A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
A Dél-Koreai Partiőrség jelenlegi tervei között szerepel négy CN-235-220 tengerészeti járőrgép beszerzése, melyeket már 2008-ban meg is rendeltek az Indonesian Aerospace-től. A beszerzés megemlítése azért került napirendre, mert elképzelésük szerint az első két példányt még áprilisban kézhez vehetik, majd augusztusban érkezik a maradék kettő. A gépek meghajtását két General Electric CT-9C gázturbina biztosítja, melyek a gép tartályaiba tölthető 4000 kilogrammnyi üzemanyaggal 8-10 órás repüléseket tesznek lehetővé.
A vevőnek a négy gépért 100 millió zöldhasút kell fizetnie.
Pár héttel ezelőtt, pontosabban április 13-án az izraeli Elbit Systems brazíliai leányvállalata, az ALE Sistemas és az Embraer megállapodtak róla, hogy figyelmüket közösen a pilóta nélküli légi járművek (UAS – unmanned aircraft systems) piaca felé fordítják. Az Embraer igazgatója szerint a megállapodás célja hogy alacsony áron kiváló minőségű eszközökkel lássák el a brazil kormányt, emellett ezek a típusok sok feladatkörben alkalmazhatóak, (ide felsorolták a kikötők ellenőrzését, mezőgazdasági valamint erdészeti területek, valamint tengerpartok megfigyelését) így nagy érdeklődést várnak jövőbeli típusuk iránt. A két cég együttműködésére egyébként már a 80-as évektől akadnak példák, mint a Super Tucano-k avionikai modernizációját is közösen végezték.
Az amerikai katonai segélyprogram keretében Izrael hatalmas összegeket kapott haderejének modernizálására. Ennek a programnak a keretében kapott a Lockheed Martin egy 76 millió dolláros szerződést, melynek értelmében egy második C-130J-30 szállítógépet kell leszállítania a közel-keleti államnak.
Svédország elkötelezettségét mutatta 15 új gyártású UH-60 Black Hawk beszerzése mellett. A svéd védelmi miniszter szerint a tárgyalások előrehaladott állapotban vannak, és ha minden jól megy az első pilóták kiképzése már a nyáron elkezdődhet az USA-ban, míg az első gépeket egy éven belül átvehetik. Az új forgószárnyasokra Afganisztánban van szükségük, mivel 2013-tól szeretnék növelni a katonai jelenlétüket a távol-keleti országban. A beszerzés 755 millió dollárjába kerül a svéd adófizetőknek, de ebben már benne vannak a járulékos költségek is.
Tovább bővült az Eurofighter Typhoon földi célok ellen bevethető fegyvereinek palettája: a februári sikeres Paveway IV indítás után Spanyolországban az EGBU-16-os típusú fegyvert próbálták ki a közös európai vadászbombázó fedélzetéről, teljes sikerrel. Az új fegyver, a tisztán lézeres irányítású GBU-16-os GPS antennával kiegészített változata a Spanyol Légierő gépein kívül a német és olasz Typhoon-ok minden időben bevethető fegyverévé is válik egyben, míg a brit gépek a Paveway IV-el indulhatnak bevetésre.
A B-1B nehézbombázókhoz új fegyvertartó berendezést fejlesztenek, melyek megháromszorozzák a gép által hordozható fegyverek mennyiségét. Az új berendezésnek köszönhetően egy fegyvertérben akár 48 223 kg-os Mk-83-as bomba vagy annak bármelyik verziója elhelyezhető az eddigi 16 helyett. Az új tartó másik nagy előnye a rugalmassága (persze nem szó szerint), egyszerre lehet rá szerelni 500 és 2000 fontos (223 és 907 kg-os) bombákat, valamint földi célok elleni rakétákat. Az eszköz tesztelését március 22-én kezdte meg a 337. tesztelő és kiértékelő század Texasban. A század szóvivője szerint miután az eszközt integrálják a B-1B flottán, egy gép annyi bomba és/vagy rakéta szállítására lesz képes egyidejűleg, mint 4 B-52.
Újabb Iráni csoda?
http://centurychina.com/plaboard/posts/3890477.shtml
Nem éppen 1 mai cucc… ráadásul nem is most jelent meg
http://www.acig.org/artman/uploads/04_002.jpg