Új-Zéland vezetése a haderőn belülről érkező ellenzés ellenére 2001-ben úgymond lefegyverezte légierejét: kivonta az akkor hadrendben álló 17-17 Douglas A-4K Skyhawk és Aermacchi MB-339CB gépet, ezzel egy tollvonással szüntetve meg a harci képességeket és a sugárhajtóműves gépeken történő kiképzés lehetőséget. Mindezzel párhuzamosan a Skyhawk-ok váltására tervezett 28 db F-16 Block 15 beszerzés is visszamondásra került.
A szóban forgó gépekkel azóta sem tudtak mit kezdeni. Az MB-339CB géppark kapcsán 2010 végén ugyan voltak olyan hírek, hogy szeretnék újra reptetni őket, ám az idei év elején bejelentették, hogy erre a hajtómű támogatásának megszűnte miatt vajmi esély van már.

RNZAF A-4 Skyhawk géppár csillapítja szomját a USMC egyik KC-130-asának jóvoltából. A fotó az 1978-as RIMPAC során készült. | Fotó: RNZAF ,
A januári bejelentésben várható sorsuknak a szétbontást jelölték meg. Ennek kapcsán frissebb híresztelés, hogy állítólag hamarosan várható a gépek eladásra történő felkínálása. Az Aermacchi gépekkel szemben azonban már nem híresztelés, hogy hasonló sorsot szánnak az A-4 Skyhawk gépeknek is: 9 gépet múzeumoknak kínálnak fel, a maradék 8 gép kapcsán pedig ismét megpróbálkoznak az értékesítéssel. Az értékesítési csomagban a 2002 óta tárolás alatt álló gépek mellett további 20 hajtómű és egy nagy adag tartalék alkatrészt kapna helyet. Azzal a fontos kitétellel megfűszerezve, hogy a csomagban foglalt elemek állapotára, használhatóságára az égadta világon semmiféle garanciát nem kívánnak vállalni. A tenderre történő regisztráció határidejét május 16-ban jelölték meg.