|

400 000 leszálláson túl az Enterprise

Az Egyesült Államok jelenlegi legöregebb aktív állományú repülőgép-hordozójának, a nyugdíjazás előtt álló USS Enterprise-nak sikerült még a deaktiválása előtt felkerülnie arra a listára, amire a U.S. Navy történelmében eddig 3 hordozónak sikerült. Az 1961 novemberében hadrendbe állított “Big E” fedélzetére május 24-én leszálló, a Red Rippers (VFA 11) század állományába tartozó F/A-18E Super Hornet a 400 000. gép volt, amit a hordozó lassan 50 éves pályafutása alatt fogadott.

F/A-18E Super Hornet landolása a USS Enterprise (CVN 65) fedélzetén

A Red Rippers egyik F/A-18F Super Hornetje állította be a 400 000-es számot. Alex R. Forster, U.S. Navy,

A Matthew L. Enos hadnagy és Jonathan Welsh altábornagy (WSO) által meglovagolt F/A-18E landolása után Enos hadnagy úgy nyilatkozott, hogy megtiszteltetés, hogy ő lehetett az a pilóta, aki felírta az Enterprise-t a fentebb említett szűk társaságot tömörítő listára: “Ez egy olyan nap, amit soha nem fogok elfelejteni. Ezen esemény nélkül is nagyszerű út volt a mostani, ám ezt megcsinálni a hab a tortán.”

A repülőgép-hordozó kapitánya a leszállításban részt vevőnek köszöntet nyilvánított, megemlítve, hogy sokan nem is gondolják, mennyi ember koordinált munkája szükséges egy harci gép leszállásának biztosításához. (A fedélzeten és az alatt egyaránt.)

A USS Enterprise (CVN 65) egyébként az első nukleáris meghajtásúként, de amúgy csak negyedikként került fel arra a listára, melyen a 400 000-nél több gépleszállást a hátuk mögött tudó repülőgép-hordozók tanyáznak. A listán 483 663 leszállással az élen szerepel a 2. Világháborút is megjárt, 1962-től kiképzési célokat szolgáló, Essex-osztályú USS Lexington (CV 16). Őt követi a Forrestal-osztályú USS Independence (CV-62), mely a 482 570 leszállást minden szempontból aktív hordozóként hozta össze, ahogy tette ezt harmadikként a 2009 májusában kivont USS Kitty Hawk is. A CV 63 2007 szeptemberében lépett be a 400 000-es klubba -akkor az Enterprise cirka 382 000-nél járt. A Kitty Hawk madárkái 2008 augusztusában repültek ki – az utolsó leszállást akkor végrehajtó merevszárnyas 407 511-re állította be a CV 63 fedélzetére végrehajtott leszállások számát.

19 hozzászólás “400 000 leszálláson túl az Enterprise”

  1. Tcat, arról nincs valahol info, hogy hol tart ebben a témában a USS Nimitz CVN? Mert ha lehetne tippelni, mint a lóversenyen, tétre, helyre és befutóra, akkor én a Nimitz hordozóra fogadnék. Már nagyon régóta hadrendben van, ezalatt részt vett egy csomó nagyon komoly műveletben, amely értelemszerűen több gépindítással jár, mint a sima őrjáratozás, ráadásul most esett át a legutóbbi nagyszervizen, amely garantál neki még legalább 20 év hajókázást. Szerintem sanszos, hogy a Nimitz eléri majd akár a félmillió indítást-leszállást is…

  2. “Valami eszméletlen szám. Ha a 49 éves szolgálati időt vesszük alapul és azt mondjuk, hogy a teljes pályafutás 70%-án volt repüzem, akkor napi ~30 leszállást jelent.”

    Ja, és ehhez képest ha az Admiral Kuznyecov napi leszállásait akarjuk számba venni, elég hozzá a kezünk újjai, a cipőt már le sem kell venni… :-))

    “Az átsartolás vajon minek számít?”

