A XI. Kecskeméti Repülőnap és Haditechnikai Bemutató során alkalmunk nyílt különböző személyekkel elbeszélgetni, interjút készíteni. Többek közt Kilián Nándor dandártábornokkal, az 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis parancsnokával is beszélgethetett a Duna TV stábjával kiegészült csapatunk.
Idén van a magyar repülés és egyben a magyar katonai repülés 100 éves évfordulója. Jelent valamiféle visszatekintést ez a jubileum?
A 100 éves évforduló, úgy gondolom, hogy valamiféle visszatekintést mindenképp jelent, és ahogy már arról többen is szóltak előttem is, ilyenkor az ember egy picit visszagondol és visszanéz. Ha belegondolunk, hogy 100 évvel ezelőtt milyen lélekvesztőkkel indult a repülés (és ezen belül a katonai repülés), akkor egy óriási fejlődést láthatunk. Úgy gondolom, hogy ez egy olyan fejlődési folyamat volt, ami alatt jó úton jártunk és végre megérkeztünk egy olyan helyre, ahová már talán korábban meg kellett volna érkeznünk.
Azért van egy belsőséges hangulata egy ilyen rendezvénynek? Nyilván a szervezés nagyon sok feladattal jár, de Önök ezt hogyan tudják mindezt átélni?
Természetesen. Azt, hogy közel 100 ezer ember jól érezze magát, megtalálja a különböző programok adta lehetőségeket, ami őket érdekli, ehhez rengeteg szervezői munkára volt/van szükség. Természetesen, ilyenkor azért némi büszkeség eltölt mindannyiunkat, amikor ennyi embert látunk és elégedett arcok vannak. Sajnos ott még nem tartunk, hogy az időjárást befolyásoljuk, de megpróbáljuk legközelebb azt is. :)
A nemzetközi repülőnapon kívül terveznek még a jövőben a légierő népszerűsítését célzó programot, például nyílt napokat?
Elvünk az volt eddig, hogy amikor repülőnap volt a bázison, akkor nem rendeztünk nyílt napokat. Bár előfordultak kivételek, amikor mindkettő megrendezésre került, de ebben az évben nincs tervbe véve. Olyan lehetőség még lesz, ahol a légierő megmutathatja magát. A különböző gyakorlatokon, amik még az év hátralévő részében Kecskeméten megrendezésre kerülnek, a sajtónak valószínűleg lesz lehetősége tudósítani.
A repülőműszakiak állapotáról, a számuk kritikus helyzetéről az elmúlt időszakban sokat lehetett hallani. Terveznek számukra valami projektet, ami létszámbővítéssel ezt a helyzetet megoldaná, ezzel is növelve például a repülésbiztonságot?
Úgy gondolom, hogy a repülésbiztonság helyzete megfelelő szinten van, én nem látok problémát. Az, hogy az említett alacsony létszám miatt a teljesíthető repórák száma volt talán kérdéses, de annyit azért elmondanék, hogy jelenleg majdnem megdupláztuk a műszakiak számát. Ebből kifolyólag az év utolsó egy harmadában, illetve a következő évben egy egész más koncepcióval tudunk nekivágni a repüléseknek.
Ebből kifolyólag az év utolsó egy harmadában, illetve a következő évben egy egész más koncepcióval tudunk nekivágni a repüléseknek.
– Legyen úgy!
Jó reggelt Mindenkinek!
Vasárnap óta motoszkál bennem egy gondolat, amit most leírok Nektek!
Mit szólna ez a csapat, ha az utolsó MiG-29-es repülésnél ott lennénk a bázis kerítésénél?
Igaz messze van még december, de addig talán ki lehetne deríteni, mikor is emelkednek el utoljára a betonól a mi „Nagy Vasaink”!
Jó lenne utoljára hallani, látni, fotózni a MI gépeinket! Lehet, hogy a következő repnapon repülnek majd 29-se, de azok már nem a Mieink lesznek s az már nem olyan! Talán szlovák, lengyel, szerb 29-es még repülhet nálunk bemutatót, de a mi dupláink már sajnos nem.:(
Ez egy ötlet, aki úgy gondolja hogy van benne fantázia akkor talán tervezhetjük a dolgokat.