Híreink közé először a tavalyi év decemberében úszott be az Ausztrál Királyi Haditengerészet két LPA feladatkörű hajója, a HMAS Kanimbla (L 51) és a HMAS Manoora (L 52). Az egykoron a csillagos-sávos lobogó alatt hajózó és eredetileg Newport-osztályú harckocsi partraszállítókkal kapcsolatban akkor azt írtuk, hogy 2010 szeptembere óta kényszerpihenőn vannak. Lévén szerkezetileg és gépészetileg annyira elhasználódtak, hogy igen alapos és széleskörű felújítás nélkül nem bevethetőek.
Sőt, mint februárban kibukott, a kétéltű műveleteket támogatni hivatott 3 hajó közól egyik sem volt bevethető az év elején, lévén a szintén nem kimondottan mai darab HMAS Tobruk is problémákkal küzdött.
A Kanimbla-osztályú kétéltű szállítóhajóknak a helyettesítése ugyanakkor mára megoldott kérdés, hiszen mint tudjuk a kengurus haderőnek sikerült elmarnia az angolok által kivont, kis túlzással szinte még bejáratós RFA Largs Bay-t, illetve a spanyolok bőszen hegesztik, kalapálják a kategóriájában a lécet igen magasra tévő Canberra-osztály 2 tagját, melyek érkezése 2014-től várható.
Nyilvánvalóan az RFA Largs Bay sikeres megszerzése az oka annak, hogy a HMAS Manoora felújítása – a korábban hangoztatottakkal ellentétben – elmarad, és helyette az 1994 óta a RAN kötelékében szolgáló hajó kivonása mellett döntöttek. Ugyanakkor, hogy a Largs Bay 2012-es érkezéséig a RAN a humanitárius jellegű műveleteket kellően támogatni tudja a P&O-tól lízingelik az Aurora Australis nevű jégtörőt.
httpv://www.youtube.com/watch?v=XPMPDjvqC0Y