Egy kormányközi szerződés értelmében Törökország féltucatnyi Boeing CH-47 Chinook típusú szállítóhelikoptert vásárolt az Amerikai Egyesült Államoktól.
Bár 2009 decemberében még 14 darab CH-47F verziójú tandemrotoros forgószárnyast igényeltek Amerikából mintegy 1,2 milliárd dollár értékben, ám mire a kongresszusi engedélyeztetési eljáráson átjutott az adásvétel terve, addig a török haditechnikai beszerzésekért felelős ügynökség, az SSM csupán 6 darabra (5 a hadsereg, egy pedig a különleges egységek számára) redukálta a sürgősen beszerzendő gépek számát, a többi 8 gép vásárlását elhalasztotta.
A féltucatnyi Chinook vásárlásáról szóló szerződés aláírását augusztus 15-én jelentették be a felek, a tájékoztatás szerint még július végén szignózták. A 400 millió dolláros szerződésben foglalt gépek leszállítását a tervek szerint 2013 és 2014 között hajtják végre.
Az 1960-as években kifejlesztett Chinook példányai a gépet létrehozó Egyesült Államokon kívül számos országban gazdára találtak, így rendelt belőlük Ausztrália, Nagy-Britannia, Kanada, Egyiptom, Görögország, Olaszország, Japán, Marokkó, Hollandia, Szingapúr, Dél-Korea, Tajvan, Thaiföld és az Egyesült Arab Emírségek is.
Igazi álom kategória lenne, ha a honvéd(/t)ség is beszerezne belőle legalább 2-3 példányt…
OFF
Alexander Zelin az orosz légierő parancsnoka ma 7óra 27 perckor kijelentette hogy a mig-35D programot nem adták fel .
Majd elmondta hogy a „mig-35D egyenlő lesz az amerikai f-35-sel” .
„Az az egy kisebb kategóriájú gép esz a pakfa mellett .”
Igen lehet hogy egy kisebb gép lesz de az f-35 sose lesz egyenlő képességű .Azért egy ilyen kijelentéshez pofa kell .
Roni!
Ez a MiG-35D az a MiG-35, amit elkaszáltak az MMRCA tenderen? Eddig csak „sima” MiG-35 jelzővel találkoztam a „D” jelzést most olvasom először…
Passz, igazából most olvastam én is először .
„Ez a MiG-35D az a MiG-35, amit elkaszáltak az MMRCA tenderen?”
Lehet annak egy módosított változata .
A MIG-35D a kétüléses verzió, míg a sima MIG-35 az együléses.
„Alexander Zelin az orosz légierő parancsnoka ma 7óra 27 perckor kijelentette”
Roni tegnap jelentette kia Makszon.
http://ria.ru/defense_safety/20110816/418273845.html
A Tegnap megnyílt MAKS 2011-ról : MIG-29 video, egyébként ma felszállt a PAK-FA is, de arról még nincs video.
http://ria.ru/video/20110816/418386978.html
Várható volt, hogy a Mig iroda kap egy hasonló megbízást 5.gen gép kifejlesztésére. Már volt róla szó régebben is, de most úgy néz ki biztos a dolog. Ez szuper !
Mikor lesz már, ezen vibrálok két napja…
A Szu-35 gyakorlórepülést nemtom hányan láttátok a bemondó hátterében, igen impresszív, gondolom a bemutató is az lesz.
Zelintől ez a kijelentés némileg vicces úgy, hogy egy darabot se rendeltek belőle.
Érdekes, hogy az single seat nem kell, de a kétüléses viszont igen…Teszem azt ha igaz a hír!
Zelinnek nem csillogott furcsán a szeme?
Az az orosz pezsgő :)
Ez szerintem Mig-35 silentesített változata, mint a Boeingnél F-18 SilentHornet vagy a McDD F-15 S.E. analógia alapján.
Anyagiak most rendelkezésre állnak, az ukrán-orosz „gázvita” már inicializálva van és csak júliusban 17,29 milliárd eurónak megfelelő államháztartási pluszban zártak.
Van már videó a Pak-Fa repkedéséről: http://www.youtube.com/watch?v=QKj-gX7Q2X8
DOCA
Ezt a mig által beígért f-35 féle gépet gondolom az aranysasba olvastad ahogy én is .
Azóta sincs semmi infó róla csak annyit lehetett olvasni hogy az orosz gazdaság nem lenne képes két 5gen gép fejlesztését fizetni.
Mozgott a T-50 fúvócsöve vagy nem(vektorálás)???
Szépen repül a PAK-FA, s kinézetre is eléggé tetszetős. A MAKS-ra nem küldtek a japánok gépeket?
DOCA
Amúgy mi a típus jelzése az oroszok által ígért f-35 féle gépnek?
1. A PAK-FA még mindig györnyörű
2. Igen elegáns röptében is
3. A dráma sajnos elmaradt, a proto géppel még nem mertek igazán csapatni a tömeg fölött
Azért a hosszanti tengely menti 90 fokos elfordulás sebessége igen gyors. Lehet tényleg nem működött a 360-as vektorálás, vagy működött, csak nem használták ki, mert a Flanker modifikációk ennél nagyobbat szoktak táncolni
Igazi álom kategória lenne, ha a honvéd(/t)ség is beszerezne belőle legalább 2-3 példányt…
Minek? Ilyen kis mennyiségben röhejes ötlet üzemeltetni valamit. Továbbra sem értem ezt a „de jó lenne, ha xy cucc itt landolna.” Nem. Amíg a meglevőt nem tudjuk üzemeltetni teljesen felesleges mást venni, ennyire keveset és főleg koncepciótlanul. Lásd Gripen FAQ.
sulyid
Itt megtalálsz mindent:
http://www.maks2011.com/
molni
Azért, hogy kiváltsa/tehermentesítse a kiöregedő minyó flottát…
Üdv!
