Költségvetési okokból úgy tűnik az USAF kénytelen lesz csökkenteni jelenlétét a 2012-es repülőnapokon. A döntés értelmében konkrétan szinte teljesen megszűnik az egygépes bemutatók szponzorálása annak érdekében, hogy kellő óraszámot tudjanak biztosítani a nem bemutatókra történő felkészítő repülésekhez.
Értelemszerűen az USAF-nál is elsődleges a légierő szerepkör, ennek biztosítása az aktuális megszorítások mellett néhány kellemetlen döntés meghozatalát is megkívánja – a „reklám” megnyirbálása egy ilyen döntés. A kiadott nyilatkozat értelmében a tradicionálisan szponzorált F-16 East és West, A-10 East és West, illetve az F-15E és F-22 csapatok közül a 2012-es szezonban csak az F-22 Demo Team kap támogatást – 20 bemutató erejéig. Az USAF bemutató kötelékét a Thunderbirds-öt ellenben nem érintik ezen megszorítások, ők a teljes szezont zavartalanul repülhetik majd le a közeljövőben publikálandó eseménynaptáruk alapján.

Az F-22 Demo Team Raptorja certifikációs repülés közben | Fotó: Kayla Newman, U.S. Air Force ,
A kiadott anyagban foglaltak szerint a számítások szerint ezen döntéssel mintegy 900 repülést tudnak visszaforgatni az aktív ezredekhez, ezáltal kompenzálva a jövőre rendelkezésre álló repülési óraszám néminemű csökkenését – egyben 25 bevetésre kész pilótát szabadítva fel.
A fegyvernem népszerűsítését az illetékesek természetesen továbbra is fontosnak tartják, ám úgy vélik, hogy a Thunderbirds és az F-22 Demo Team, továbbá az Air Force Heritage Flight Foundation önmagukban is meg tudják majd oldani a dolgot ezen megszorításokkal fűszerezett időkben.