A HTKA HÍRHALOM, mely olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
2011. április 28-án ünnepélyes keretek között átvette a Francia Légierő a Baltikum légterének őrzését. A 4 darab Dassault Mirage 2000C vadászgép a Luftwaffe F-4 Phantom II típusú gépeit váltották. A németek már negyedszerre végezték eme missziós feladatot, a franciák ezt csak harmadszorra vállalták. Hazánk továbbra sem képes ilyesfajta missziós feladatot vállalni.
Április 18-án a Lockheed Martin átadta az első teljes értékű F-35 szimulátort az USAF számára. Az új eszköz az Eglin légibázisra került, ahol a 33. Vadászezred állományában ősztől megkezdődhet az oktatók kiképzése a típus mindhárom variánsára. A 360 fokos kijelzővel ellátott szimulátor pilótafülkéje könnyen újrakonfigurálható kivitelű, hogy típusváltozattól függően használhassák a légierő, haditengerészet és tengerészgyalogság pilótái is. A rendszer képes az összes légi helyzet imitálásra, valamint lehetőséget biztosít, hogy a jövőbeli pilóták elsajátítsák az F-35 összes szenzorjának és fegyverének kezelését.
—–
A Védelmi Biztonsági Együttműködési Ügynökség (DSCA – Defense Security Cooperation Agency) április 16-án jelezte az Amerikai Egyesült Államok Kongresszusának, hogy az Egyesült Arab Emírségek megkereste őket azon szándékával, mely szerint a Raytheon vállalattól 218 darab AIM-9X Block II-es közeli légiharc-rakétát rendelne, a hozzájuk tartozó logisztikai csomaggal és egyéb tartozékokkal egyetemben. A szerződés értékét a DSCA 251 millió dollárban határozta meg.
Tajvani ügynökök április 25-i jelentése szerint Kínában még az év vége előtt átadhatják az oroszoktól beszerzett és átalakított repülőgép-hordozót, a Varjagot. Az, hogy a hajót csak kiképzési célra szánják a saját építésű hordozó érkezéséig, vagy komoly erőként számolnak vele és a rá szánt típusok is kérdésesek – egyelőre a J-15 helye tűnik a legbiztosabbnak.
Úgy tűnik, a dél-koreai tulajdonú Korea Aerospace Industries (KAI) egyre közelebb kerül hozzá, hogy külföldön is értékesítsék szuperszonikus gyakorlógépüket: a T-50 Golden Eagle névre hallgató gépet ugyanis az indonéz szakemberek előnyben részesítették konkurenseihez képest, ezért a jelenleg használt gyakorlógépeiket minden valószínűség szerint a koreaiak büszkeségével váltják le. A vételárról való megegyezéshez még további tárgyalások szükségesek, de az a KAI elnöke szerint 400 millió dollár körül mozog majd, figyelembe véve a 16 példányra szóló megrendelést.
Újabb lépést tett előre a Brit Királyi Légierő utántöltő flottájának leváltását szolgáló FSTA program, megérkezett a szigetországba az első átalakított A330-200-as repülőgép, valamint a típus megkapta az új becenevét, ami a védelmi minisztérium bejelentése szerint Voyager lett.
Az első példányt az Airbus Getaffe-i üzeméből repülték át április 18-án, ezek után már meg is kezdték vele a hazai teszteket. Ezek során megnézik, hogy a gép turbulenciája milyen hatást gyakorol a légierő többi gépére, úgymint a Panavia Tornadora, Eurofighter Typhoonra, E-3D Sentry-re, vagy a C-130J Super Herculesre. A gépek annyiban különböznek a többi európai gyártású tankergéptől, hogy a törzs alatt a merev csöves rendszer helyett is hajlékonycsöves utántöltő rendszert alakítottak ki. A szigetországba kerülő 14 gép mindegyike ilyen kialakítással készül.
