Örülhet az Olasz Légierő és az Alenia Aermacchi, ugyanis december 21-én sor került az első két sorozatgyártású M-346 Master sugárhajtású kiképző repülőgép hivatalos bemutatójára. Az MB-339 leváltására tervezett típus kategóriájának egyik legmodernebbje: már arra tervezték, hogy a 4+ és 5. generációs vadászbombázókra képezzenek vele hajózókat. Az Olasz Légierő a hazai pilótaképzés egyik alappillérének szánja az M-346-ost, melyen a jövőben szolgálatba lépő F-35 és a már jelenleg is rendszerben álló Eurofighter Typhoon pilótái tanulhatnak majd.
A ceremóniára az Alenia Aermacchi Venegono Superioreban található üzemében került sor, a gyártó és a megrendelő neves képviselőinek jelenlétében. A most bemutatott két példány abból a hat darabos sorozatból került ki, melyeket először rendelt meg az Aeronautica Militare. Ezek a megérkezésük után néhány hónapig a Róma közelében lévő Pratica di Mare támaszpont vendégszeretetét élvezik majd, ahol a Kísérleti Repülőegység szakértői vizsgálják majd őket, s kezdik el a leendő oktatók kiképzését a típusra.
A Master hivatalos típusjelzése egyébként M-346A lesz. Az első sorozat további négy példányát 2011 első hónapjaiban kapja majd meg az Olasz Légierő. A gyártósor mára már teljesen készen áll a nagyobb mennyiségű megrendelések teljesítésére is: az Olaszország számára készülőkön kívül elkezdték a 12 darabos szingapúri megrendelés-állomány gyártását is. Utóbbiak várhatóan 2012-2013 környékén kerülhetnek majd az ázsiai városállamba, mely az M-346 első külföldi megrendelőjeként tetszeleghet a jövőben.
Az Alenia Aermacchi jelenleg is jelentős marketingtevékenységet folytat, melynek célja az M-346 eladása minél több nemzet számára. Ezen célt nehezíti, hogy jó pár konkurens céggel kell megküzdeniük, de bíznak termékük kiválóságában. Napjainkban az egyik legfontosabb cél az, hogy elnyerjék az Amerikai Egyesült Államok megrendelését: a USAF T-X programja több száz darab tréner megvásárlását tűzte ki célul, és e mellé még jön az évtizedeken át tartó logisztikai ellátás és a különféle korszerűsítésekkel együtt járó nyereség is. A zsíros üzlet bezsebelésének céljából az Alenia Nort America leányvállalat a T-100 nevezetű módosított M-346-al próbál érvényesülni Észak-Amerikában is.
Kapcsolódó hír, hogy az Olasz Légierő még egy fontos eseményt tudott le az elmúlt napokban: a 250. Eurofighter Typhoon az ő birtokukba került. A repülőgépet szintén a Pratica di Mare bázison vették át.
Annak az esélye hogy az USA piacán nagy menyiségben eladjanak a válságos világban =0.
szerintem se vesznek tőlük, hamarabb vesznek dk-tól, de inkább saját cuccot vesznek
Üdv!
OFF
Most csak én érzem úgy, hogy itt még délután volt egy könyv ajánló valami helikopterekről???
Nem,jól láttad,én is láttam,gondoltam majd estére…erre most eltünt.
Volt kint valóban, de Aim úgy tűnik bevonta valamilyen okból kifolyólag. Feltételezem hamarosan újból kikerül.
Igen, hamarosan újból kikerül.
Off:
http://www.aerofriends.hu/category/kultura/konyv
Esetleg ez volt?
Nem, a helikopterek zajával kapcsolatos magyar műszaki könyv volt.