Június elején számoltunk be róla, hogy levegőbe emelkedett az EADS legújabb masinája, a C-295-ösből kialakított légtérellenőrző repülőgép. Egyelőre még csak súlymakett van a radardómban, azonban most már tudni, hogy milyen készülék kerül bele a későbbiekben.
A múlt héten lezajlott Párizsi Légiszalon számos újdonságot vonultatott fel (ezek némelyikéről mi is írtunk), ám sok egyéb dologra is fény derült, például a Dreamliner legnagyobb verziójának méreteire és kapacitására, de megtudtuk, hogy mely cég szállítja majd az összeurópai AEW&C szemeit. A június 21-én aláírt megállapodás értelmében az izraeli IAI (Israel Aerospace Industries) leányvállalata, az ELTA Systems szállítja majd az integrált barát-ellenség felismerő rendszerrel ellátott 4. generációs AESA (Active Electronically Scanned Array – Aktív elektronikus fázisvezérlésű) radarberendezést. A fix radardómban elhelyezett három darab, 120°-ban látó eszközzel biztosítják majd a teljes körű lefedettséget.
A mini-AWACS számos egyéb berendezést is kap, a ESM/ELINT, a CSM/COMINT, az SPS (Self Protection Suite) és a C&C (Command & Control) is a csomag része, a szenzorok és a radar által begyűjtott adatokat a fedélzeten tartózkodó személyzet real-time küldheti tovább az NCO és a műholdas adatátviteli rendszer segítségével.
Az IAI nagyágyú a légtérellenőrzők piacán, a legtöbb típus az általuk gyártott Phalcon rendszerrel üzemel, így Brazíliától Indiáig a világ számos országa rendszeresítette az izraeli technikát.
Izraeli légtér ellenőrző,EU-ban
Hibás megközelítés : egy európai fejlesztésű , gyártású repülőgép izraeli radarral… nem mindegy!
És mi a gond ezzel Swwm?
Ha egyszer ők az egyik legjobbak ebben a kategóriában akkor legyen!
off: Tud valaki valamit a Skylarkok bevetéseiről Afganisztánban?
@swwm
Az orosz partaszállók meg franciák lesznek. Lehet, hogy a lézeres célmegjelölő a gépeiken is. Az indiai Su-30 gépeken meg aztán igazán vegyes elektronika van. Az orosz Il-76 platformon meg zsidó radar, indiai színekben Egyesek nem finnyásak az eredetre – egyáltalán ki az a maraha, aki az – ha minőség van mögötte.
Mindig eszembe jut a swwm féle mentalitásról egy II.Vh-s sztori.
Egy fogságba esett sebesült übermensch hadnagynak vért kellett volna kapnia. Kérdezte a jenki szanitécet vagy orvost, hogy tudja -e garantálni, hogy nincs zsidó vér abban, amit kap. A jenki nézett hülyén egy fél percig, hogy WTF. Közölte, hogy nem tudja garantálni. Az übermensch nem kért vért és saját akaratából elvérzett, és meghalt.
Erre húzásra. csak egy remekbeszabott idézettel lehet csak válaszolni, ez az Üvegtigrisből jön.
„Nem baj Csoki, azért kemény voltál…”
Szóval lehet hülyének és keménynek látszani, de értelme nincs sok, max. Darwing Díjat nyerhetsz. Kinek mi a hobbija.
:)
Biztos arra gondolt, hogy majd jol lelopjak az adatokat a radarbol, direkt savoy tart fenn Izrael fele. ;)
Ez azért akkor is szegénység, és biztonsági okokból is megkérdőjelezhető.
Szerintem inkább arra utalt, hogy a 7 milliós Izrael ezek szerint jobb radarokat készít vagyis a technika ezen területén előrébb jár, mint a hatalmas és fejlett Európa, pedig 40 évvel ezelőtt még mit meg nem tettek volna azért, hogy fegyvereket vehessenek tőlük.
Minek Európának saját radar van az amcsiknak meg Izraelnek .
tudtommal célmegjelölő konténert is ők tőlük vásároltak de még az „jenkik” is .
Mire a METEOR is szolgálatba áll addigra több eu állam megkaphatja majd
az AIM-120D rakétát tapasztalttal és olcsóbban .
A rep ipar is erre a szintre juthat .
Ez azért akkor is szegénység, és biztonsági okokból is megkérdőjelezhető.
Kérlek fejtsd ki.
Az a véleményem hogy ha Európa csinál egy légtérellenőrzőt akkor legyen benne európai a radar is. Nagyon érdekesnek tartom hogy a rendszer legfontosabb eleme, és az itt lévők tudják legjobban, jobban mint én hogy mennyire fontos a képességek és készségek titkolása. Hiszen pont Izrael az aki mindenkinek mindent elad, radart zavarókonténert, stb. Ja és ugye pont ez az a témakör ami évtizedes előkészítést és adatgyűjtést feltételez. A legfontosabb adatokat a gyártó ismeri legjobban! Sőt még azt is megkockáztatom olyat is tud amit a felhasználó sem biztos hogy ismer. Itt sokszor elhangzott az orosz beszerzésű légvédelmek teljes majdhogynem frusztráló veresége. Ez köszönhető annak is hogy a felderítési adatokat bizonyos országok megosztják egymással (USA-Izrael). És úgy le tudják fogni az eszközöket hogy azok nem tudják eséllyel felvenni a harcot. A harc ugyan is, már akkor eldőlt amikor még el sem kezdődött. És ebben bizonyos volt szocialista országok is kivették részüket. A többit mindenki gondolja tovább. Örök hűség csak a szerelemben van,a politika az egészen más.
