Úgy tűnik, a Lockheed Martin dolgozói megemberelték magukat, a Pentagon figyelmeztetése óta szinte csak jót hallani az F-35-össel kapcsolatban. Nemrégiben írtunk róla, hogy felszállt az Joint Strike Fighter program első sorozatgyártású példánya, ám a közelmúlt újabb gép emelkedett a magasba.
A Lockheed Martin texasi telephelyéről február 25-én teljesítette szűzrepülését az F-35 Lightning II első, sorozatban gyártott példánya. Az AF-6 jelzésű F-35A szárnyalása után ezúttal újabb CTOL (hagyományosan fel- és leszálló) variáns emelkedett a levegőbe, az AF-7 katapultülésében is a gyártó egyik berepülő pilótája, Bill Gigliotti foglalt helyet. A március 4-i esemény során 1,3 órát töltött a levegőben a #07-0745 farokkódú F-35-ös. Az első felszállás során alapvető manőverezési jellemzőit és a hajtómű működését vizsgálták.
A berepülési program végeztével az AF-6 jelzésű példánnyal egyetemben ünnepélyesen átadják az USAF számára, ezzel az első szolgálatba állított F-35-ösök lesznek.
Jelenleg 2 szériagép és 11 előszéria-példány szeli a levegőt, 2006 decembere óta 683 felszállást teljesítettek.
Mennyi a repült óraszám?Mert a felszállások száma szerintem nem mérvadó.
Igen és nem is. Egy felszállásra általában adott célt szánnak, arra van felműszereve és felkészülve az ember. Ha hamar megvan a cél, akkor leszállnak. Azért az, hogy 1 óra 20 percet volt fent egy felszállás alatt, az elég beszédes. Ez tesztrepüléseknél egy vadászgépnél egyáltalán nem a rövid kategória. Egy mezei 29-es ennyit talán csak nagyon koppon lehet fent fegyver nélkül, pótossal.
molnibalage
Lehet,hogy volt olyan felszállás aminek csak iskolakör lett a vége mert valami behányt.
A korábban legyártott lrip gépekkel mi lesz? Mennek múzeumba vagy neadj isten alkatrészként végzik…
dudi: Ilyen alapon meg a repült óraszám se mérvadó, mert szarul mértek és sokat kellett repülnie…
megneztem wikin…. :)
Fade
„dudi: Ilyen alapon meg a repült óraszám se mérvadó, mert szarul mértek és sokat kellett repülnie…”
Ez a kötöszködés kategória vagy nagyon nagy butaság.
sz=z