|

Megérkeztek a nagyjavított magyar Mi-24-esek

Nagyjavítást követően, Oroszországból érkezett meg Kecskemétre szeptember 10-én, hétfőn a Magyar Honvédség négy Mi-24-es harci helikoptere. A forgószárnyasok az orosz légierő An-124-100 Ruszlán típusú szállító repülőgépének fedélzetén érkeztek az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázisra és azokat a napokban közúton szállítják tovább Szolnokra.

A hatalmas, hófehér szállító repülőgép hangár méretű gyomrában két Mi-24P és két Mi-24V típusú harci-helikopter lapult. A gépeket ipari szintű nagyjavítás és a szükséges berepülés után szállították az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázisra. A forgószárnyasok az eddig megszokott terepszín helyett speciális, szürke festést kaptak, amelyre világosabb szürkével tették fel az ék alakú, magyar felségjelzést és az oldalszámokat.

Fotó: Trautmann Balázs ,

Két gépet közúton még ma Szolnokra szállítanak, a másik kettő várhatóan szerdán „gurul haza”. Szolnokon a nagyjavítást végző szakemberek szerelik össze végleges állapotukba a helikoptereket, amelyek a műszaki átvételt követően néhány hét múlva emelkedhetnek ismét a levegőbe. A gépek a nagyjavítás után 1000 repült órát vagy hét évet szolgálhatnak még a Magyar Honvédségnél.

Forrás: honvedelem.hu

További képek:

Fotó: Trautmann Balázs ,

Fotó: Trautmann Balázs ,

Fórum hozzászólások

  • rudi
    Szerintem leg kevésbé az számít hogy most hány darab rakétájuk van...
    Nem a rakéták számára gondoltam én sem...hiába lesz 180db Amraam-unk, ha az ütegek/inditók száma behatárolja a lehetőségeinket.
    Leginkább erre a szerbes Mistral-koppintásra gondoltam - mint rendszer, mivel ez kb. az mint a mi Mistral III-asaink UNIMOG-on...
  • rudi
    Csakhogy érezni lehessen hogy a térségünkben kb. milyen fenyegetésekkel kell szembenézni manapság egy harci helinek...
    Szerb Igla-S légvédelmi rendszer
    Az Igla-S ről érdemes tudni hogy az Igla család leg korszerűbb tagja.
    Hűtött MWIR - InSb, SWIR PbS és egy a csalikat kiszűrni hivatott harmadik detektora van, továbbá proporcionális kormány vezérlése.
    Ezek ellen már a tömeges infracsapda dobás sem garantálja a védelmet...

    Mindenki próbálja meg önállóan felmérni a Mi-24 esélyeit, de még a H145M-ért is komolyan aggódnék...
    Egy ilyen rendszer ellen a grippenjeink jelenleg már hatásosak lennének?
  • rudi
    Csakhogy érezni lehessen hogy a térségünkben kb. milyen fenyegetésekkel kell szembenézni manapság egy harci helinek...
    Szerb Igla-S légvédelmi rendszer
    Az Igla-S ről érdemes tudni hogy az Igla család leg korszerűbb tagja.
    Hűtött MWIR - InSb, SWIR PbS és egy a csalikat kiszűrni hivatott harmadik detektora van, továbbá proporcionális kormány vezérlése.
    Ezek ellen már a tömeges infracsapda dobás sem garantálja a védelmet...

    Mindenki próbálja meg önállóan felmérni a Mi-24 esélyeit, de még a H145M-ért is komolyan aggódnék...
    Papíron már a 30 éves Igla ellen sem, mert kettős érzékelős. Papíron. 1982 és az 1991-es Sivatagi Vihar óta lényegében semmilyen IR vezérlésű rakéta képességeit nem tette próbára komolyan semmi. Volt az 1 db AIM-9X indítás a szír Szu-22 ellen, ami nem talált. Hogy miért, azt ember fia meg nem mondja.

    rudi
    Szerintem leg kevésbé az számít hogy most hány darab rakétájuk van...
    Lehet hogy MOST csak 100 db rakétájuk van...na és? HOLNAP leszáll Batajnicán egy Orosz Il-76-os és máris lesz nekik 1000 db.

    A lényeg hogy már most lehet nekik annyi hogy kiképezhetik rá a katonákat, gyakorolhatják az együttműködést a radarral és a többi fegyvernemmel, stb..
    (a rakétán kívül a rendszer többi eleme - ha jól tátom - Szerb gyártmány...abból meg kvázi annyit gyártanak amennyit akarnak)

    Mindenesetre a kislányt angyalként ábrázoló kép "telitalálat".o_O
    Ha Mi-24-en küldik bevetésre igen hamar angyal lehet szegénykémből...:(
    Mivel a rendszerhez van IR/EO is, ha van AVR és radar mellé akkor valóban nem kéne helivel a közelébe sem menni.A DIRCM még segíthetnek, de ahogy írtam annak ellenszere viszonylag olcsó. Akkor indítanak 2-3 db rakétát pár sec eltéréssel és a DRICM meghal, mert 1 db célcsatornával ezzel nem tud mit kezdeni.