Hogy még világosabb legyek. A stunex vírusnak több tanulságának kéne lenni. Függetlenül annak más céljától és hatásától. Miért kérdezik most talán néhányan. Nos azért mert a technika manapság olyan bonyolult és olyan összetett, hogy a tényleges történések és a kezelő által tapasztaltak nem ismerhetők fel azonnal. Történetesen a rendszert működtető program akár indikátor mentes képet is tudhat produkálni adott időben adott parancsra vagy külső bevitt jelre. A analóg a fentebb említett vírussal. Most tudom sokan felszisszennek.
Pár nap ezelőtt olyan hírt is olvastam hogy Izrael katonai
együttműködést ajánl Kínának .
E miatt nem lesz pipa Amerika?
Pont így van com. Amelyik légó rendszert már élesben bekapcsolták, másodszor már hatástalan.
Európa sajnos nem 1 ország. A nagy közösködésnek majdnem ekkora kockázatai vannak.
Pont így van com. Amelyik légó rendszert már élesben bekapcsolták, másodszor már hatástalan.
Ilyen szélsőséges eset nehezen képzelhető el. Ennyi erővel az az ECM, amit egyszer bekapcsoltak, az sem ér semmit.
Látható, hogy az RE nem kő-papír-olló játék…
1 nem annyira jó saját cucc, mindig jobb 1 akármilyen vásároltnál. kivéve 1 sikeres villámháborút. Csakhogy Európában mi is lenne a saját cucc? És mi lessz, ha a németek nem értenek 1et az iraki háborúval? Nem szállítják az ő általuk gyártott alkatrészeket az eurofighterhez?
gacsat
Minden fejlesztő ország megkapta a gép teljes gyártási dokumentációját azaz mindenki le tud gyártani mindent magának ha szüksége van rá.Ugyan ez a helyzet minden közösen fejlesztett európai haditechnikai eszközzel.
Attól,hogy most divat a nagy közösködés még nem ment el az esze mindenkinek.
Sokra mész vele, ha hirtelen kellene 3 függőleges vezérsík, a sablonok meg Spanyolországban vannak. Vagy akármi.
Minden fejlesztő ország megkapta a gép teljes gyártási dokumentációját azaz mindenki le tud gyártani mindent magának ha szüksége van rá.
Ez így nem igaz. Ha ma áttolná valaki Magyarországra teljes doksit, akkor sem tudnánk gyártani. Egy részét valszeg senki nem értené az országba, a gyártástechnológia attól szintén nem röppen ide + az, aki tudja is kezelni és koordinálni a dolgot.
A nem tudnánk gyártani rész után mindneki képzelje oda, amit akar. F-22, Leopard 2, AEGIS cirkáló, jöhet bármi. Az utóbbit különben is, hol bocsátanánk vízre? :)
Valahogy csak betoljuk a Balatonba, ezen ne múljon. :D
A túrizmusnak jót is tenne, a spotterek meg a kéme…, akarom mondani a „diplomaták” a part menti szállodák állandó vendégei lennének.
„1 nem annyira jó saját cucc, mindig jobb 1 akármilyen vásároltnál. kivéve 1 sikeres villámháborút. Csakhogy Európában mi is lenne a saját cucc? És mi lessz, ha a németek nem értenek 1et az iraki háborúval? Nem szállítják az ő általuk gyártott alkatrészeket az eurofighterhez?”
Nem mindíg, nincs olyan ország, mely teljesen elzárkóznak a fegyverimporttól.
Itt pedig nem egyszerűen az a gond, hogy izraeli import a dolog, hanem, hogy ezek szerint európa egy ilyen fontos területen is lemaradásban van.
Bár most, hogy jobban belegondolok, előfordulhat, hogy ezt elsősorban az esetleges export tilalmak kijátszása miatt találták ki, hiszen ha jól tudom a radar (és a hozzá tartozó elektronika) az egyetlen olyan része a gépnek, melynek eladását korlátozni érdemes, a többi gyakorlatilag egy egyszerű teherszállítóval egyenértékű.
molni,gacsat
Ezért írtam azt,hogy „ha szükség van rá”.Márpedig egy háború elég nagy motiváció.A képzet szakemberekkel szerintem sem a németeknél, olaszoknál,spanyoloknál és az angoloknál nem lenne baj mert az összes országban élő és magas színvonalú repülőgépipar van.
Úgy vettem észre, hogy a radarokhoz senki sem ért, legfeljebb azok akik csinálják, azok meg kussolnak.
„Valahogy csak betoljuk a Balatonba, ezen ne múljon. :D”
Jól mutatna a füredi hajógyár sólyáján, csak aztán a Sión nem tudnánk felhozni a Dunára:)
Viszont fél Mo lég+ABM védelmét megoldaná