Mint arról a HTKA is beszámolt, Svédország 8 darab JAS-39C/D Gripen vadászbombázót és néhány C-130 Herculest küld Líbiába, azonban nem csak oda kell menni, hanem ott repülni is kéne, amihez nem árt némi kerozin is…
A svéd Griffek Szicíliából felszállva végeznék járőrfeladataikat, azonban megérkezésük óta a földön vesztegelnek, mivel a Sigonella bázis a US Navy bázisának lett kijelölve, így ott jelenleg csak a haditengerészet gépeibe való JP-5 jelzésű kerozin található, a skandináv vadászbombázók RM-12-es hajtóműve pedig Jet A1 jelzésű naftát kíván. A svéd légi műveletek parancsnoka, Mats Brindsjö alezredes a TT hírügynökségnek megerősítette a fennakadás tényét.
„A US Navy repülőgépei által használt hajtóanyag némileg különbözik attól, amit mi alkalmazunk a gépeinkben. Egyes adalékanyagok és bizonyos eszközök szükségesek, hogy a JP-5-öt ellenőrzött úton Jet A1 jelzésű kerozinná alakítsuk. Ezzel jelenleg még nem rendelkezünk, így addig a bázison kívülről próbálunk üzemanyagot szerezni a Gripenekbe. Ez egy olyan dolog, amit fontos lett volna megvizsgálni, mielőtt áttelepülünk, de sajnos nem volt idő minden részletre.” – vázolta a problémát Mats Brindsjö alezredes, de elmondta, hogy megoldják a helyzetet és péntekre a levegőben lesznek a Gripenek is.
Amint elhárult az akadály még lesz egy lépcső a svéd gépek bevetése előtt, ugyanis a skandináv típust tesztrepülésre küldik, hogy ismerkedjenek a légtérrel, valamint hogy a NATO-vezetés meggyőződjön arról, hogy a Gripenek és a pilótáik készek feladataikat végrehajtani.