Március 3-án az Amerikai Egyesült Államok légiereje átvehette a 268. és egyben utolsónak elkészült MQ-1 Predator pilóta nélküli felderítőgépét. A típus első példánya 1994-ben végezte el első repülését, és azóta az USAF kötelékében 920 ezer repült órát gyűjtöttek, ennek jelentős részét Irak és Afganisztán fölött. A gyártó General Atomics ezután sem marad megrendelés nélkül, az USAF számára a megnövelt teljesítményű MQ-9 Reapert szállítják, eközben exportra tervezik a régebbi típus modernizált, de részben le is butított változatát, a Predator XP-t, melyet a várakozások szerint 18 hónapon belül kezdenek el sorozatban gyártani.
Kevesebb mint egy hónappal a rollout ceremónia után elvégezte az első repülését az új Combat Shadow II elnevezésű MC-130J verzió, melyet az USAF Különleges Műveleti Parancsnokságának (AFSOC – Air Force Special Operations Command) rendelésére készítettek. Az új verzió a KC-130J gépen alapul, de megerősített szárnyakat, új teherkezelő rendszert, nagyobb teljesítményű elektromos generátorokat valamint elektro-optikai érzékelőt kapott. A jelenleg 15 megrendeléssel (ezt később 37-re növelik) rendelkező típussal az 1986 óta szolgálatban álló MC-130P-ket váltják le a légierő berkein belül. Az AFSOC tervei szerint az első gépet már jövőre kézhez kapják, míg az utolsót 2016-ra szállítja le a gyártó.
Mivel az Amerikai Egyesült Államok hadseregének többszöri próbálkozásra sem sikerült elérnie, hogy leváltsák a régi Bell OH-58D helikoptereket, ezért a megmaradó gépeket jelentős korszerűsítésnek és üzemidő hosszabbításnak vetik alá, így azok új típusjelet is kapnak, mely OH-58F lett. Az így kapott „új” helikopter már az első repülését is elvégezte. A hadsereg egyik legfontosabb támogató forgószárnyasa új, Honeywell HTS900-2 típusú hajtóművet kapott, ezzel a teljesítménye közel a kétszeresére ugrott. A prototípus új AAS-53-as kamerarendszert is kapott, ez már színes képet is biztosít, az új infravörös kamera pedig az éjszakai bevetéseken nyújthat nagy segítséget a pilótáknak.
Az orosz védelmi minisztérium 60 darab Antonov An-70 típusú szállítógép beszerzését tervezi, melyeket 2011 és 2020 közötti időszakban rendelnének majd meg több részletben. A megrendelés kikötése a típustanúsítás megléte, melyet most igyekszik megszerezni az ukrán gyártó. A hírek szerint az első sorozatban gyártott példány 2013-ban készülhet el. Oroszország nem csak a turbóprop szállítógépek miatt környékezi az Antonovot, a következő években modernizálni kívánják az An-124 Ruszlan típusú gépeket is, de újabb példányok gyártásáról is hallani.
A Holland Védelmi Minisztériumnál komoly képviselői viták voltak arról, hogy rendeljenek-e egy újabb tesztelésre szánt F-35-öst. Az ellenzéki képviselők szerint ugyanis a kormány felelőtlenül akar újabb több millió dollárt költeni a tesztelésre szánt vadászbombázóra, míg összességében egymilliárd eurós megszorítással küzdenek. A vita eredménye egyelőre nem ismert.
—–
2010 decemberében az Egyesült Államok Kongresszusa áldását adta, hogy az immáron barátságosabb árcédulával rendelkező Virginia-osztályú atom-tengeralattjárókból a U.S. Navy költségvetési évenként a korábbi eggyel szemben kettőt rendeljen meg. Így a haditengerészet a közelmúltban meg is rendelte a 2011-es költségvetési év második Virginia-ját, mely egyben a hajóosztály 14. egysége lesz. Hogy a leendő SSN 787 milyen név alatt fog futni, azt egyelőre nem lehet tudni.