    Szerintem ha “touch and go”, akkor abból nyugodtan beszámíthatsz kettőt egy teljes értékű landolásnak…

  3. sulyid
    “de ez már elhangzott párszor…” Költői volt a kérdésem!
    Remélem te sem gondolod komolyan, hogy ez a rács bármiféle hatással lenne egy rpg-re! Max azt tudom elképzelni , hogy halála röhögi magát az ellen! Végülis ez is egy taktika…

  4. “Remélem te sem gondolod komolyan, hogy ez a rács bármiféle hatással lenne egy rpg-re! Max azt tudom elképzelni , hogy halála röhögi magát az ellen! Végülis ez is egy taktika…”

    Ennyi erővel mindenki hülye aki afganisztánban harcol.
    Kanadaiak : http://www.inetres.com/gp/military/cv/tank/Leopard2/Leopard2A6M_Canada_03.jpg
    Amik:
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Stryker_25th_ID_Iraq_DF-SD-05-12693.JPEG

    Az egész azon alapul , hogy azelőtt berobbantja a lövedéket , még mielőtt találkozna a páncéltestel. Már a 2.vh-ban is használták a kézi páncéltörők + kumulatív hatású fegyverek ellen.
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:American_Soldier_Inspecting_Wrecked_German_Tank.jpg

  5. A rács akkor véd, ha elég erős ahhoz, hogy deformálja az Rpg fejét, vagy ha épp úgy érintkezik vele, elindítsa azt. Ehhez azért több kell egy csirkehálónál. De ha ez meg is történt , a kritikus dolog akkor is a rács távolsága a páncéltól. A kumulatív sugár akkor is egyben marad egy jó darabig, ( ez bőven 30-50 cm-er felett van!!!) ha nincs körülötte páncél ami összetartja , miközben áthatol rajt! Valahol anno úgy olvastam, hogy esősorban az a lényeg, hogy kimozdítsa az Rpg-t az adott irányból, így ha elműködik, akkor sem merőlegesen éri a sugár a páncélt.
    De sok esetben el sem működik, csak összeroncsolódik a fej.
    A fenti dolgokból kiindulva, mire is jó akkor az általam belinkelt rács?

  6. Az előzőnek eltalált Humvee-nkben ülőknek szerencséje volt, pont elég volt a páncélüveg annyira, hogy eloszlassa a robbanást/kumulatív sugarat. Lehet hogy következőben alapesetben nem lesz ekkora szerencséjük, de egy kis plusszal (még ha tényleg ennyire kicsi is) lehet hogy igen. Ők az életükkel játszanak, elég szánalmas, hogy te a karosszékből fikázod őket. ;) Menjél szépen ki és mondd el a véleményed nekik, és ha kint is ekkora tudálékos leszel, hogy rajságból nem rakod fel nekem ok.

  7. nani1980

    “A rács akkor véd, ha elég erős ahhoz, hogy deformálja az Rpg fejét”

    A PG-7 gránát gyújtó szerkezete egy piezo kristály ami nagyon kis ütésre is elműködik,emiatt az a rács bőven elég a gránát beindításához
    mert az kb 300m/s sebességgel közlekedik(ekkora sebességnél még egy fél literes palacknyi vastagságú faágon is elműködik nem,hogy egy acélrácson).

  8. Fisher! “Ők az életükkel játszanak, elég szánalmas, hogy te a karosszékből fikázod őket. ;) Menjél szépen ki és mondd el a véleményed nekik, és ha kint is ekkora tudálékos leszel, hogy rajságból nem rakod fel nekem ok.”

    Hát a következőkre jutottam! A közeli ismeretségi körömből 5-en vannak , voltak kint. És most is van kint ismerősöm, igaz nem afgánban….
    Kettőjükkel, beszéltem, és véletlenül egyetértenek velem! Inkább nem írom le, hogy még mit fűztek, hozzá, mert a hozzád hasonló empatikus képességű embereknek nagyon fájna! De azt azért hozzáteszem, hogy ne szarj már be a sajnálattól ! Nem tartja senki a fejükhöz a csövet, és zavarja ki őket! Még csak nem is a hazánkért “harcolnak”, hanem pénzért! Van aki a kalandért! Hozzáteszem, hogy számomra ez abszolúte nem elítélendő! Így van! Én nem vagyok ott! De ha ott lennék sem kérnék az együttérzésedből, és szerintem ők sem kérnek. Más a tisztelet, az kijár nekik! Ezenkívül ha jól végiggondolod, találsz rengeteg olyan civil munkakőrt ami nem kevésbé veszélyes. Szóval ne szarj be ennyire!

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.