Az indiai MMRCA tender döntőjébe jutott Eurofighter Typhoon gyártójának, az Eurofighter GmbH vállalatnak a tulajdonosa, az EADS konzorcium szeretne hasonló opciókat ajánlani Indiának, mint vetélytársa, a Dassault Aviation. Míg a Dassault Rafale már a kezdetektől fogva hajófedélzeti üzemre alkalmas gépnek készült, addig ez a másik európai nagymadár esetében már nem igaz, a haditengerészeti verzió egyelőre csak papíron, no meg a mérnökök és menedzsment fejében létezik. Hónapokkal ezelőtt írtunk róla, hogy a Typhoon hajófedélzeti verzióját is eladásra kínálják, de az EADS a napokban újabb ajánlatot tett az ázsiai országnak, ám ezúttal még kecsegtetőbb formában.
A Eurofighter Typhoon fejlesztésében egyelőre négy partnerország (Olaszország, Németország, Spanyolország és Nagy-Britannia) működik együtt, közülük csak a britek esetében van némi halovány reménysugár, hogy a Queen Elizabeth-osztályú repülőgép-hordozó(ko)n üzemeltetnék a tengerész Typhoont. Azonban a BAe Systems most komoly együttműködést ajánl Indiának, melynek keretében az ázsiaiakat teljes jogú partnerként bevonnák a Eurofighter projektbe, így részt vehetnének a típus továbbfejlesztésében és amennyiben arra igény mutatkozik, a tengerész verzió létrehozásában is.
Az angol vállalat képviselői szerint nem lenne megoldhatatlan feladat, csupán a futóműveket és a bekötési csomópontokat kellene megerősíteni némileg, felszerelni egy erősebb fékezőhorgot és integrálni a tolóerő-vektoráló rendszerrel ellátott, 90 kN tolóerejű EuroJet erőforrásokat.
Az európai elképzelés kecsegtető India számára, ám a hajófedélzeti változat megalkotására kicsi az esély, ugyanis az ázsiai ország a kisebb helyigényű MiG-29K/KUB mellett tette le a voksát, ebből rendeltek először 16 darabot, majd év elején további 29 példányt. Emellett a hazai fejlesztésű HAL Tejas könnyű harci repülőgépnek és a szintén indiai AMCA-nak is tervezik a hajófedélzeti változatát, tehát nem valószínű az európai típus hajóra szállása. Az új gépek a tervek szerint mind a most felújításon áteső INS Vikramadityaról (ex-Admiral Gorskov), mind pedig az új építésú hajókról üzemelnek majd. A 40 000 tonnás, saját fejlesztésű repülőgép-hordozójuk első példánya már építés alatt áll a Cochin hajógyárban, átadása 2014-15 környékén lesz esedékes.