A vad fegyverkezési lázban égő Indonézia haditengerészetének fejlesztésére is nagy gondot fordít, melynek kapcsán új tengeralattjárók beszerzése is napirendi ponton van. Indonézia jelenleg 2 Type 209-es tengeralattjáróval rendelkezik – a Csakra-osztályt a nagy exportsikernek örvendő/örvendett német tengeralattjáró osztály legkisebb számban eladott középső változatából, a Type 209/1300-ból áll.
A Daewoo által korábban már pátyolgatott 2 tengeralattjáró jövőbeni kollégáinak szállításának jogáért hosszas, egyszer újra is indított meccs folyt, melyben a Type 209 sorra legyőzte a francia/spanyol Scorpene-t, illetve az orosz Kilo hajóosztályokat, illetve országos bontásban Dél-Korea a többieket: a franciákat, majd a Type 209 típust megalkotó németeket, illetve a végső hajrában a koreaiakhoz hasonlóan szintén a korábban saját maguk is licencben gyártott német portékával kilincselő törököket. Akik Dél-Koreával ellentétben a német HDW/ThyssenKrupp-al közösen tettek ajánlatot.
Az idei év októberének közepén a Daewoo Shipbulding azon reményeiről számolt be, melyek szerint már nagyon közel van annak bejelentése, hogy nyélbe üttetett az indonéz üzlet, melynek keretében 3 db Type 209-est szállítanak 1 milliárd dollárér ellenében. Nos, a világ második legnagyobb hajóépítőjének reményei valóra váltak, lévén december 21-i bejelentésük szerint tollvonás került az 1,1 milliárd zöldhasúról szóló szerződés végére. Ami két szempontból is lényeges: egyrészt ez az első alkalom, hogy Dél-Korea export piacra épít tengeralattjárókat, – ráadásul teljesen önerőből, a németek bevonása nélkül – másrészt új rekord került beállításra a dél-koreai fegyverexport vonatkozásában, lévén ekkora kaliberű szállítást még sohasem hozott össze a fegyverexportjának drasztikus felpörgetésén munkálkodó ázsiai állam. Egyébként az idei évben, hivatalos forrásból származó adatok szerint 2,4 milliárdot sikerült összelapátolniuk, ami hozzávetőlegesen a duplája az előző évinek. No persze ebben van némi kis aprócska szerepe az indonéz pajtások által az idei évben leadott 2 nagy rendelésnek. Mert ugyebár 16 T-50 Golden Eagle kiképzőgépre is érkezett rendelés 400 millió dollár értékben a tavasz végén.
A Hyundai és a Samsung után Dél-Korea hármas számú hajóépítő vállalatának 2018 első feléig kell leszállítania a Jakarta áltral megrendelt 3 Type 209-es tengeralattjárót.
Hogy lehet ebből kihagyni a németeket? Nem az övék a terv? Csak jön nekik a licenszdijj?
Tényleg nem akar senki jönni Genovába tengeralattjárót http://www.sommergibilenazariosauro.it/index.htm és Kuznyecovot nézni?
Ugyesek voltak a koreaiak. Anno mikor a targyalasok folytak a koreai tengo beszerzesrol a 90-es evekben akkor eppen pangas volt a nemzetkozi fegyverpiacon. Igy amikor a szokasos „borsos” nemet arcimket reklamalva azt kertek a koreaiak hogy akkor hagy forgalmazzak ok a tersegben megfelelo liszensz dijert no szoval a nemetek erre anno rabolintottak.
Arra szamitottak hogy sem minosegben sem pedig arban nem tudnak majd igazan versenykepesek lenni a koreaiak. Az indonez uzletig be is jott nekik a dolog.
Ami erdekesseg hogy a koreaiak nem csak a nemet es mas EU s technikaval tudjak felszerelni a ladikokat hanem ha kell akkor az USA technikahoz is hozzafernek. Ennek koszonhetoen pedig jobb ( ??? ) de inkabb masra kihegyezett modifikaciokat is tudnak szallitani.
Hozza teszem az indonez uzlet eddig az egyetlen amelyet osszehoztak ferdeszemu barataink, es nem is nagyon latszik mas biznisz a lathataron. Ez sem egy tengo uzlet igazabol hanem a koreai 5. GEN gepbe valo beszallas lehetosege miatt van. Egyes rossznyelvek szerint indonezia erosen kapacitalva van hogy eszalljon ebbe a projektbe mert a megnem nevezett ( kinai ) protektornak technologiakra faj a foga.
Ooooo ! Genoa ????
Hmmmm talan ma nem :-)
Lesz meg nagy siras ott a kornyeken, amikor a DK tengok DK hajokat fognak terrorizalni.
Ki az a hulye aki felfegyverzi a sajat ellenseget?
Németek is foghatják a fejüket, hogy anno az export tilalmát nem kötötték ki a licence szerződésben…
Még senki sem válaszolt arra, hogy hogy is lát (vagyis inkább hall) ki a szonár irányhelyesen a páncél alól?
gacsat
Gondolom ott az nem acél a hajótest.
Hát, akkor micssoda? És ha bármi is: akkor is.?
Az aktív szonár adója és vevője acélburkolatban van. Gyakorlatilag egy szonár adó-vevő átalakító „(transducer”) egy hengeres acél edény amibe belemennek a kábelek. Az edény feneke rezeg illetve fogja a rezgéseket.
Az ilyet vagy becsavarozzák az acél hajótestbe vagy szorosan hozzáillesztik a hajótest belső felületéhez.
http://www.hielscher.com/image/uip4000_transducer_2_p1000.jpg
http://www.hielscher.com/image/uip2000_transducer_p0500.jpg
http://www.migatron.com/products/rps-326/rps-326.htm
http://parsonicscorp.com/
(itt nem mindegyik fémes de van egy fémburkolatú)
http://image.made-in-china.com/4f0j00IeLtDFvRIUpT/Ultrasonic-Transducer-60W-28LB-.jpg
Vízből acélba és acélból vízbe jól átmennek a hanghullámok.
tallking
Szerintem gacsat arra a szonárra gondol ami az orrban van http://4.bp.blogspot.com/_J0gDkDskVlA/Sv0AmZorlXI/AAAAAAAAAOQ/bRD45ceN_5s/s1600/mgk540.gif a képen a hengeres test.
Ez külsőleg kell legyen felszerelve . A plexiben pedig folyadék van.