Az nem szolgál sok újdonsággal senki számára, hogy a szinte minden nemzetet érintő honvédelmi költségcsökkentésekből az Amerikai Egyesült Államok is kiveszi a részét, hiszen nemcsak több fejlesztési program csúszik vagy áll le végérvényesen, hanem a repülőgépek száma is csökken. Azonban a legújabb tervezet olyan területről szeretne pénzt elvonni, ami alapvető feltétele nemcsak a repülésbiztonságnak, de a mindenkori ütőképességnek és felkészültségnek is: a pilótaképzéstől.
További megdöbbentőnek ható tény, hogy a javaslatot, miszerint csökkenteni kell a pilótaképzésre fordítandó összeget, a US Air Force állományában szolgáló tisztviselők nyújtották be a Védelmi Minisztérium számára. Lényegében arról van szó, hogy a 2012-es költségvetési évben 272 millió dollárt szeretnének megspórolni azzal, hogy a kadétok kevesebbet repülhetnek majd. Ez elsőre talán tényleg jó ötletnek tűnhet a döntéshozók számára, azonban figyelembe kell venni, hogy a katonai repülés talán legfontosabb területéről van szó.
Konkretizálva a dolgot, a javaslat értelmében a vadász- és bombázópilóták képzése során 16 144 órával kevesebbet repülhetnek majd a kadétok, ami öt százalékos csökkenést jelent a 2011-es évhez képest. Ezzel egyetemben egyébként a légierő egészére nézve is csökkenni fog a repült idő: 2011-hez képest 22 045 órával kevesebbet, 1,19 millió órát tölthetnek majd a levegőben a USAF hajózói. A repülőgép-típusok közül meglepő módon a legpotensebbnek számító Lockheed Martin F-22 húzza majd a legrövidebbet, ugyanis a Raptor-pilóták mintegy 33%-kal repülhetnek kevesebbet a 7382 órás csökkentésnek köszönhetően.

Katonai repülőgép-szimulátor: a jövő pilótaképzésének alapja ,
A kiképzés során a pilótanövendékek számára biztosított repült órák csökkentése hosszú távon minőségi romlással és a repülésbiztonság szintjének esésével járhat. Ez az időszak ugyanis minden hajózó karrierjében rendkívül fontos szerepet tölt be, hiszen ekkor sajátítják el az alapvető technikai elemeket, fogásokat, és tanulják meg a repülőgép-vezetés csínját-bínját, beleértve a különféle harcászati elemeket is. Az Egyesült Államok ebben régóta világelső, ami meg is látszik az amerikai légierő által nyújtott teljesítményeken. Ennek azonban rendkívül rosszat tehet, ha a kadétoknak kevesebb lehetősége jut a gyakorlásra.
Természetesen a USAF szerint nem kell ennyire komoran látni a jövőt. A pilótaképzést felügyelő Air Combat Command nyilatkozatában az áll, hogy ezután sokkal nagyobb szerepet szánnak majd a szimulátoroknak, melyekkel napjainkban már kiválóan lehet imitálni bármilyen légi helyzetet. Ezt a módszert eddig is igénybe vették a kiképzés során, ám mostantól jelentősen nő majd szerepe, mégpedig elsősorban a „haladó szimulátoros képzésé”. Azonban ez nem egyenértékű a valódi repüléssel, így felmerülhet a kérdés: biztosan jó úton halad a USAF?