|

Koreai Falcon-modernizáció

A dél-koreai védelmi minisztérium hatásközébe tartozó DAPA (Defense Acquisition Program Administration) illetékesei bejelentették, várják az ajánlatokat a Dél-koreai Légierő (ROKAF) modernizációs programjára.

A távol-keleti ország már évek óta tervezi, hogy korszerűsíti a Lockheed Martin és a Korea Aerospace Industries (KAI) által gyártott, különböző verziójú valamint F-16C/D és KF-16C/D Fighting Falcon típusú vadászbombázóit. A tendert ma jelentették be, a pályázatok beküldésére szeptember 16-ától december 2-ig van lehetőség. A pályázati felhívást négy gyártónak küldték ki: a Lockheed Martin, BAE Systems, Northrop Grumman és Raytheon kapott értesítést. Ez azért furcsa, mert a négy vállalat közül csak az utóbbi kettő fejlesztett a gépekhez AESA rendszerű radart, ami a tender alapkövetelménye. (Azonban nem zárható ki, hogy a gyártók párokba állva pályázva a megrendelésért.) A modernizáció emellett kiterjed a gép más rendszereire is, a tervek szerint új fedélzeti számítógépet, valamint az F-15K Slam Ealge-n alkalmazott adatátviteli rendszert kapnak a koreai Sólymok.

Egy KF-16-ossal legóznak a szakik ,

A ROKAF még 1981-ben rendelt 36 darabot az F-16 Fighting Falcon Block 32-es verziójából, mellyel a C/D változat első külföldi megrendelőjévé vált. A Pratt&Whitney F100-PW-200 erőforrással ellátott gépek szállítása 1986-tól kezdődött, ám az árfolyam változása mellett maradt még pénz további gépekre is, így 1988-ban még 4 példányt rendeltek, melyeket 1992-ig szállított le a gyártó. Még 1989-ben Dél-Korea bejelentette, hogy 120 darab F/A-18 Hornet típusú vadászbombázót kíván rendszeresíteni, melyeket ők gyártanának. A döntést megváltoztatták és inkább 120 darabot rendeltek az F-16-os Block 52-es változatából, mely a hazai gyártás miatt KF-16 jelzést kapta. Az Pratt&Whitney F100-PW-229 erőforrású gépek első 12 példányát még Amerikában gyártották és szerelték össze, a következő 36 gép már kitek formájában érkezett a Samsung Aerospace (ma már a KAI része) végszerelő létesítményébe, míg a maradékot teljesen a koreai vállalat gyártotta a Daewoo és Korean Air közreműködésével A gépek 1994 és 2000 között kerültek leszállításra. 2000-ben a gyártás életben tartására további 20 hazai gyártású példány beszerzéséről született döntés, melyeket 2003 és 2004 között adtak át a ROKAF-nak.

A Flightglobal MiliCAS adatbázisa szerint a Dél-koreai Légierő jelenleg 118 darab F-16C és 51 darab kétüléses F-16D géppel rendelkezik összesen.

5 hozzászólás “Koreai Falcon-modernizáció”