„Nem. Amíg a meglevőt nem tudjuk üzemeltetni”
Hát, lassan már nem lesz meglévő és azt sem tudjuk üzemeltetni. :-(
Mindemellett teljesen igazad van.
Azért, hogy kiváltsa/tehermentesítse a kiöregedő minyó flottát…
Egy Skoda Ocatviát nem egy 18 tonnás teherautóval szokás tehermentesíteni…
Nem is egy SO-t váltana ki, hanem akár 3-4-et is…
chinook heavy transport. nekunk egy kategoriaval kissebb olcsobb kene kb egy tucat. hogy ez mi 171 vagy s60/70… mar mas kerdes.
4db 60tonnas kamion 4fele tud menni. uannyibol veheto 12db ?12?tonnas ami 12fele. roviden tomoren. :-)
Ellenben 1 db 60 tonnás akár útközben megtudja csinálni 3db 12 tonnás feladatát is :)
Nem is egy SO-t váltana ki, hanem akár 3-4-et is…
A legtöbb feladatra még a Mi-8/17 is túl nagy itton. Ennyi erővel minek vannak kis teherszállító gépek? Miért nem csak C-5 és C-17 van…?
Sulyid, jó lenne időnként kicsit gondolkozni is.
Akkor vegyünk mi-26t2 helit.
Azzal lehet vinni jó sok homok zsákot.D
komolyra fordítva, inkább olcsó UH-1 gépeket.
molni
Sulyid véleményét osztják a mi pilótáink is a nagyobb vagy kisebb kell kapcsolatban(ez az UH-1 helikopterekkel kapcsolatban merült fel)méghozzá azért mert nekünk nem lesz belátható időn belül arra pénzünk,hogy egy minyó helyett 3 UH-1-est tartsunk repképesen.
Most én is írjam azt,hogy jól enne egy kicsit gondolkodni azon,hogy amikor rólunk van szó akkor a magyar viszonyokat kell alapul venni nem a tehetősebb országok lehetőségeit?
amúgy meg V-22 ultimate. ~100m$/db
Tudtommal tucat nagyságrendben kínáltak fel UH-1-et. A kevés Mi-8/17 és még kevesebb CH-47 mix helytt sokkal egészségesebb lenne a 2/1 arányú UH-1/Mi kombináció. Legalábbis szerintem.
Mármint, ha feltétlenül szükséges két típus üzemeltetése…
30 UH-1N-ről van szó.
Akár az is járható lenne, hogy 4 használtan vett, de nagyjavított ch-47 + 12 db UH-1…
Már a felszereléseinket is megnézték,hogy hogyan fér be egy UH-1-be.
És lesz-e belőle valami?
Akár az is járható lenne, hogy 4 használtan vett, de nagyjavított ch-47 + 12 db UH-1…
Ez már túl nagy ugrás. Tudomásul kell venni, hogy CH-47 méretű helit nagyon gazdag országok engedhetnek meg maguknak. Továbbra sem vágom, hogy mire kellene nekünk…
sulyid: Mikor márciusban Hende Csabát megkérdeztem ugyanerről, összevonta a szemöldökét, majd mogorva arccal közölte, hogy nem kommentálná ez irányú értesüléseimet. :) Szóval van valami mozgolódás, csak szokásukhoz híven titokban tartják. Azt, hogy azóta mi lehet, nem tudom, de ha igaz, amit dudi állít, akkor biztosan haladnak a dolgok. (Egyébként dudi, kifejtenéd, hogy pontosan hogyan zajlott a procedúra? Már amennyiben nem nyakaznak le érte odabent, ha kiderül :) )
Személy szerint egyébként a keleti technika pártolóinak táborát gyarapítom. Itt van mögöttünk több évtizednyi üzemeltetési tapasztalat a Mi-8/17 családdal, amit nem szabad holmi nyugati típusok miatt sutba dobni. Ebben (és még sok mindenben) is példát vehetnénk a Lengyelekről és a Csehekről, akik jól csinálták.
Aim-120
Csak olyan dolgokat írok le amit más nyilvános forrásból is lehet tudni.
„Akár az is járható lenne, hogy 4 használtan vett, de nagyjavított ch-47 + 12 db UH-1…”
Azt a négy CH-47 -est inkább cseréljük be üzemanyagra meg pótalkatrészekre, vagy ha nincs más lehetőség, akkor 4 másik UH-1 -re, hogy legyen mit kannibalizálni. Ez eddigi tapasztalatok szerint inkább ez lenne a hasznosabb:(
Megalkuvók vagytok :)) ..én meg nem vagyok az a minimalista alkat
Hajrá Chinook, hajrá-hajrá
nálam egyébként még ez is bőven kompromisszumos, mert már használtan is bármi más drágább lenne – nettó üzemeltetést persze meg ki tudja
mj: Chinooknak van jövője is, nemcsak múltja
Szerintem az Uh-1 n beszerzése egy elhibázott lépes lenne, túl kicsi, túl gyenge, nem teher szállító gép, csak inkább (deszant) szállító. A seregnek, meg az országnak tehretszállító gépekre lenne igénye. Nekem tetszene a CH-47 beszerzés de ez csak álom, a relitás csak is Mi-17 lenne. Az Uh-1 csak akkor lenne jó ha ingyen adnák mint a finnek a Mi-8 at.
http://www.aviation.ru/contrib/Andrey_Platonov/Gallery/Mi-26_Chinook_bus.jpg
owned !
pownaGe !
http://chzmemebase.files.wordpress.com/2011/01/memes-success-troll-look-the-internet-is-on-fire.jpg