|

Dél-Korea szállítja az indonéz tengeralattjárókat

A vad fegyverkezési lázban égő Indonézia haditengerészetének fejlesztésére is nagy gondot fordít, melynek kapcsán új tengeralattjárók beszerzése is napirendi ponton van. Indonézia jelenleg 2 Type 209-es tengeralattjáróval rendelkezik – a Csakra-osztályt a nagy exportsikernek örvendő/örvendett német tengeralattjáró osztály legkisebb számban eladott középső változatából, a Type 209/1300-ból áll.

A Daewoo által korábban már pátyolgatott 2 tengeralattjáró jövőbeni kollégáinak szállításának jogáért hosszas, egyszer újra is indított meccs folyt, melyben a Type 209 sorra legyőzte a francia/spanyol Scorpene-t, illetve az orosz Kilo hajóosztályokat, illetve országos bontásban Dél-Korea a többieket: a franciákat, majd a Type 209 típust megalkotó németeket, illetve a végső hajrában a koreaiakhoz hasonlóan szintén a korábban saját maguk is licencben gyártott német portékával kilincselő törököket. Akik Dél-Koreával ellentétben a német HDW/ThyssenKrupp-al közösen tettek ajánlatot.

ROK Navy - Lee Eokgi

A Daewoo által megépített 8. Type 209/1200-as, az osztályában utolsóként, 2001-ben hadrendbe állt Lee Eokgi a 2010-es RIMPAC-en. Dél-Korea ma már persze Type 214-eseket épít magának. | Fotó: Scott Taylor, U.S. Navy ,

Az idei év októberének közepén a Daewoo Shipbulding azon reményeiről számolt be, melyek szerint már nagyon közel van annak bejelentése, hogy nyélbe üttetett az indonéz üzlet, melynek keretében 3 db Type 209-est szállítanak 1 milliárd dollárér ellenében. Nos, a világ második legnagyobb hajóépítőjének reményei valóra váltak, lévén december 21-i bejelentésük szerint tollvonás került az 1,1 milliárd zöldhasúról szóló szerződés végére. Ami két szempontból is lényeges: egyrészt ez az első alkalom, hogy Dél-Korea export piacra épít tengeralattjárókat, – ráadásul teljesen önerőből, a németek bevonása nélkül – másrészt új rekord került beállításra a dél-koreai fegyverexport vonatkozásában, lévén ekkora kaliberű szállítást még sohasem hozott össze a fegyverexportjának drasztikus felpörgetésén munkálkodó ázsiai állam. Egyébként az idei évben, hivatalos forrásból származó adatok szerint 2,4 milliárdot sikerült összelapátolniuk, ami hozzávetőlegesen a duplája az előző évinek. No persze ebben van némi kis aprócska szerepe az indonéz pajtások által az idei évben leadott 2 nagy rendelésnek. Mert ugyebár 16 T-50 Golden Eagle kiképzőgépre is érkezett rendelés 400 millió dollár értékben a tavasz végén.

A Hyundai és a Samsung után Dél-Korea hármas számú hajóépítő vállalatának 2018 első feléig kell leszállítania a Jakarta áltral megrendelt 3 Type 209-es tengeralattjárót.

13 hozzászólás “Dél-Korea szállítja az indonéz tengeralattjárókat”

  1. Ugyesek voltak a koreaiak. Anno mikor a targyalasok folytak a koreai tengo beszerzesrol a 90-es evekben akkor eppen pangas volt a nemzetkozi fegyverpiacon. Igy amikor a szokasos „borsos” nemet arcimket reklamalva azt kertek a koreaiak hogy akkor hagy forgalmazzak ok a tersegben megfelelo liszensz dijert no szoval a nemetek erre anno rabolintottak.

    Arra szamitottak hogy sem minosegben sem pedig arban nem tudnak majd igazan versenykepesek lenni a koreaiak. Az indonez uzletig be is jott nekik a dolog.
    Ami erdekesseg hogy a koreaiak nem csak a nemet es mas EU s technikaval tudjak felszerelni a ladikokat hanem ha kell akkor az USA technikahoz is hozzafernek. Ennek koszonhetoen pedig jobb ( ??? ) de inkabb masra kihegyezett modifikaciokat is tudnak szallitani.

    Hozza teszem az indonez uzlet eddig az egyetlen amelyet osszehoztak ferdeszemu barataink, es nem is nagyon latszik mas biznisz a lathataron. Ez sem egy tengo uzlet igazabol hanem a koreai 5. GEN gepbe valo beszallas lehetosege miatt van. Egyes rossznyelvek szerint indonezia erosen kapacitalva van hogy eszalljon ebbe a projektbe mert a megnem nevezett ( kinai ) protektornak technologiakra faj a foga.

  2. Az aktív szonár adója és vevője acélburkolatban van. Gyakorlatilag egy szonár adó-vevő átalakító „(transducer”) egy hengeres acél edény amibe belemennek a kábelek. Az edény feneke rezeg illetve fogja a rezgéseket.

    Az ilyet vagy becsavarozzák az acél hajótestbe vagy szorosan hozzáillesztik a hajótest belső felületéhez.

    http://www.hielscher.com/image/uip4000_transducer_2_p1000.jpg

    http://www.hielscher.com/image/uip2000_transducer_p0500.jpg

    http://www.migatron.com/products/rps-326/rps-326.htm

    http://parsonicscorp.com/
    (itt nem mindegyik fémes de van egy fémburkolatú)

    http://image.made-in-china.com/4f0j00IeLtDFvRIUpT/Ultrasonic-Transducer-60W-28LB-.jpg