|

Kevesebbet repülhetnek az amerikai pilótanövendékek

Az nem szolgál sok újdonsággal senki számára, hogy a szinte minden nemzetet érintő honvédelmi költségcsökkentésekből az Amerikai Egyesült Államok is kiveszi a részét, hiszen nemcsak több fejlesztési program csúszik vagy áll le végérvényesen, hanem a repülőgépek száma is csökken. Azonban a legújabb tervezet olyan területről szeretne pénzt elvonni, ami alapvető feltétele nemcsak a repülésbiztonságnak, de a mindenkori ütőképességnek és felkészültségnek is: a pilótaképzéstől.

További megdöbbentőnek ható tény, hogy a javaslatot, miszerint csökkenteni kell a pilótaképzésre fordítandó összeget, a US Air Force állományában szolgáló tisztviselők nyújtották be a Védelmi Minisztérium számára. Lényegében arról van szó, hogy a 2012-es költségvetési évben 272 millió dollárt szeretnének megspórolni azzal, hogy a kadétok kevesebbet repülhetnek majd. Ez elsőre talán tényleg jó ötletnek tűnhet a döntéshozók számára, azonban figyelembe kell venni, hogy a katonai repülés talán legfontosabb területéről van szó.

Konkretizálva a dolgot, a javaslat értelmében a vadász- és bombázópilóták képzése során 16 144 órával kevesebbet repülhetnek majd a kadétok, ami öt százalékos csökkenést jelent a 2011-es évhez képest. Ezzel egyetemben egyébként a légierő egészére nézve is csökkenni fog a repült idő: 2011-hez képest 22 045 órával kevesebbet, 1,19 millió órát tölthetnek majd a levegőben a USAF hajózói. A repülőgép-típusok közül meglepő módon a legpotensebbnek számító Lockheed Martin F-22 húzza majd a legrövidebbet, ugyanis a Raptor-pilóták mintegy 33%-kal repülhetnek kevesebbet a 7382 órás csökkentésnek köszönhetően.

Katonai repülőgép-szimulátor: a jövő pilótaképzésének alapja ,

A kiképzés során a pilótanövendékek számára biztosított repült órák csökkentése hosszú távon minőségi romlással és a repülésbiztonság szintjének esésével járhat. Ez az időszak ugyanis minden hajózó karrierjében rendkívül fontos szerepet tölt be, hiszen ekkor sajátítják el az alapvető technikai elemeket, fogásokat, és tanulják meg a repülőgép-vezetés csínját-bínját, beleértve a különféle harcászati elemeket is. Az Egyesült Államok ebben régóta világelső, ami meg is látszik az amerikai légierő által nyújtott teljesítményeken. Ennek azonban rendkívül rosszat tehet, ha a kadétoknak kevesebb lehetősége jut a gyakorlásra.

Természetesen a USAF szerint nem kell ennyire komoran látni a jövőt. A pilótaképzést felügyelő Air Combat Command nyilatkozatában az áll, hogy ezután sokkal nagyobb szerepet szánnak majd a szimulátoroknak, melyekkel napjainkban már kiválóan lehet imitálni bármilyen légi helyzetet. Ezt a módszert eddig is igénybe vették a kiképzés során, ám mostantól jelentősen nő majd szerepe, mégpedig elsősorban a „haladó szimulátoros képzésé”. Azonban ez nem egyenértékű a valódi repüléssel, így felmerülhet a kérdés: biztosan jó úton halad a USAF?

10 hozzászólás “Kevesebbet repülhetnek az amerikai pilótanövendékek”

  1. Akárki, akármit is mond vagy ír, pont ezt nem kellene csökkenteni. A szimulátor is csak egy bizonyos szintig képes “kiváltani” a valós repülést. Ha 180 órát repülnek a pilótáik, akkor is jóval a “NATO átlag” fölött lesznek. A fiatalokon nem kellene spórolni, igaz akkor kin? Hát ez egy pokolikör, de még így is messze többet tölthetnek majd a levegőben, mint más nemzet pilótái…

  2. A vég kezdete. Ami rómának a légiók voltak, az az USA-nak a légiereje.

    Hornet102: nem ezen kéne spórolni? A fitalokon nem kellene spórolni? Valójában leginkább nem is a seregen spórolnak, hanem az egészségügyön, az oktatáson. Annak lesz (van már most is) igazán nagy ára!

    De nekünk, bárki bármit is mond, talán jobb lesz ha ez a néhol a szovjet arroganciát is meghaladóan nagyképű banda megy a süllyesztőbe.

  3. Nagy kár lenne elrontaniuk azt a potens pilótaállományt, amelynek köszönhetően mindig magas győzelmi arányokat értek el valamennyi légiharccal párosuló konfliktusukban. A szimulátor meglehetősen korlátozottan helyettesíti csak a valós repülést. Az F-35 megjelenésével mondjuk csökken a gépeik száma is, remélem ez csak azt követi, és nem a ténylegesen egy pilóta által repült órák számát.

  4. Az az érdekes, hogyha igaz, amit állítanak, hogy az F-22/35-nek a vezetése játszi könnyedségű dolog, akkor ott lehetne valóban spórolni repült órákban (legalábbis ha már sok 35-ös állt szolgálatba). A szimulátorban elvileg tényleg elég jól lehet a bonyolult elektronikai/stb berendezések kezelését gyakorolni. Szóval ha az eleje igaz, akkor végül is annyira nem szívnák meg. Na de a fiatalokra ez kevéssé vonatkozik… szóval érdekesen tudnak ott is spórolni, úgy tűnik.

  5. De nekünk, bárki bármit is mond, talán jobb lesz ha ez a néhol a szovjet arroganciát is meghaladóan nagyképű banda megy a süllyesztőbe.

    Csak zárójelben jegyzem meg, hogy akárhányszor erős volt Oroszország és nagypolitikai súlya volt, az nekünk SOHA nem volt jó. Ezek után szerintem gondold át eme kijelentésedet…

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.