A Boeing nagy örömére újabb és újabb vásárlók jelentkeznek a nagysikerű CH-47 Chinook legmodernebb változatára. Törökország rendelése után két arab állam került előrébb a potenciális vevők listáján.
Az egyik érdeklődő nem meglepő módon a mostanában dollármilliárdokat költő Szaúd-Arábia, aki még Chinook-szűz, ám ez az állapot várhatóan már nem tart sokáig, ugyanis az ország vezetői élénk érdeklődést mutatnak a tandemrotoros típus iránt, melyből 16 darab beszerzését tervezik.
Az Egyesült Arab Emírségek ennél tovább is ment, kérelmet írtak az Amerikai Egyesült Államoknak, melynek keretében szintén 16 darab CH-47F Chinook szállítóhelikopterről kérnek technikai információkat és árajánlatot. Ez az első lépés FMS folyamat megindításában, melynek keretében a Kongresszus elbírálja majd a Chinook-csomag eladását.
Az Emirátusok számára már nem ismeretlen a típus, ugyanis 2003-ban Líbiából vásároltak számos példányt, melyek azonban nem is Amerikában, hanem az AgustaWestland jogelődjénél, Elicotteri Meridionali vállalnál készültek. (Az olasz konstruktőr hazai és külföldi piacra egyaránt gyártott licenszben Chinookokat.) A gépekből ma már csak 8 darab CH-47C+ masina repül az araboknál.
Ezzel azonban nem zárult le a jelentkezők listája, Indiában a Chinook késhegyre (vagy inkább rotorlapátra, kinek mi…) menő küzdelmet folytat az orosz Mil Mi-26-ossal egy 15 gépes megrendelésért. A döntést jövő évre ígérik.
Engem nagyon érdekelne ez a modern Chinook változat. Amit hallottam a régebbi modellekről az annyi, hogy állítólag elég bonyolult a felszállás előtti procedúra, a gép érzékeny a két forgószárny szinkronára. Vagy valami másra. Aerophyl tudja a választ.
Ezzel a géppel sose tudtam megbarátkozni, egyszerűen taszít a megjelenése.
Hajrá Mil-26! Azzal legalább el lehet vinni egy Chinookot is függesztett teherként., ha úgy alakul a helyzet.
Fura. Pedig szertintem ez az elegáns és a Mi-26 az ormótlan és aránytalan.
blokkolnám
Ízlésben ugyebár kár vitatkozni, de ettől függetlenül a Chinook szerintem is sokkal pofásabb masina, mint az ormótlan orosz kollégája. Ennyi! :)
Elegáns a Chinook???Molni ezt gondold át újra légy oly kedves :)A MI-26 sem egy matyóhímzés de Chinook.Ha választani kell helikopterek közt akkor UH-72 vagy NH-90.
Nekem mindig a Thomas a gőzmozdony jut eszembe a vigyorgó
ablakokról az elején! :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Yakovlev_Yak-24
Itt a Chinook elődje és eredetije :)
@doca
Nagyon nem.
http://en.wikipedia.org/wiki/HRP_Rescuer
http://en.wikipedia.org/wiki/Piasecki_H-21
A Sea Knight még arányosabb a C-nél is.
Most csúnyasági versenyt tartotok ??? :)
Hopsz ! Mindig azt hittem, hogy Jakovlev tervezte az elsőt, de akkor Piasecki megelőzte.
Szerintem ezek gyönyörűek :)
hopp itt 3:56tól ott az sikorsky amit nemrég mutogattak. http://www.youtube.com/watch?v=k_pAe8Gvua8
A szépség meg egy baromi szubjektív dolog. Amúgy is nehéz nehézhelikoptereknek szép lenni… ott az a lényeg, hogy emeljen, megbízható legyen, kevés legyen a repült órára vetített szervízidő/költség. ésatöbbi. :)
Amúgy nem ismeritek a viccet? Egyetlen helikopter sem tud repülni, csak mind olyan ronda, hogy az anyaföld taszítja őket.
Szerintem egyáltalán nem ronda masina némelyik. Nekem az MD500 pl kifejezetten tetszik :)
OFF
A hírtv rájátszás című műsorában volt most Hende és ők már szinte tényként kezelik a helikopterek ingyen megszerzését és kérdésként a Huey-hoz megvásárolandó plusz fegyverzet és felszerelés mennyiségét tekintik.
Nekem a fenerston rotoros helik tetszenek. Formailag talán azok a leg „kieggyensúlyozottabbak” :))
Phoenix:
a Magnumban TC is MD500-al repült :)
molni :)