|

Viljucsinszk készen áll a Borejekre

Viljucsinszkról annyit érdemes tudni, hogy az orosz távol-keleten, Kamcsatka déli részén, az Avacsa-öböl déli partján található és egyben a Csendes-óceáni Flotta tengeralattjáróinak bázisa. Vele kapcsolatos hírünk apropóját az adja, hogy a védelmi minisztériumhoz köthető forrás bejelentése szerint befejeződtek azok a modernizálási munkálatok, melyek lehetővé teszik hogy a közeljövőben megérkezhessen az első Borej.

Bár az első Borej hadrendbe állításával kapcsolatban mostanság 2010 legvégét, 2011 elejét lehet olvasni a dolog elég képlékeny, hiszen Bulava nélkül csak egy félkarú óriás… A Bulava kapcsán a Jurij Dolgorukij egyelőre pedig még mindig csak várja, hogy mi is lesz a Bulava tesztekkel, mikor kezdődhet meg a rakéták telepítése. A hadrendbe állításra késznek megnevezett Jurij Dolgorukij várakozását színesítve december folyamán végrehajtják vele az első torpedótesztet is.

A Jurij Dolgorukij egy, a tengeri tesztjeinek megkezdésének idejében készült fotón

A Jurij Dolgorukij egy, a tengeri tesztjeinek megkezdésének idejében készült fotón ,

Visszakanyarodva Viljucsinszkra: Igor Korocsenko, orosz biztonságpolitikai szakértő elmondása szerint befejeződtek a mólók és a fő kiszolgáló létesítmények, valamint a kiképzést segítő központ felújítási/újjáépítési munkálatai, hovatovább készen állnak az új biztonsági és kommunikációs rendszerek telepítésével is, így minden adott Oroszország új generációs SSBN-jeinek érkezéséhez.


View Viljucsinszk in a larger map

Melyek érkezése nem kis ugrást fog jelenteni a jelenleg kizárólag a nem éppen mai darab Delta III-as osztályú ballisztikus rakétahordozó tengeralattjárókkal rendelkező 16. század számára. Tavaly nyári, az orosz rakétahordozók hadrafoghatóságával foglakozó írásunk idejében még 5 Delta III-as egység állomásozott itt, (köztük az Északi Flottától felújítva áthelyezett K-44 Rjazan) mely azonban idén augusztusban a K-506 Zelenograd elbúcsúztatásával 4 egységre csökkent.

A Borejek érkezésig a Csendes-óceáni régióban SSBN vonalon a K-211 Petropavlovszk, a K-223 Podolszk, a K-433 Sv. Georgiy Pobedonosets és persze a K-44 Rjazan tartják a frontot.

10 hozzászólás “Viljucsinszk készen áll a Borejekre”

  1. Tetszik ez a Borei, remélem minél több lesz belőle.

    Valaki tudna adni egy kis felvilágosítást tengó ügyben, mert nem vagyok megfelelően informálva e téren.

    Egyébként mennyit is akarnak ezekből a szörnyekből összetákolni?
    A Lada/Amur hajókkal mi is lesz/van azokból mennyit terveznek?
    SSN tengójuk most mi is van milyen számban, és lessz valami tervbe váltásukra gondolom azok is békebeli darabok.

  2. Hehh, asszem ideje lenne már összeszedni ezeket az infókat egy kis szösszenetbe, amit aztán lehetne frissítgetni, mert valaki más is – asszem sulyid – kérdezte ezt nem olyan régen. Csak nem találom a kommentet amit írtam rá választ :S

    Szal perpill most röviden, azt majd meglássuk hogy alakul.

    – Borej —-

    A jelenleg érvényben lévő publikus tervek szerint 8 Borej épülne meg. Ebből ugye egy kvázi hadrendbe állításra kész, további kettő meg épül, még szárazdokkban vannak. A 4. Borej építésére ugyen már egy ideje megvan a zöld lámpa, ám egyelőre a Szevmash még nem kedzett bele.

    Egyes elemzők saját különbejáratú véleménye szerint a Bulava botladozása miatt erősen elképzelhető, hogy 4 Borej lesz és nem több.

