A Japán Tengerészeti Önvédelmi Erő Lockheed P-3C Orion típusú tengerészeti járőrgépeinek leváltását célozza a teljes mértékben hazai fejlesztésű, a Kawasaki Heavy Industries égisze alatt futó XP-1 program. A közelmúltban a teszteléshez megépített 4 prototípus közül kettő esetében kényszerültek a tesztelési program felfüggesztésére, miután a sárkányszerkezet több pontján is repedéseket fedeztek fel.
A japán védelmi minisztériumtól származó információk szerint a földi tesztelésekhez használt 2 gép esetében 10-15 centiméteres hosszúságú repedéseket találtak több helyen, úgy mint a szárnyakban lévő üzemanyagtartályok belsejében, illetve a gép törzsén, a szárnyak bekötésének közelében. A nyilatkozatban kitérnek arra, hogy egyelőre nem ismert, hogy a probléma, illetve annak javítása befolyásolja-e majd az Orion utód szolgálatba állításának idejét. A Japán Önvédelmi Légierőnek (JASDF) szánt kéthajtóműves szállítógéppel, a Kawasaki XC-2-vel közös elemeket is tartalmazó járőrgép szállításának megkezdését 2010 tavaszán 2012 márciusában jelölte meg a Kawasaki.
A japán védelmi minisztérium 2007 augusztusának végén 4 sorozatgyártott gépre szóló igényt jelentett be, melyre akkor 566 millió dollárt szántak – melyből 141,5 millió dolláros egységár adódik. A távlati tervek, azaz összességében 65 P-3C lecserélése lényegesen barátságosabb árra szorítja majd ezt le.
A korábban P-X néven futó programban először 2007 szeptemberének végén emelkedett XP-1 a magasba. A tesztelési program 4. gépe a tavalyi év márciusában állt csatasorba.
A négy Ishikawajima-Harima Heavy Industries F7-10 hajtómű repítette, 38 méter hosszú, és 35,4 méter fesztávolságú típus érdekessége, hogy a fly-by-wire rendszerében a fém alapú kábelezést optikára cserélték, azaz fly-by-optics/fly-by-light megvalósításra szavaztak a japán mérnökök. A megoldás előnye, hogy garantáltan nem zavarja a gép szenzorait.
Nagyon drukkolok nekik.
Azért nem semmi ötlet, hogy így csökkentsék a belső és külső elektromágneses zajt.
Kíváncsi vagyok, hogy tervezési vagy egyszerűen összeszerelési-gyártási e a hiba.
Jó kis gépnek néz, követte a nagy elődött legalábbis formailag.
Egyetértek! Nagyon kellene már egy hazai siker a Japánoknak, főleg így marcius óta…
Minden esetre azonban ígéretesnek tűnik a gép!
Miért sugárhajtóműves a gép? A légcsavaros alacsonyabb sebessége és – tudtommal – kisebb fogyasztása nem lenne ideálisabb?
Ezt én se értem, de szemmel láthatóan ebbe az irányba igyekeznek vmiért.
Egyszerűen a reakcióidő fontosabb szempont volt a tervezésnél.
Mármint minek a reakcióideje? A gép gyorsabban érjen ki? Vagy a hajtómű gyorsabban pörögjön fel?
Gyorsabban ér A-ból B-be és nagyok a távok, két komoly tengós ellenfél is lesz a környéken(már van).
Ráadásul 4 db hajtómű? Elég lett volna 2 db nagy teljesítményű is… Biztosan tudják, hogy mit csinálnak. Talán hamar kellett az új gép és nem számolnak 5-10 évnél többet vele. Azért a Japcsiknak van elég tengerpartjuk :-), amit szemmel kell tartani és van elég riválisuk, akik ellen készülni kell….
Nekem kicsit 70-es éveknek érzés, persze ami benne van az biztos csúcskatagóriás. Ez a négy db hajtómű is furcsának tűnik, de nem buták a japók, tudják mit csinálnak.
Az oroszok bicikliláncot tettek volna.
Asszem Japánban pillanatnyilag nem gyártanak kellő erejű, megbízható, kis fogyasztású turboprop hajtóművet. A Kawa gép lényege pedig a HAZAI gyártás. VENNI nem akarnak….. Marad a Jet…
Srácok…. MA még nem zuhant le semmi Indiában?
Hosszú időt tölt majd tenger felett, ilyen esetben ajánlott a több hajtómű száma…Kettőnél, elég ha egy bekrepál, máris megnő a pulzus szám és a part is nagyon messzinek tűnik. Lehet, hogy nagyobb a fogyasztás, de odakint lehet leállítanak kettőt ha csak járőrözni kell, majd ha komolyodik a szitú akkor indítanak és gázt bele…
OFF
Molninak
F-15A + CFT [IAF]
http://img153.imageshack.us/img153/529/309001159348466tb6.jpg
Ok. Minden további dolog jöhet a [email protected] címre.
Elküldtem egy csomagnyi képet, majd te kiválogatod azokat, amik érdekelnek.
Miért kell ennek a gépnek 4 hajtómű?
IHI nagyon jó hajtóműveket készít, GE-nek és Boeingnek is beszállít, de emellett Kawasakinek,Fujinak és Mitshusishinek is.
Nagyon úgy tűnik, hogy nem gyártanak ehhez hasonló turboprop hajtóművet, de az is igaz, hogy az F-7-est külön a P-1-eshez tervezték, nagyon fejlett hajtómű 21. századi igényeknek megfelel és persze a tengeri igénybevételnek is.
Hű de fejlődik japán is ! remélem ők is a jenki függőségtől akarnak megszabadulni .
Kár hogy a németek nem ilyen kemények bár japánnak több okból is kel fejlesztenie .