    Loken
    Egy ilyen rendszer ellen a grippenjeink jelenleg már hatásosak lennének?
    Ennek a kérdésnek ebben a formában nincs értelme. Okkal repülnek a vadászgépek IR SHORAD és MANPAD zóna felett 1991 óta. Mert kezelhetőbb fenyegetés volt akkor a radaros SAM, mert a nagy hatótávolság azzal párosul, hogy a rakéta repülési ideje is nagy. A HTÖ ezt jobban fejtegethette volna, egyszer majd lesz korrekció.

    A hatásos szónak önmagában nincs értelme. A Gripen képes ezt annak HMZ-jén kívül szétbombázni....
    ...ha tudja, hogy hol van.
    Ha nem tudja, de 5 km felett repül, akkor egyik sem indít, csak a Gripent bizonyos fajta viselkedésre készteti.
    A Gripeneken nincs MAWS, tehát a pilóta csak a két szép szemével észlelheti az indítást. Ennek esélye az esetek többségében véleményem szerint csekély.
  • molnibalage
    Papíron már a 30 éves Igla ellen sem, mert kettős érzékelős. Papíron. 1982 és az 1991-es Sivatagi Vihar óta lényegében semmilyen IR vezérlésű rakéta képességeit nem tette próbára komolyan semmi. Volt az 1 db AIM-9X indítás a szír Szu-22 ellen, ami nem talált. Hogy miért, azt ember fia meg nem mondja.


    Mivel a rendszerhez van IR/EO is, ha van AVR és radar mellé akkor valóban nem kéne helivel a közelébe sem menni.A DIRCM még segíthetnek, de ahogy írtam annak ellenszere viszonylag olcsó. Akkor indítanak 2-3 db rakétát pár sec eltéréssel és a DRICM meghal, mert 1 db célcsatornával ezzel nem tud mit kezdeni.


    Ennek a kérdésnek ebben a formában nincs értelme. Okkal repülnek a vadászgépek IR SHORAD és MANPAD zóna felett 1991 óta. Mert kezelhetőbb fenyegetés volt akkor a radaros SAM, mert a nagy hatótávolság azzal párosul, hogy a rakéta repülési ideje is nagy. A HTÖ ezt jobban fejtegethette volna, egyszer majd lesz korrekció.

    A hatásos szónak önmagában nincs értelme. A Gripen képes ezt annak HMZ-jén kívül szétbombázni....
    ...ha tudja, hogy hol van.
    Ha nem tudja, de 5 km felett repül, akkor egyik sem indít, csak a Gripent bizonyos fajta viselkedésre készteti.
    A Gripeneken nincs MAWS, tehát a pilóta csak a két szép szemével észlelheti az indítást. Ennek esélye az esetek többségében véleményem szerint csekély.
    Akkor felteszem ezt a kérdést kicsit átfogalmazva a [Hun] grippen topicban. Nem szeretném tovább offolni az oldalt.
  • antigonosz
    Na latom a kutyakra bukik, ugyhogy ti ki vagytok zarva. :D
    Ha valaki vakkantani mer, hívom a sintért! Akarom mondani a moderátor, hogy költöztessen át benneteket a CSAJOK topikba! o_O:D
  • tindalos
    Vau!
    Csinos a hölgy valóban. Nekem már pofám nem lenne hozzá, '97-es, rossz belegondolni, simán lehetne a lányom :p.
  • zsolti
    Csinos a hölgy valóban. Nekem már pofám nem lenne hozzá, '97-es, rossz belegondolni, simán lehetne a lányom :p.
    Peersze, elhisszuk. Ne moralizalj, mas se fog, megrontani mar ugyse kell, a tobbi rajtad all. 23 eves kezd kioregedni a gyerekes korbol. :D
  • Terminator
    https://jetplanes.blog.hu/2019/12/21/_mihu_merleg
    Mi lehet az oka, hogy nem repül a 2db Mi-24V ? Ez azért érdekes, lehet tényleg valami alkatrész gond lehet velük? Lehet butaságot kérdezek, de nem vállalt a javító üzem garanciát a gépekre, mintha a többször meghibásodott Mi17-esnél ezt olvastam volna...Az is szomorú, hogy egy internetes portálról derül ki, hogy gyakorlatilag a "jó pénzért" felújított harcihelikoptereink negyede már nem repül, de hasonló a történet az összetört Zlin esetében is, a kétszer is kényszerleszállt Mi 17-esről legalább annyi kommunikáció volt, hogy átvizsgálják, bár a vizsgálat eredményéről ott sem tudni semmit, azért ez a titkolózás már tényleg beteges!
  • rejsz felügyelő
    Durvábbakat kap ha elsétál egy random építkezés mellett. Amúgy kemény csaj, hisz katona, nem hiszem hogy gondot okoz neki.
    De azért a bunkó beszólásokat te sem tűrnéd. Igaz?
  • RomperStomper
    Mi lehet az oka, hogy nem repül a 2db Mi-24V ? Ez azért érdekes, lehet tényleg valami alkatrész gond lehet velük? Lehet butaságot kérdezek, de nem vállalt a javító üzem garanciát a gépekre, mintha a többször meghibásodott Mi17-esnél ezt olvastam volna...Az is szomorú, hogy egy internetes portálról derül ki, hogy gyakorlatilag a "jó pénzért" felújított harcihelikoptereink negyede már nem repül, de hasonló a történet az összetört Zlin esetében is, a kétszer is kényszerleszállt Mi 17-esről legalább annyi kommunikáció volt, hogy átvizsgálják, bár a vizsgálat eredményéről ott sem tudni semmit, azért ez a titkolózás már tényleg beteges!
    A blogon gyakran a személyes véleményét írja meg a szerző, ami az újságba nem kerülhet be... ;)

