|

HTKA Hírhalom 2011. 8. hét

A HTKA HÍRHALOM, mely olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.

A hamarosan véget érő Ausztrál Királyi Haditengerészeti helikopter beszerzésre a Lockheed Martin/Sikorsky páros új, talán minden eddiginél csábítóbb ajánlattal pályázik: győzelmük esetén az új MH-60R Romeo által kiváltandó régi Seahawk-okat visszavásárolnák, majd némi átalakítás után a nemzetközi piacon értékesítenék azokat. A Lockheed tervei szerint a 18 forgószárnyast az amerikai parti őrség által használt konfigurációja alakítanák át, a tengerészeti felderítési képességet előtérbe helyezve. A Lockheed illetékesei szerint az ajánlatukat Ausztráliának érdemes lenne figyelembe vennie, hiszen eddig is nagy gondot jelentett a használt katonai eszközök továbbadása. De a Lockheednak ez nem elég, az ajánlatot még kecsegtetőbbé tették azzal, hogy tárgyalásokat folytatnak több Ausztrál céggel, mint potenciális beszállítókkal. Győzelmük esetén elsőként a fegyvertartó pilonok gyártását helyeznék át Ausztráliába, majd később több szerkezeti elem legyártásába is bekapcsolódhatnának a szigetország gyárai. Akár elfogadják az amerikaiak ajánlatát, akár az európai típust favorizálják, a kiválasztásra már 2011 második negyedévében szeretnének pontot tenni az Ausztrál Védelmi Minisztériumban.

MH-60R lebeg a USS John C. Stennis (CVN-74) repülőgép-hordozó mellett | Forrás: strategypage.com ,

A múlt héten írtunk róla, hogy a Dél-koreai Légierő a lézerirányítású bombák mellé GPS irányítású, JDAM bombákat is be
kíván szerezni KF-16-os harci gépeihez. Első fegyverként a 907 kg-os GBU-31-est választották, mellyel már van tapasztalatuk, hiszen a fegyvert használják az F-15K gépekhez is. A fejlett hazai ipart kihasználva maguk integrálták a gépek fedélzetére a minden időjárási körülmények között bevethető fegyvert, melyhez a szoftvert is maguk fejlesztették. Az eddig lefojtatott 3 teszt során a bombák mindegyike telibe találta a célt, ezzel bizonyossá vált a hazai integráció sikeressége. Az ezredesi rangban szolgáló Jeong Deok-Yong elmondása alapján a most szerzett tapasztalatokat más további fegyver típusok integrációja során szeretnék alkalmazni.

Az Ausztrál Királyi Légierő (RAAF) Richmondban található bázisáról a múlt héten több C-130H Hercules is az Egyesült Államok felé vette az irányt. Ebben semmi különleges sincs, a gépek már többször megfordultak az államokban, de ha megnézzük a úticéljukat, akkor már mindjárt más a helyzet: a szállítógépek a nevadai Las Vegas-ba tartottak, a Nellis légitámaszpontra, ahova nem szállító céllal érkeztek, hanem részt kívánnak venni a február 21-e és március 15-e között megrendezésre kerülő Red Flag hadgyakorlaton. A 88 főt számláló kontingens a 37. század állományából érkezett, és feladatuk nappali és éjjeli légiszállítás, megspékelve ejtőernyős ugratással és sivatagi leszállópályáról való üzemeléssel. Az ezredparancsnokuk így nyilatkozott a gyakorlatról – „ez egy kiváló lehetőség hogy bebizonyítsuk, a világ legjobb légierő között a helyünk, hogy új taktikákat tanuljunk, és hogy gyakoroljuk a Hercules üzemeltetését veszélyes környezetben is.”

A csehek érdeklődésüket fejezték ki a Selex Galileo új SEER elnevezésű besugárzásjelzője iránt. A gyártó szerint a besugárzásjelzők között új generációt nyitó eszköz nagyságrendekkel érzékenyebb és pontosabb mint az eddigi hasonló rendszerek, és teljes mértékben megfelel a légierő elvárásainak. A csehek persze saját maguk is tesztelték a rendszert, egy L-159 Alca gyakorlógépre szerelték fel az egyik példányt. A repülési tesztek során bebizonyosodott a gyártó állítása: az új eszköz nagyságrendi javulást jelent az eddig rendszerekhez képest, jóval nagyobb távolságból és és sokkal pontosabb helymeghatározással érzékeli a radarbesugárzás helyét.

Az osztrák Schiebel cég tavaly júliusában kapott megbízást a jordán King Abdullah Design and Development Bureau (KADDB) cégtől két S-100 típusú pilóta nélküli légi járműre (Unmanned Air Systems – UAS). A gépek a Jordániai Fegyveres Erők felderítő
repülőszázadába kerülnek. A helikoptereket felszerelik L-3 Wescam MX-10 EO/IR kamerával, így kiválóan megfelelnek az elsődleges feladatukként szolgáló felderítésre és hírszerzésre. A szerződés értelmében a Schiebel technikai támogatást nyújt, biztosítják a karbantartást, valamint a üzemeltetők képzését.

Camcopter S-100 Forrás ,

Forrás">Forrás">

Az Abu Dhabiban február 20-tól 24-ig megrendezésre került IDEX 2011 (International Defence Exhibition and Conference), melyen több rengeteg szerződéskötésre került sor, melyekről már írtunk egy összefoglalót, most azonban egy kisebb fontosságú hír következik: egy brit védelmi technológiákkal foglalkozó cég, a QinetiQ szerődést írt alá a vezető Szaúd Arábiai kutató központtal, a King Abdulaziz City for Science and Technology-val (KACST) közös kutatás és fejlesztési programokról. Az együttműködés a robotika, autonómia, szenzor, valamint kommunikáció terén végzett fejlesztéseket foglalja magában.