Nos, lehet, hogy az USAF „teherfuvarozó” fele megelégelte, hogy kollégáiknak zsákszámra jut a high-tech, míg ők továbbra is sokszor emberi erővel pakolásznak. Így 2010-ben az USAF keringőre küldött ki felhívást egy adag kis cégnek, hogy legyenek oly kedvesek, gondolkozzanak el a tehergépek rakodásának automatizálásán. Annyit tudni, hogy mondjuk nem egy BigDog szerű robotöszvérben gondolkodnak, hanem a raklapok mozgatásának automatizálásában. Hogy mennyien jelentkeztek kivitelezhetőnek tűnő ötletekkel, azt megvalljuk nem tudjuk, ám 2011. januárjában 2 céggel kötött fejlesztési megbízást a légierő.
Az Hstar és a Stratom nevezetű cégek által elképzelt megoldások annyiban hasonlítanak egymásra, hogy – a kritériumoknak megfelelően – képesek lennének egymással kommunikálni, ezáltal koordinálni a rakodási folyamatot. Azonban nagyjából ennyi is a hasonlóság, lévén a mozgatást teljesen máshogy képzeli el a két versenyző.
Az Hstar i-Pbot névre hallgató tervében a raklapok önerőből tudnának mozogni, mely közben „társalognának” a többi hasonszőrű raklappal a mozgások koordinálása végett.
Ezzel szemben a Stratom elképzelésében standard 463L-es raklapokat egy automatizált jármű vontatná (max. 5 tonna erejéig). A vezeték nélküli kommunikáció ez esetben is fennállna, mely segítségével egyrészt a gépi kollégákkal egyeztethetne, másrészt utasításokért „hazatelefonálhatna” egy központi vezérlőbe.