|

Légy te is vadászpilóta!

Újabb toborzókampányt indított a Magyar Honvédség, ezúttal a kecskeméti állomány utánpótlás-nevelése érdekében.

“Kinga és Márk civil életüket hagyták hátra, hogy megvalósítsák álmukat: a légierő kötelékében szeretnének szolgálni, pilótaként. Katonai pályájuk elején megmutattuk nekik mire számíthatnak, ha a tanulás mellett kitartóak maradnak és elszántak. A cél adott, a lehetőség előtted van!” Jelentkezz te is a www.nftc.hu weboldalon!

Fórum hozzászólások

  • Negan
    Ha olcsón meg lehetne szerezni őket,tulajdonképpen nem is olyan nagy marhaság.Hosszú a repideje,van kidolgozott REH változata,és még AEW változata is,bár az nem épült meg.KS-3 változat is létező dolog.
    Ha gombokért odadják öket,és occsón felújithatók/üzemeltethetők....
    SAAF Bukanir bombázókat használt Mirage F1-ek légi utántöltésére (amellet azok voltak a kijelölt atombombahordozók)Irakiai Falcont használtak a saját Mirageik utántöltésére.[​IMG] [​IMG]
    Ez megint a T-72 felújításának analógiája.
    Lesz 3 rámpás gépünk. Meg lesz oldva a szállítás, az utántöltés.
    Az S3-ban lévő elektronikai rendszerek gyakorlatilag mind kukázhatók. kb. 15 éve volt a fő upgradeje. Tehát a teljes lényegét belülről cserélni kellene, emelett valószínűleg az avionikát is. Komplett felújítás. Apró csavarokig felújítás.
    Mindezt a pénzt beleöntjük egy 40 éves gépbe, amit több mint 10 éve kivontak a rendszerből. És ez a pénz nem lenne ám kevés, ha ismerjük a Lockheed árszabását.
    Mit kapnánk érte? Egy olyan korlátozott utántöltési képességet, amit a rámpásokkal bőven meg lehet oldani, továbbá a felderítő feladatokra sokkal jobb megoldások is vannak. Pl. a Heron drón, ami saját radarjával ember nélkül akár 52 óráig a levegőben van. Gyakorlatilag észrevehetetlen, És még olcsóbb is, mert hogy 10-15M USD alatt nem úsznánk meg a ezeket a vén gépeket és a felújításukat, az is biztos. A beléjük kerülő berendezések integrációját persze nem a Lockheed fogja állni.
    Ha meg ledurrantják (a drónt), akkor nem kell temetésekre járni az olyan pilóták családjaihoz, akiket 10 milliókért képeztünk ki.
    Ráadásul ezek sem maguktól fogják karbantartani magukat. A szállítás miatt viszont a rámpásokat különben is meg kellene venni.
  • molnibalage
    10+ éve nem repül az S-3...
    pöcshuszár
    Ez megint a T-72 felújításának analógiája.
    Lesz 3 rámpás gépünk. Meg lesz oldva a szállítás, az utántöltés.
    Az S3-ban lévő elektronikai rendszerek gyakorlatilag mind kukázhatók. kb. 15 éve volt a fő upgradeje. Tehát a teljes lényegét belülről cserélni kellene, emelett valószínűleg az avionikát is. Komplett felújítás. Apró csavarokig felújítás.
    Mindezt a pénzt beleöntjük egy 40 éves gépbe, amit több mint 10 éve kivontak a rendszerből. És ez a pénz nem lenne ám kevés, ha ismerjük a Lockheed árszabását.
    Mit kapnánk érte? Egy olyan korlátozott utántöltési képességet, amit a rámpásokkal bőven meg lehet oldani, továbbá a felderítő feladatokra sokkal jobb megoldások is vannak. Pl. a Heron drón, ami saját radarjával ember nélkül akár 52 óráig a levegőben van. Gyakorlatilag észrevehetetlen, És még olcsóbb is, mert hogy 10-15M USD alatt nem úsznánk meg a ezeket a vén gépeket és a felújításukat, az is biztos. A beléjük kerülő berendezések integrációját persze nem a Lockheed fogja állni.
    Ha meg ledurrantják (a drónt), akkor nem kell temetésekre járni az olyan pilóták családjához, akiket 10 milliókért képeztünk ki.
    Ráadásul ezek sem maguktól fogják karbantartani magukat. A szállítás miatt viszont a rámpásokat különben is meg kellene venni.
    Mondom,ha occson kijön.....
  • ravenlord
    Maróth azt jelentette be hogy C8-ast ÉS ER-t is veszünk!
    Az AMRAAM SL-lel akart rudi ez ER-re célozni, de igazad van, az úgy nem pontos.
  • Negan
    Mondom,ha occson kijön.....
    Szerintem az elektronika belülre, kb. 3-4x többe kerülne, mint az egész gép rendberakása.
    Nézd meg, hogy milyen áron mozognak az Erieye-ok, meg azt is, hogy mennyiben van egy hordozó gép alá.
  • molnibalage
    Egyébként én még mindig nem értem, hogy ez a C8 = D honnan jön?
    Onnan hogy a C7 hez képest a C8 annyival fejletteb hogy sokan inkább már nem a C széria következő tagjaként hívják, hanem a D széria első tagjának.
    Ezért van hogy egyes helyeken C8-nak, más helyeken meg D-nek hívják.
    Amúgy az evolúció így nézett ki:
    1991 - AMRAAM - A
    1994 - AMRAAM - B
    1996 - AMRRAM - C (C1 - C7)
    2014 - AMRAAM - D (C8)

