Az Amerikai Egyesült Államok egyik magas rangú tisztje egy interjú során elmondta, az USAF várhatóan 300-350 darab F-16 Fighting Falcon típusú repülőgépét korszerűsíti.
November 2-án Herbert „Hawk” Carlisle altábornagy elmondta, hogy a Block 40 és 50 verziójú Sólymok esnek át avionikai frissítésen és üzemidő-hosszabbításon, így 8000 óráról 10 000 (egyes források szerint 12 000) repült órára nő a gépek élettartama, mellyel további 8 évig szolgálhatják majd az Egyesült Államokat. Egyelőre úgy tűnik, hogy a munkálatok 300 és 350 Falcont érintenek, de ez a szám felkúszhat akár 600 darabra is. A munkálatok pontos megtervezése jövőre kezdődik, a kivitelezése várhatóan 9.4 millió dollárt tesz majd ki gépenként.
A haditengerészet is fontolgatja gépeinek modernizációját, szintén az F-35 szolgálatba állásának késése miatt. A US Navy 150 darab korai gyártású F/A-18 Hornet számára tenné elérhetővé a munkálatokat.
Carlisle emellett elmondta, jelenleg nem rendelkeznek elég megfelelően kiképzett UAV-pilótával a dinamikusan növekvő drónok kiszolgálására, így az U-2 kémrepülőgép leváltása is tolódik, amit még tetéz az is, hogy az utódnak szánt RQ-4 Global Hawk legújabb verziója sem képes teljes mértékben kiváltani a matuzsálemkorú masinát, talán a következő, Block 40 jelzésű csomag már „elég közel lesz” a kívánt szinthez.
Úgy néz ki, lassan senkinek nem kell az F-35, még a fejlesztést kezdő nemzetnek se!
Szó sincs róla. Mivel a gyártás a várnál lassaban kezdődik ezért valamivel ki kell tölteni az időt, amíg megjönnek.
Vagy hol látsz olyan hírt, hogy XY nem kér F-35-ből…?
De akkor most fejlesztik a gépeket utána meg kilökik őket? Úgy mint mi a mig 21-esekkel h volt üzemidőhosszabbítás utána meg mentek a levesbe :-D csak akkor mindenki panaszkodott h pazarlás… Mondjuk amerikánóék megtehetik :-D
Mért löknék ki őket? A jobb darabokat fogják korszerüsíteni ahol a sárknyban sanszosan 5000h sincs és 10.000-12.000h válik az upgradeval elérhetővé.
De akkor most fejlesztik a gépeket utána meg kilökik őket? Úgy mint mi a mig 21-esekkel h volt üzemidőhosszabbítás utána meg mentek a levesbe :-D
Zavart érzek az erőben. Ez a Szu-22 gépekkel történt. A MiG-21bisz gépekben volt még napátri élettartam asszem, csak a nagyjavítást mér nem akartuk kifizetni, így mentek nyugdíjba nem sokkala követekező esedékes nagyjavítás előtt.
A 2000-4000 óra még évi 400 órás repkedés melett is 5-10 évre elég. 400 órát meg két pilóta rak bele egy év alatt.
Minek dobjanak ki valamit, ami egy új gép árának töredékéért tud még repülni? Az F-35 nem sürgős, mert csigalassan jön számára fenyegetés.
Megnézném az f-16 modernizálása hogy fog haladni
Vajon ott is évi 12 db adnak át ?DD
Vajon mit tartalmazhat a fejlesztés? Persze feltehetően a Block60 vagy az Indiának kínált még újabb fejlesztésekből kerülnek bele dolgok.
A 9.4 millió dollár / gép vagy valami igen komoly átalakítás, vagy megint 200 dollárba kerül egy csavaralátét… :) A Wikipedia szerint 1998-ban 18.8 millió dollár volt egy új F-16 gép alapára, persze tudom, most meg 2011 van, de mégis. Ha az F-35 ennyire közel van, miért nyomnak bele ennyi pénzt a kifutó gépekbe…?
Itt egy kicsit maskepp: [az F-35 miatt]
A típushoz kapcsolódó hír, hogy a legújabb elemzések már 2018-ra teszik az F-35-ös kezdeti hadrafoghatósági dátumát. Ezért nem kizárt 300-350 (de akár 600) Block 40-es és Block 50-es szériájú F-16-os élettartamának meghosszabbítása 8000 repült óráról 10000-re. A Falconok természetesen elektronikájukban is megújulnának, így gépenként 9,4 millió dollár elköltése ellenében 2030-ig maradnának szolgálatban.
És ez miért is mond többet?
A link eltunt, amit a hsz vegere tettem. Tegnap meg ott volt…
Egesz pontosan annyi az adalek, hogy az F-35 jelentos kesese miatt kell tobb szaz kulonbozo gepet upgrade-elni. Ennyi.