|

Jó év elé néz a dél-koreai parti őrség

Hogy feladatkörében milyen évre számíthatnak abba inkább nem bonyolódnánk bele, ugyanakkor eszközpark terén pozitív változások elé néznek, még ha arra meglehet, hogy csak az év vége felé kerülhet sor. Konkrétan a merev szárnyas gépparkjuk bővülésére gondolunk.

A dél-koreai parti őrség merev szárnyasok tekintetében nagyon gyengén van eleresztve, holott ilyen járőrgépeknek lehetne haszna a tengeri határok védelméért felelős Dél-Koreai Haditengerészet riasztásában. Ezen állapotot hivatott némileg javítani Szöul és Jakarta között még 2008 végén létrejött azon szerződés, melynek értelmében az Indonesian Aerospace (IAe) 4 darab, a CASA/IAe CN-235-ösön alapuló tengerészeti járőrgépet szállít le 2012-ig.

CN-235 MPA

A spanyol – indonéz koprodukcióban megvalósuló CN-235-ös tengerészeti járőrgép változatának beszerzése 94,5 millió Dollárjába került a koreaiaknak. A gépek gyártása már megkezdődött, az első gép átadására még az idei év vége előtt sor kerül.

A CN-235-ös tengerészeti járőrváltozata egyébként két változatban érhető el – CN-235 MP a spanyoloktól és CN-235 MPA az indonézektől. Ez egyébként annak tudható be, hogy az 50-50%-os fejlesztési együttműködés csak az CN-235-10 és CN-235-100/110 (100 – spanyol, 110 – indonéz) alapváltozatokra terjedt ki, azóta külön utakon folyik a fejlesztés és értékesítés – megjegyzendő, hogy mindkét fél esetében sikeresen.

Nagy orráról azonnal felismerhető az MPA változat

Nagy orráról azonnal felismerhető az MPA változat ,

Dél-Korea tehát, melynek légierejében jelenleg összesen 12 spanyol eredetű CN-235-100 és 8 db indonéz szállítású CN-235-220 található ismét Jakarta felé fordult gépbeszerzés ügyben (Mellékesen megjegyezzük, hogy 2008 elején/közepén még amolyan csere-bere is napirenden volt…)

A CN-235 MPA-t Indonézia mellett Brunei, az Egyesült Arab Emirátusok és legutóbb Dél-Korea választotta. Hogy a dél-koreai gépekbe konkrétan milyen belsőég kerül, arra nem találtunk utalást, de az indonézek és az emirátusok által rendszeresített gépekbe nagyrészt Thales eredetű komponensekből összeállított avionikai csomag került. A CN 235-220 változaton alapuló variáns 8 – 10 órán át képes őrjáratot adni.

CN-235 MPA belülről

CN-235 MPA belülről ,

2008 óta, HC-144A Ocean Sentry név alatt CN-235 erősíti egyébként az Egyesült Államok Parti Őrségét is. Ezen változat a CN-235-200/220 EADS/CASA által módosításával létrejött CN-235-300-ason alapul.

HC-144A Ocean Sentry - az eredeti orrkiképzéssel máris esztétikusabb megjelenése van a típusnak

Az eredeti orrkiképzéssel máris esztétikusabb megjelenése van a típusnak ,

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.