    Ettől a vonaltól teljesen független a AMRAAM-ER ami ugyebár az RIM-162 ESSM rakéta motorját kapta és a C7-es AMRAAM harci részét és irányító szekcióját
    Képeken..
    Ez az ESSM
    [​IMG]

    Ez meg az AMRAAM-ER
    [​IMG]


    ravenlord
    Maróth azt jelentette be hogy C8-ast ÉS ER-t is veszünk!
    Igen, hogy bonyolítsam a dolgot én az AMRAAM ER-t SL-nek (Surface Launch) nak hívom, mert ez a változat nem AA rakéta hanem SAM,
  • rudi
    Onnan hogy a C7 hez képest a C8 annyival fejletteb hogy sokan inkább már nem a C széria következő tagjaként hívják, hanem a D széria első tagjának.
    Ezért van hogy egyes helyeken C8-nak, más helyeken meg D-nek hívják.
    Amúgy az evolúció így nézett ki:
    1991 - AMRAAM - A
    1994 - AMRAAM - B
    1996 - AMRRAM - C (C1 - C7)
    2014 - AMRAAM - D (C8)

    Ettől a vonaltól teljesen független a AMRAAM-ER ami ugyebár az RIM-162 ESSM rakéta motorját kapta és a C7-es AMRAAM harci részét és irányító szekcióját
    Képeken..
    Ez az ESSM
    [​IMG]

    Ez meg az AMRAAM-ER
    [​IMG]




    Igen, hogy bonyolítsam a dolgot én az AMRAAM ER-t SL-nek (Surface Launch) nak hívom, mert ez a változat nem AA rakéta hanem SAM,
    Ez szép és jó. De milyen forrás állítja ezeket? Főleg a dual pulse hajtóművet...?
  • molnibalage
    Ez szép és jó. De milyen forrás állítja ezeket? Főleg a dual pulse hajtóművet...?
    A C8 - D név keveredést nem hiszem hogy nagyon bizonyítani kéne mert gyakorlatilag mindenhol így tüntetik fel ezt a tipus változatot.

    A dual pulse már érdekesebb mert ny.i forràsok v.miért nem szeretnek beszélni erről, az Indiai oldalakat meg inkább hagyjuk...
    De azért van egy pár,
    Pl.
    https://www.defenseindustrydaily.co...t-the-tucano-flies-in-the-middle-east-040010/
    vagy ez
    https://www.flightglobal.com/raytheon-develops-over-the-shoulder-amraam/42618.article

    továbbá vannak közvetett bizonyítékok is
    pl. hogy a szintén Raytheon által gyártott SM3 3. fokozata bevallottan dual-pulse vagy az LM által gyártott Pac 3 MSE motorja szintén elismerten az.

