|

Kevesebbet repülhetnek az amerikai pilótanövendékek

Az nem szolgál sok újdonsággal senki számára, hogy a szinte minden nemzetet érintő honvédelmi költségcsökkentésekből az Amerikai Egyesült Államok is kiveszi a részét, hiszen nemcsak több fejlesztési program csúszik vagy áll le végérvényesen, hanem a repülőgépek száma is csökken. Azonban a legújabb tervezet olyan területről szeretne pénzt elvonni, ami alapvető feltétele nemcsak a repülésbiztonságnak, de a mindenkori ütőképességnek és felkészültségnek is: a pilótaképzéstől.

További megdöbbentőnek ható tény, hogy a javaslatot, miszerint csökkenteni kell a pilótaképzésre fordítandó összeget, a US Air Force állományában szolgáló tisztviselők nyújtották be a Védelmi Minisztérium számára. Lényegében arról van szó, hogy a 2012-es költségvetési évben 272 millió dollárt szeretnének megspórolni azzal, hogy a kadétok kevesebbet repülhetnek majd. Ez elsőre talán tényleg jó ötletnek tűnhet a döntéshozók számára, azonban figyelembe kell venni, hogy a katonai repülés talán legfontosabb területéről van szó.

Konkretizálva a dolgot, a javaslat értelmében a vadász- és bombázópilóták képzése során 16 144 órával kevesebbet repülhetnek majd a kadétok, ami öt százalékos csökkenést jelent a 2011-es évhez képest. Ezzel egyetemben egyébként a légierő egészére nézve is csökkenni fog a repült idő: 2011-hez képest 22 045 órával kevesebbet, 1,19 millió órát tölthetnek majd a levegőben a USAF hajózói. A repülőgép-típusok közül meglepő módon a legpotensebbnek számító Lockheed Martin F-22 húzza majd a legrövidebbet, ugyanis a Raptor-pilóták mintegy 33%-kal repülhetnek kevesebbet a 7382 órás csökkentésnek köszönhetően.

Katonai repülőgép-szimulátor: a jövő pilótaképzésének alapja ,

A kiképzés során a pilótanövendékek számára biztosított repült órák csökkentése hosszú távon minőségi romlással és a repülésbiztonság szintjének esésével járhat. Ez az időszak ugyanis minden hajózó karrierjében rendkívül fontos szerepet tölt be, hiszen ekkor sajátítják el az alapvető technikai elemeket, fogásokat, és tanulják meg a repülőgép-vezetés csínját-bínját, beleértve a különféle harcászati elemeket is. Az Egyesült Államok ebben régóta világelső, ami meg is látszik az amerikai légierő által nyújtott teljesítményeken. Ennek azonban rendkívül rosszat tehet, ha a kadétoknak kevesebb lehetősége jut a gyakorlásra.

Természetesen a USAF szerint nem kell ennyire komoran látni a jövőt. A pilótaképzést felügyelő Air Combat Command nyilatkozatában az áll, hogy ezután sokkal nagyobb szerepet szánnak majd a szimulátoroknak, melyekkel napjainkban már kiválóan lehet imitálni bármilyen légi helyzetet. Ezt a módszert eddig is igénybe vették a kiképzés során, ám mostantól jelentősen nő majd szerepe, mégpedig elsősorban a „haladó szimulátoros képzésé”. Azonban ez nem egyenértékű a valódi repüléssel, így felmerülhet a kérdés: biztosan jó úton halad a USAF?

10 hozzászólás “Kevesebbet repülhetnek az amerikai pilótanövendékek”

  1. Akárki, akármit is mond vagy ír, pont ezt nem kellene csökkenteni. A szimulátor is csak egy bizonyos szintig képes „kiváltani” a valós repülést. Ha 180 órát repülnek a pilótáik, akkor is jóval a „NATO átlag” fölött lesznek. A fiatalokon nem kellene spórolni, igaz akkor kin? Hát ez egy pokolikör, de még így is messze többet tölthetnek majd a levegőben, mint más nemzet pilótái…

  2. A vég kezdete. Ami rómának a légiók voltak, az az USA-nak a légiereje.

    Hornet102: nem ezen kéne spórolni? A fitalokon nem kellene spórolni? Valójában leginkább nem is a seregen spórolnak, hanem az egészségügyön, az oktatáson. Annak lesz (van már most is) igazán nagy ára!

    De nekünk, bárki bármit is mond, talán jobb lesz ha ez a néhol a szovjet arroganciát is meghaladóan nagyképű banda megy a süllyesztőbe.

  3. Nagy kár lenne elrontaniuk azt a potens pilótaállományt, amelynek köszönhetően mindig magas győzelmi arányokat értek el valamennyi légiharccal párosuló konfliktusukban. A szimulátor meglehetősen korlátozottan helyettesíti csak a valós repülést. Az F-35 megjelenésével mondjuk csökken a gépeik száma is, remélem ez csak azt követi, és nem a ténylegesen egy pilóta által repült órák számát.

  4. Az az érdekes, hogyha igaz, amit állítanak, hogy az F-22/35-nek a vezetése játszi könnyedségű dolog, akkor ott lehetne valóban spórolni repült órákban (legalábbis ha már sok 35-ös állt szolgálatba). A szimulátorban elvileg tényleg elég jól lehet a bonyolult elektronikai/stb berendezések kezelését gyakorolni. Szóval ha az eleje igaz, akkor végül is annyira nem szívnák meg. Na de a fiatalokra ez kevéssé vonatkozik… szóval érdekesen tudnak ott is spórolni, úgy tűnik.

  5. De nekünk, bárki bármit is mond, talán jobb lesz ha ez a néhol a szovjet arroganciát is meghaladóan nagyképű banda megy a süllyesztőbe.

    Csak zárójelben jegyzem meg, hogy akárhányszor erős volt Oroszország és nagypolitikai súlya volt, az nekünk SOHA nem volt jó. Ezek után szerintem gondold át eme kijelentésedet…