A BAe Systems munkásainak keze alatt lassan testet ölt a Queen Elizabeth hajóosztály névadó egysége. Vasárnap jeles mérföldkövet ünnepelhetett a brit vállalat és a Királyi Haditengerészet, mivel elkészült a hajó első nagy alkotóeleme.
Január 13-án a BAe Systems 20 fős szakembergárdája ügyesen manőverezte ki a Glasgow közelében található Govan hajóépítő műhely hangárajtaján a moduláris rendszerben épülő HMS Queen Elizabeth repülőgép-hordozó első két modulját, mely a múlt hét során készült el és alig volt kisebb, mint az ajtónyílás, melyen át a szabadba vontatták. Közel 1 órán át tartott, amíg az 1221 tonnás alkotóelemeket gigászi terhek hordozására képes hordozójárművel 100 méternyit arrébb mozdították.
A modulokat hamarosan a Rosynth szárazdokkig vontatták, ahol majd összeillesztésre kerülnek a már épülő többi elemmel együtt. A most elkészült modulok a hajótest középső részét alkotják majd, ám építésük nem fejeződött be, a 23 méter magas, 63 méter hosszú és 40 méter széles alkatrészek tömege a belső munkálatok végén eléri a 9300 tonnát is.
A HMS Queen Elizabeth a tervek szerint legkorábban 2019-ben állhat szolgálatba, ám már most várható némi csúszás, ugyanis a hajót át kell tervezni, mivel az eredeti tervekkel ellentétben nem a STOVL üzemelésre képes F-35B, hanem a hajófedélzeti F-35C kerül a Brit Királyi Haditengerészethez, így több mint valószínű, hogy a QE csak a következő évtized elején lesz bevethető állapotban.
Testvérhajójának, a HMS Prince of Wales hordozónak még mindig nincs konkrét jövőképe. Korábban felmerült, hogy eladják Indiának, ám ezt később tagadták. Jelenleg az biztos, hogy a SDSR (Strategic Defence and Security Review) értelmében a második egységet elkészülte után tartalékállományba helyezik, ám minden valószínűség szerint eladásra kerül.
További képek: