Az Amerikai Egyesült Államok légiereje végre megtette az első publikus lépést a jelenleg szolgálatban álló több száz Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon vadászbombázó aktív fázisvezérlésű (AESA) radarral történő felszerelésére.
A közelmúltban nyilvánosságra került egy hatoldalas dokumentum, melyben információkat kérnek a gyártóktól 300-600 darab F-16-os korszerűsítésére 2017-től. Mivel nemzetbiztonsági okokból kizárták a külföldi nevezőket, a két valószínűsíthető versenyző a Northrop Grumman SABR (Scaleable Agile Beam Radar) és a Raytheon RACR (Advanced Combat Radar).

A SABR egy Falcon orrában | Fotó: Northrop Grumman ,
Az USAF egy olyan szerződést preferál, melyben kikötnék, hogy ha a nyertes terméke mégsem teljesítené az előírt paramétereket, akkor az nem kerül sorozatgyártásba és új tendert írnak ki.
Hogy végül hány gépet korszerűsítenek, az sok tényezőtől függ. Először is a rendelkezésre álló kerettől és a gyártó által az árajánlatban megadott, a teljes programra vonatkozó összegtől, illetve a Falcon-flotta 2017-ben várható állapotától. Emellett a Lockheed Martin által végzett, idén újrakezdett fáradási tesztek eredményétől, melyben az újabb élettartam-hosszabbítás lehetőségét vizsgálják, emellett a teljes flottát is átvizsgálják, hogy képet kapjanak a flotta mostani állapotáról. Mindezeket összevetve 2-3 év még minimum, mire az USAF fejesei határoznak a korszerűsítendő Falconok mennyiségéről.