    A D (C8) elismert 50% hatótáv növekedésre szintén nem igazán van más magyarázat minthogy valami fejlett dual-pulse hajtóművet alkalmaznak.
    Értsd: első fokozat fellövi a francba az AMRAAM-D (C8)-ast ami utána valami loftos (merededek) pályán repül és cél közelében beiindítják a második fokozatot.
  • rudi
    A D (C8) elismert 50% hatótáv növekedésre szintén nem igazán van más magyarázat minthogy valami fejlett dual-pulse hajtóművet alkalmaznak.
    Értsd: első fokozat fellövi a francba az AMRAAM-D (C8)-ast ami utána valami loftos (merededek) pályán repül és cél közelében beiindítják a második fokozatot.
    Én tudok. Marketing + félreértelmezés.
    A rakéta pálya optimalizációt kapott.
    Az én sejtésem az, hogy az F-22 üzemi tartománya miatt az ott specifikus és annak igen különleges munkapontja miatt lehetséges az 50%. Egyesek meg ezt kezdték generálisan értelmezni.

    A második fokozatot nem a cél közelében értelmes beélesíteni kinematikailag többségében, ahhoz szerencsés egybeesés kellene.
  • rudi
    Onnan hogy a C7 hez képest a C8 annyival fejletteb hogy sokan inkább már nem a C széria következő tagjaként hívják, hanem a D széria első tagjának.
    Ezért van hogy egyes helyeken C8-nak, más helyeken meg D-nek hívják.
    Amúgy az evolúció így nézett ki:
    1991 - AMRAAM - A
    1994 - AMRAAM - B
    1996 - AMRRAM - C (C1 - C7)
    2014 - AMRAAM - D (C8)

    Ettől a vonaltól teljesen független a AMRAAM-ER ami ugyebár az RIM-162 ESSM rakéta motorját kapta és a C7-es AMRAAM harci részét és irányító szekcióját
    Igen, hogy bonyolítsam a dolgot én az AMRAAM ER-t SL-nek (Surface Launch) nak hívom, mert ez a változat nem AA rakéta hanem SAM,
    Már csak az a kérdés, hogy Ausztrália (2016), Kanada (2017) és az Egyesült Királyság (2018) számára miért a D verziót hagyta jóvá a kongresszus, mindenki másnak pedig csak a C7/C8-at (pl. C7/C8: Dél-Korea 2019, India 2020. Csak C8: Hollandia (2020), Japán (2020) ...
  • Terminator
    Már csak az a kérdés, hogy Ausztrália (2016), Kanada (2017) és az Egyesült Királyság (2018) számára miért a D verziót hagyta jóvá a kongresszus, mindenki másnak pedig csak a C7/C8-at (pl. C7/C8: Dél-Korea 2019, India 2020. Csak C8: Hollandia (2020), Japán (2020) ...
    Erről beszéltem...
    Változott az elnevezés...
    A legtöbb helyen meg úgy írják hogy:
    AIM-120D (C8)
  • rudi
    Erről beszéltem...
    Változott az elnevezés...
    A legtöbb helyen meg úgy írják hogy:
    AIM-120D (C8)
    Más meg máshogy tudja...

    A félreértést az okozza sokaknál, hogy nem tudják, az eredetileg C-8-nak nevezett rakéta nem azonos a mostani C-8-al. Az a C-7 némileg módosított, újabb elektronikai összetevőkkel gyártott, de alapvetően azonos verziója. A D más.
  • molnibalage
    Más meg máshogy tudja...

    A félreértést az okozza sokaknál, hogy nem tudják, az eredetileg C-8-nak nevezett rakéta nem azonos a mostani C-8-al. Az a C-7 némileg módosított, újabb elektronikai összetevőkkel gyártott, de alapvetően azonos verziója. A D más.
    Semmi gond...:)
    A világ egyik fele így tudja, másik meg úgy hogy C8 = D
    Ez a szép ebben a dologban

    Mindenesetre a D változat (ami v.színű = C8) hatótávolságára mindenhol azt írják hogy sokkal nagyobb (50%) mint a C7.
  • rudi
    Semmi gond...:)
    A világ egyik fele így tudja, másik meg úgy hogy C8 = D
    Ez a szép ebben a dologban

