Az Iraki Légierő által még tavaly tavasszal nyilvánosságra hozott, 2020-ig felvázolt fejlesztési tervek szép lassan megvalósulnak, hovatovább idén június óta az sem újdonság, hogy a sok évnyi kilincselés meghozta az eredményét, Washington rábólintott az F-16 eladásra. A Védelmi Biztonsági Együttműködési Ügynökség (Defense Security Cooperation Agency, DSCA) a minap közölte hogy elhárult az akadály az F-16IQ jelölésú változat exportja elől.
A szeptember 24-én közzétett hír tanúsága szerint a 18 új Falcon ugyan új építésű lesz, ám karmaik nem lesznek a kelleténél jobban megélesítve. Ez azt jelenti, hogy az F-16IQ „csak” APG-68(V)9 radarral lesz szerelve, fegyverzet vonalon pedig úgy tűnik az AMRAAM csak álom marad.
Légi célpontok támadására az iraki F-16-osok elviekben AIM-9M-8/9 és AIM-7M F1 rakétákat használhatnak majd, míg szárazföldi célpontok támadására alkalmas Maverick esetén már jobb a helyzet, ott a jelenlegi csúcs, az AGM-65K is szerepel a listán elvileg.
Felderítő, illetve célmegjelölő konténerek vonatkozásában semmi konkrétum nincs, azon felül, hogy válogathatnak, ahogy a P&W F100 és a GE F110 között is.
A 18 gépes csomagra történő végső rábólintás esetén a beszerzés várhatóan mintegy 4,2 milliárd dollárt emel majd ki az iraki kasszából, ami némiképp magasabb ár, mint Omán nemrégiben 3,5 milliárd zöldhasúért megrendelt, szintén 18 Block 50/52+ vasmadarat tartalmazó csomagja. (Nyilván csak a gépmennyiség vethető össze, a „tartozékok” egyelőre nem.)