    Korában volt egy írás egy másik blogon, valami olyanról szólt hogy kevés a karbantartó kapacitás, ezért a Mi-24P és Mi-17 a prioritás. Az emberek egy része már a H145M képzésre vagy nyelvórákra jár, így a maradéknak a 11 gép (6 Mi-24P, 5 Mi-17) repülőképes állapotban tartása is elég megterhelő. Persze lehet hogy ez is csak a "hivatalos verzió", mint az hogy a 101-es Mókus is "csak pihen".

    "Összetört Zlin"?
  • Terminator
    A blogon gyakran a személyes véleményét írja meg a szerző, ami az újságba nem kerülhet be... ;)

    Korában volt egy írás egy másik blogon, valami olyanról szólt hogy kevés a karbantartó kapacitás, ezért a Mi-24P és Mi-17 a prioritás. Az emberek egy része már a H145M képzésre vagy nyelvórákra jár, így a maradéknak a 11 gép (6 Mi-24P, 5 Mi-17) repülőképes állapotban tartása is elég megterhelő. Persze lehet hogy ez is csak a "hivatalos verzió", mint az hogy a 101-es Mókus is "csak pihen".

    "Összetört Zlin"?
    Ez érdekes kérdés. Valamikor megtudjuk, hogy mi történt.
  • Laci1970
    Na meg en soha nem értettem. Ezeknek nem lehet egy kis olcso könnyűszerkezetes taroló epíteni ahova csak ki meg betolnak a helit? Több 100 millas cucc a szabad eg alatt?!
    Gondolom most mindenki elmegy szabadságra. Január közepén egy hét alatt majd szétszedik a mobil hangárokat Pápán, utána egy hét alatt összeszerelik Szolnokon és január végén jön az írás a Magyar Nemzetben hogy "mindenki láthatja hogy mindennek van fedett helye és hogy milyen jó a mobil hangár, mert oda lehet vinni ahol szükség van rá. Különben is megmondták, hogy mindennek rendelkezésre fog állni a fedett hely, a megfelelő időben..." :rolleyes:
  • Terminator
    A blogon gyakran a személyes véleményét írja meg a szerző, ami az újságba nem kerülhet be... ;)

    Korában volt egy írás egy másik blogon, valami olyanról szólt hogy kevés a karbantartó kapacitás, ezért a Mi-24P és Mi-17 a prioritás. Az emberek egy része már a H145M képzésre vagy nyelvórákra jár, így a maradéknak a 11 gép (6 Mi-24P, 5 Mi-17) repülőképes állapotban tartása is elég megterhelő. Persze lehet hogy ez is csak a "hivatalos verzió", mint az hogy a 101-es Mókus is "csak pihen".

    "Összetört Zlin"?
    Nem Zlin hanem Mókus, elírtam...
  • Parapitecus
    De azért a bunkó beszólásokat te sem tűrnéd. Igaz?
    Itt a htka-n semmilyen bunkó beszólás nem volt, ha ennyit nem bír valaki akkor ne Gipenbe üljön bele hanem zárkózzon be a safe space-be.

Ugrás a fórum topichoz