    Mindenesetre a D változat (ami v.színű = C8) hatótávolságára mindenhol azt írják hogy sokkal nagyobb (50%) mint a C7.
    Akkor most az ördög ügyvédje és zsoli leszek.
    Senkinek lövése nincs itt a műszaki tartalomról és, hogy akkor azt az 50%-ot hogyan kell értelmezni...
  • molnibalage
    Akkor most az ördög ügyvédje és zsoli leszek.
    Senkinek lövése nincs itt a műszaki tartalomról és, hogy akkor azt az 50%-ot hogyan kell értelmezni...
    Erről az jutott eszembe,mikor a Phönix próbalövészetén 200pár km-ről semmisitettek meg légicélt....Mármint 200pár km távolságra volt a 3M sebességgel közeledő légi cél,amikor az inditás történt.
  • Negan
    Erről az jutott eszembe,mikor a Phönix próbalövészetén 200pár km-ről semmisitettek meg légicélt....Mármint 200pár km távolságra volt a 3M sebességgel közeledő légi cél,amikor az inditás történt.
    Nem M3-as cél volt, a lényeg az, hogy nagy magasságban közeledtek így az AIM-54 kvázi ballisztikus pályán a világból kirepült. Az indítási ponttól 134 km-re csapta el a célt.

    Ez is ott van a HTÖ-ben...

    [​IMG]
  • molnibalage
    Nem M3-as cél volt, a lényeg az, hogy nagy magasságban közeledtek így az AIM-54 kvázi ballisztikus pályán a világból kirepült. Az indítási ponttól 134 km-re csapta el a célt.

    Ez is ott van a HTÖ-ben...

    [​IMG]
    Tudom,hogy ott van:)Oké,nem pontosan emlékeztem,de a lényeg,hogy egy nagy távolságú elfogáshoz ideális bejövő cél inditáskori pillanatnyi céltávolságát adhadták meg.
    Csak lehet,hogy ez a 160km-re való indittás is hasonló körülményekre érvényes-a marketing nem feltétlen mentes a csúsztatásoktol
  • molnibalage
    Akkor most az ördög ügyvédje és zsoli leszek.
    Senkinek lövése nincs itt a műszaki tartalomról és, hogy akkor azt az 50%-ot hogyan kell értelmezni...
    Volt időd megcsinálni a szimulációt?
  • ravenlord
    Na és???
    Tudod, ugyan úgy csillaggarázsban vannak az S3-ak, remélem tudod azt is, hogy a mi Mig29-ink is ugyan ott vannak, na azok állapota totálisan kuka akkor egy olyan gépé ami régebb óta van parkolópályán annak milyen lehet?
    Negan
    Mondom,ha occson kijön.....
    Hogy jönne ki olcsón? Kb annyiba lenne mint a saját Mig29-ek felújítása, az megéri?
  • megazez
    Tudod, ugyan úgy csillaggarázsban vannak az S3-ak, remélem tudod azt is, hogy a mi Mig29-ink is ugyan ott vannak, na azok állapota totálisan kuka akkor egy olyan gépé ami régebb óta van parkolópályán annak milyen lehet?

    Hogy jönne ki olcsón? Kb annyiba lenne mint a saját Mig29-ek felújítása, az megéri?
    Ami azt illeti,ott kicsit mást értenek tartós tárolás alatt,mint nálunk.Az ott tárolás,nem rohasztás.Ami nálunk folyik,azért jobb helyeken 500év kőtörést adnának.....
    Arrafelé rendszeresen előfordul,hogy 5,10 év,vagy akár hosszabb tárolás után is kikonzerválják,és repülnek a tartós tárolásba helyezett gépekkel.
  • megazez
    Tudod, ugyan úgy csillaggarázsban vannak az S3-ak, remélem tudod azt is, hogy a mi Mig29-ink is ugyan ott vannak, na azok állapota totálisan kuka akkor egy olyan gépé ami régebb óta van parkolópályán annak milyen lehet?
    Hogy jönne ki olcsón? Kb annyiba lenne mint a saját Mig29-ek felújítása, az megéri?
    A Viking konzerválva van 1 sivatagi fennsíkon, ahol ritkább a levegő és még ritkább az eső - tehát kevesebbet rohad 10 év alatt, mint nálunk a MiG 1 tél alatt. Következésképp jó állapotban lehet, mivel /szállítógéppé alakítva/ szóba került a C-2 váltótípusaként...
    Az már más kérdés, hogy a tiltrotoros Osprey lesz a szállítógép, így a Viking jövője továbbra is bizonytalan...

Ugrás a fórum topichoz