    – Lada / Amur —-

    Az első Lada hosszas tesztek után hadrendbe állt már, további kettő épül. Összesen 6 van tervben. Meglássuk. Az exportváltozat Amur egyelőre nem aratott sikert. Vélhetően mert egyrészt az oroszoknak sincs még túl sok tapasztalatuk vele (ez relatív persze), másrészt a még mindig kelendő Kilo-hoz képest drága minden bizonnyal.)

    – SSN —-

    Itt első körben az új generációt, a Jaszent említeném. A Borej árnyékában pénzhiányban sokáig csak úgy volt a program. Elviekben 2015-ig kéne elkészülnie a 2. Jaszennak. Ugyanakkor az első Jaszen idei vízrebocsátása kapcsán azért repkedtek olyan pletyik, hogy ez így nem lesz fasza, drága, stb.
    https://htka.hu/2010/03/17/majustol-lubickolhat-az-elso-yasen-osztalyu-ssn/

    Hogy Akulából, illetve SSGN vonalon mi a valószínűsített pontos szitu azt most nincs jelenésem korrektre csekkolni fejből meg most nem akarom. A múltkori kommentben összeszedtem :|

  3. Most néztem boreit,rakétáknál még mindig pupos. Nem értem, amik rég, de brittek… is rég kerülik ezt, hang szempontjából uis nagyon nem jó. Ruszkik egy boreinál mért csinálták így? Gondolom nem lesz nagyobb egy Bulava mint a Trident volt.
    Fura.

    TCat: Ladaval ruszki nem túl elégedettek. Németeknél puhatolóznak 212licensz ügyében. HT is írt róla.
    ha nem lesz 4nél több Borei akkor is lesz vmi más, ruszkiknak ez egy Kínával szemben hosszabb távon létkérdés. És sokkalsokkal olcsobb mint fentartani egy Kína verő hadsereget. :)

  4. Fade

    Passziv szomar tekinteteben ha a belso zajcsokkentes es a kulso csempezes rendben van akkor nincs kulonbseg. Ezek a ladikok pedig nem vagtatnak a felszin alatt hanem csendben usy\zkalnak ha lehet a legifedezet ernyoje alatt.

    Ahol as nagyobb feluletu kialakitas kijon az az aktiv szonarazas. Itt mar ez ugy muxik mint a radakeresa repulogepeknel. Viszont mar regen rossz ha egy ilyen hajot aktiv szonaraznak.

  5. „Most néztem boreit,rakétáknál még mindig pupos.”
    Akkor milyenk a Delta III és IV -esek. Azok kimondottan csúnya konstrukciók.
    A Borej jó konstrukció, azért tervezik a Bulavát, ha Szinevát tennének bele, akkor megint púpos lenne.

    „4. Borej építésére ugyen már egy ideje megvan a zöld lámpa, ám egyelőre a Szevmash még nem kedzett bele.” Én úgy emlékszem, hogy a 4. egységet a Szent Nyikolajt is elkezdték idén nyáron.

  6. Üdv!

    Fade:

    „TCat: Ladaval ruszki nem túl elégedettek. Németeknél puhatolóznak 212licensz ügyében. HT is írt róla.”

    Olvastam a „cikket”. A HT-nak az ilyen egyoldalas szórólapszerű szöszeneteire én nem adnék túl sokat, ugyanilyen „színvonalas” és „informatív” volt az M-346 Masterről írt remekmű is. Ezek miatt határozom el mindig, h nem veszem meg többé csak sajnos kevés hasonló iromány van a halpiacon. Olyan meg tán egy se ami korrekt mód össze lenne rakva. :(

    A HT határozottan állítja a cikkben, hogy a típus nem levegő független ami ugyan egyelőre igaz viszont afelett elsiklik a szerző, hogy az AIP rendszer fejlesztés alatt áll és nem csak a Ladához hanem a Kilokhoz is.

    íme egy kis leírás a ruszki AIP rendszerekről:
    http://milparade.udm.ru/29/022.htm
    fenti iromány 2010 utánra (ami mondjuk elég tág valjuk meg :)) prognosztizálja a meghajtórendszer elkészültét