Tegnap már írtunk a Global Hawk eladásának lehetőségéről, most újabb Dél-Koreával kapcsolatos hírrel szolgálhatunk: megkeresték a nagyobb helikoptergyártókat, hogy információkat kérjenek harci helikoptereikről.
Dél-Korea 2012 januárjáig várja beérkező ajánlatokat, majd azokat kiértékelvén április folyamán szándékoznak határozni a 36 harci helikopter beszerzését célzó AH-X tender győzteséről.
A tenderre meghívott típusok között szerepel a Boeing AH-64D Apache Longbow Block III, a Bell AH-1Z Cobra, a Eurocpoter Tiger és valamint egy újonc, a Turkish Aerospace Industries (TAI) T129B. Utóbbi az olasz-angol AgustaWestland A129 International licensz alapján Törökországban gyártott változata. Ez már csak azért is érdekes, mert a koreaiakat és a törököket egyre több program kapcsán boronálják össze, a két ország kapcsolata ipari és politikai szinten is rendkívül szorosra fűződhet.
A koreaiak nem csak új gyártású gépekben gondolkodnak, élénk érdeklődést mutatnak a US Army kötelékéből a közelmúltban kivont Apache-ok iránt, ezeket vásárolnák meg és korszerűsítenék.
Emellett folynak a KAH (Korean Attack Helicopter) program szervezési munkálatai is, mely egy 6-8 személy szállítására alkalmas, a Mil Mi-35-öshöz hasonló képességű harci helikopter kifejlesztését célozza a hazai eredetű Surion alapjain. A programba külföldi konstruktőr bevonását is tervezik.
A Boeing már jelentkezett is, ám az amerikai vállalat az AH-6-ost ajánlja, mely csupán 2-3 személy szállítására lenne képes kétfős személyzet mellett, azonban a gyártó állítása szerint remekül együtt tudna működni az Apache-okkal.
Nos, hogy melyik vállalattal lép majd együttműködésre a KAI (Korea Aerospace Industries), az majd jövőre kiderül, mindenesetre biztos, hogy a két párhuzamosan futó program jelentős befolyással lesz majd egymásra.