A U.S. Navy által a General Dynamics Electric Boat részére most 1,2 milliárd dollárt bocsátott rendelkezésre, melyből megkezdődhet az újabb Virginia-hoz szükséges elemek berendelése. A gerincfektetésre az idei év folyamán kerül sor, ám konkrét időpont egyelőre nincs megjelölve.
A most megrendelt SSN a Block III-as Virginia-k negyedik képviselője lesz, így többek közt a Block II-es széria második felében megjelent azon szoftvercsomagot is megkapja, melynek továbbfejlesztett algoritmusai képesek monitorozni, és ha szükséges csökkenteni a tengeralattjáró elektromágneses képét.
——–
Közreműködött: Phoenix, Tcat
Lehetséges-e az hogy Irán lemásolta vagy megszerezte a spike páncéltörő rakétát, és saját maga is gyártja?
HOPPÁ! Nyitott oldalsó fegyverszekrénnyel a j-20 !!!!!!!????
http://www.irandefence.net/attachment.php?attachmentid=63454&stc=1&d=1304630375
a Raptor oldalsó fegyvertere arányaiban szerintem nagyobbak.
OFF
Ez mire jó???
http://www.youtube.com/watch?v=SvarEU9oEIY&feature=player_embedded
minden esetre az illeszkedése a testhez tökéletes, elsem tudom képzelni hogy csinálták. Van egy alacsony repülési kép ott sem látszik az alsó fegyverszekrény pedig egy régebbi képen láttam nyitva.Hát nem tudom de a kép csalós lehet.
http://72.233.92.162/attachment.php?s=15d0af70ccd8f99199c55226e1345524&attachmentid=63426&stc=1&d=1304357227
http://72.233.92.162/attachment.php?s=15d0af70ccd8f99199c55226e1345524&attachmentid=63439&stc=1&d=1304370162
HOPPÁ! Nyitott oldalsó fegyverszekrénnyel a j-20 !!!!!!!????
Már volt ilyen kép asszem. Szerintem nem ez izgalmas a képen. Engem az izgat, hogy mihez kellhet a gép hasa alatt 4-5 ember. :)
Ez mire jó???
Google fordító segít a leírás lefordításában.
The transition between the stealth mode and high-traction is carried out by twisting peregorodog made of PRM.
Ez egy ötlet arra, hogy az áramlási csatorna módosításával hogyan lehet RCS-t csökkenteni, de jóval kevésbé drámai módon, mint „labirnt terelőlapkkal vagy az egész csatorna S profilképzésével. Ügyes megoldás, mert lényegében „felcsavarja a problémát”. Nagyon hasonlít az orsós autóemelő működési elvére. :)
A vidóból sajnos nem igazán látom át a mechnaikáját, mások gond az, hogy ilyen hosszú kép ponton megfogott lap be tud remegni, a hajlító igénybevétel hatására nagyon komolyan képes lehet lengésbe menni gerjesztő erőtől és frekitől függően. Persze, ha a szerekezet sajátfrekvenciái messze esnek minden helyzetben a gerjesztéstől, akkor gond nem lehet. Az is elképzelhető, hogy egyes állsszög és sebességtartományok ilyenkor tiltottak. Ez még nagyon „csak” egy ötletnek tűnik ilyen szinten.
minden esetre az illeszkedése a testhez tökéletes, elsem tudom képzelni hogy csinálták.
Tekintve, hogy mindkét kép életlen vagy bemozdult, ebből nem sok derül ki. A gép színe alapból sötét és mivel zsír új, ezért a panelvonalak sem koszolódnak.
A koszor Raptor hasán simán látszanak az illesztési vonalak. A jelek szerint akkor ilyen optikai úton nem igazán ítélhető meg, hogy akkor az most jó illesztés vagy sem.
molni
Köszi!
Azt értettem,hogy így lehet csökkenteni a radarkeresztmetszetet de valami hasonlóan részletesre gondoltam mint amit írtál.