Az Olasz Haditengerészet várhatóan márciusban kezdi meg a hazai fejlesztésű légtérellenőrző helikopter műveleti repüléseit, miután lefolytatták a fedélzetre telepített radarrendszer utolsó tesztjeit is.
A SELEX Galileo által kifejlesztett, HEW-784 jelzésű berendezéssel ellátott AgustaWestland AW101 forgószárnyasok rendszeresítése késésben van a radar fordított szintetikus apertúrájú üzemmódja (ISAR) miatt, mely biztosítaná a vízfelszíni egységek nagy távolságból (akár 300 kilométerről) történő felderítését. A gyártó szerint sikerült megoldani a problémákat és a tél folyamán lefolytatott tesztek során bizonyítottan teljesítette a követelményeket, az említett hatótávnál nagyobb távolságból észlelte a felderítendő járművet. A fejlesztéssel a szolgálatba állás után sem állnak le, cél a radar hatótávjának további növelése.
Az AEW konfigurációjú AW101-esekből csak 4 darab kerül az Olasz Haditengerészet állományába, így végre teljessé válik a 22 gépes flotta, melyet még 1997-ben rendeltek. A 4 légtérellenőrzőn kívül az olasz-angol típusból 10 példányt vettek tengerészeti járőrfeladatokra optimalizálva, a maradék 8 példányt pedig a támogató/ellátó feladatkörben alkalmazzák.
Nekem még mindig nagyon gyanús ez a típus… régebben szarrá ekézték világ szerte, most meg egy tökéletes gép lett? …
Tudod, Sulyid, az eke szántani kiváló, de sportkocsinak?
Te beteglelkűűűűű :)
Azt nem értem, hogy az NH-90-be ölt száz milliók helyett, miért nem volt jó ez a gép. Párhuzamosan fejlesztettek két tipust Europában ugyanarra a feladatra (feladatokra).
Mert gyakorlatban mégsem ugyanaz a feladatuk, s a felépítésük is különbözik…
Soha nem árt, ha 2t csinálnak, akkor lehet választani. Különben a pénz a munkából lessz. Ha fölöslegesnek látszó munkát végeznek, akkor is új értéket termelnek.
Ez tetszik. Nekünk is kéne ilyen. Méginkább az a svéd repülő, ami Sziámnak is van.
http://jets.hu/gallery?cat=134
A Merlin jóval nagyobb az NH90-esnél, nem véletlenül van 3 hajtóműve