egy hírt, cikket, ahogy Montezuma, Hornet102 vagy snakeye.
Köszönöm a dicsérő szavakat, de a cikkek közlésre kerülő formájában azért a szerkesztők munkája is benne van, mivel szakmai tudásom vajmi kevés és ez a szakszavak fordításánál azért erősen érezteti is magát (+ van egy sajátos fogalmazási stílusom, ami a híreknél nem éppen a legjobb :-) ). Emiatt szerkesztőnek sem lennék jó, viszont mint ahogy a Líbiában lezuhant F-15-ös hír kapcsán e-mailben már felajánlottam a szerkesztőségnek, úgy a versenytől függetlenül szívesen fordítgatok híreket passzióból.
Én azért sajnáltam/sajnálom, hogy anno, a LUH tenderen nem az MD 900 Explorer nyert, igaz, hogy valamivel kisebb, mint a Lakota, de szerintem sokkal innovatívabb, már csak a NOTAR rendszer miatt is. (És a jelenlegi helikopterek közül a kedvenc típusom.)
Nosztalgiaképp MD Explorer LUH demó:
http://www.youtube.com/watch?v=kcF49VkpxWg
GrGLy
„…úgy a versenytől függetlenül szívesen fordítgatok híreket passzióból.”
Isten tartsa meg jó szokásod. :)
Ezt még berakom, felfegyverzett MD 902:
http://www.youtube.com/watch?v=OKEjwlSkbDE&feature=related