A fedélzeti oxigénellátó rendszer (OBOGS) problémái miatt először 25 000 láb repülési magasságra, majd május 3-val földre kényszerített Raptor flotta továbbra is repülési tilalom alatt áll, lévén még nem sikerült orvosolni a problémát. És bár ezen tilalom alól az Edwards légibázison végrehajtott bizonyos tesztek kivételt képeznek, a Lockheed Martin gyárüzeméből kigördülő gépekre szintúgy érvényes a tilalom, azok berepülését nem lehet végrehajtani.
A repülési tilalom ellenére a Lockheed Martin persze folytatja a programban megrendelt 187 F-22A utolsó gépeinek építését (az utolsó összeszerelése 2011 decemberében lesz esedékes), azonban azok átadása a megrendelőnek egy ideje ellehetetlenült, hiszen a gyártósorról legördülő vasmadarak nem emelkedhetnek a levegőbe, így a berepülés sem végezhető el. Technikailag jelenleg 4, az USAF-nak átadott Raptor várja a Marietta-i üzem területén, hogy a repülési tilalom feloldása után útra kelhessen a Langley légibázis felé.
A legutolsó, 4181-es azonosítójú gép átadása június 22-én történt meg. Azóta további 2 gép (4182, 4183) lustálkodik majdnem repülésre kész állapotban – és radarelnyelő bevonat nélkül. Nélkül, hiszen a speciális borítást csak az első pár repülés után viszi fel az üzem. Ezen gépmadarak esetében már nem volt lehetőség a berepülési program végrehajtására.
Ezen két gép átadása folyó hónapban lett volna aktuális, de ez már nem fog realizálódni – a Lockheed Martin bízik az augusztus elejei időpontban, de persze konkrét dátumot ők sem tudnak mondni.
Mi ez a fékező horog a gépen?
Janaj
Minden hasonló méretű ami gépen van függetlenül attól,hogy nem hordozón üzemel.Ha egy gépnek baj lenne a leszállásnál akkor ők nem majomcsapdáznak hanem megvárják,hogy beleakadjon a kifutón keresztbe kifeszített drótkötelekben a gép.
Kellemetlen, hogy egy ilyen ezer éve létező alrendszer miatt kell állniuk. (nem maga a raptoré, hanem úgy általában)
Az OBOGS egyáltalán nem régen használt dolog,az orosz típusokon pl. csak mostanában kezdik el alkalmazni. A kilencvenes évek végétől szolgálatba állított új típusokon már alapkövetelmény, de még úgy tűnik, nincs elég tapasztalat vele, és képes meglepetéseket okozni.