Június elején számoltunk be róla, hogy levegőbe emelkedett az EADS legújabb masinája, a C-295-ösből kialakított légtérellenőrző repülőgép. Egyelőre még csak súlymakett van a radardómban, azonban most már tudni, hogy milyen készülék kerül bele a későbbiekben.
A múlt héten lezajlott Párizsi Légiszalon számos újdonságot vonultatott fel (ezek némelyikéről mi is írtunk), ám sok egyéb dologra is fény derült, például a Dreamliner legnagyobb verziójának méreteire és kapacitására, de megtudtuk, hogy mely cég szállítja majd az összeurópai AEW&C szemeit. A június 21-én aláírt megállapodás értelmében az izraeli IAI (Israel Aerospace Industries) leányvállalata, az ELTA Systems szállítja majd az integrált barát-ellenség felismerő rendszerrel ellátott 4. generációs AESA (Active Electronically Scanned Array – Aktív elektronikus fázisvezérlésű) radarberendezést. A fix radardómban elhelyezett három darab, 120°-ban látó eszközzel biztosítják majd a teljes körű lefedettséget.

Fotó: IAI ,
A mini-AWACS számos egyéb berendezést is kap, a ESM/ELINT, a CSM/COMINT, az SPS (Self Protection Suite) és a C&C (Command & Control) is a csomag része, a szenzorok és a radar által begyűjtott adatokat a fedélzeten tartózkodó személyzet real-time küldheti tovább az NCO és a műholdas adatátviteli rendszer segítségével.
Az IAI nagyágyú a légtérellenőrzők piacán, a legtöbb típus az általuk gyártott Phalcon rendszerrel üzemel, így Brazíliától Indiáig a világ számos országa rendszeresítette az izraeli technikát.