Hosszú ideje csend van a pápai bázis kerítésén belül, legalábbis nem hallattak magukról sokat a HAW alárendeltségébe tartózók, de nem is kell, hisz szép csendben teszik kötelességüket. Ám most egy olyan mérföldkő kapcsán tudósíthatunk az egységről, mely komoly elismerést érdemel.
A Pápa légibázison állomásozó Heavy Airlift Wing (HAW) immár 29 hónapja üzemelteti a Boeing C-17 Globemaster III típusú stratégiai teherszállító repülőgépeket, a flotta 2009. októberében lett teljes. A három masina azóta szorgosan gyűjtögette a repült órákat, kevesebb mint egy év alatt, 2010 február 12-én teljesítették az 1000. órát. A jeles esemény után sem lassítottak, augusztus 12-én már a 2000. repült órát is bejegyezhették az ezred dokumentumaiba. Az újabb jubileum december 7-én következett. A 4000. órára 2011. április 1-ig kellett várni, míg az utolsó szép kerek szám szeptember 9-én volt esedékes. Nos, ezúttal újabb ezressel lettek gazdagabbak a srácok, ugyanis az amerikai Nicosia őrnagy által vezetett nemzetközi személyzet a 6000-es számot is átlépte, amikor december 9-én délután Lengyelországból Törökországba repülték át az egyik madarat.
A gépek üzemben tartását és repülését 10 NATO ország (Bulgária, Észtország, Magyarország, Litvánia, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Románia, Szlovénia, Egyesült Államok) és két békepartner állam (Svédország és Finnország) közösen finanszírozza, mindenki a befektetett költségek alapján részesedik a repült órákból. Hazán már nem csak fizető partnerként és házigazdaként vesz részt a programban, 2010 augusztusa óta egy magyar pilóta, Lukács Viktor főhadnagy is repüli a kecses behemótokat, melyek a 6000 repült óra alatt 27 000 tonna árut és 14 000 utast szállítottak a kontinensek, országok között.