|

Megérkeztek a nagyjavított magyar Mi-24-esek

Nagyjavítást követően, Oroszországból érkezett meg Kecskemétre szeptember 10-én, hétfőn a Magyar Honvédség négy Mi-24-es harci helikoptere. A forgószárnyasok az orosz légierő An-124-100 Ruszlán típusú szállító repülőgépének fedélzetén érkeztek az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázisra és azokat a napokban közúton szállítják tovább Szolnokra.

A hatalmas, hófehér szállító repülőgép hangár méretű gyomrában két Mi-24P és két Mi-24V típusú harci-helikopter lapult. A gépeket ipari szintű nagyjavítás és a szükséges berepülés után szállították az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázisra. A forgószárnyasok az eddig megszokott terepszín helyett speciális, szürke festést kaptak, amelyre világosabb szürkével tették fel az ék alakú, magyar felségjelzést és az oldalszámokat.

Fotó: Trautmann Balázs ,

Két gépet közúton még ma Szolnokra szállítanak, a másik kettő várhatóan szerdán „gurul haza”. Szolnokon a nagyjavítást végző szakemberek szerelik össze végleges állapotukba a helikoptereket, amelyek a műszaki átvételt követően néhány hét múlva emelkedhetnek ismét a levegőbe. A gépek a nagyjavítás után 1000 repült órát vagy hét évet szolgálhatnak még a Magyar Honvédségnél.

Forrás: honvedelem.hu

További képek:

Fotó: Trautmann Balázs ,

Fotó: Trautmann Balázs ,

Fórum hozzászólások

  • Mivel nincs nemzetközi Mi-24/35 topic, akkor ide írom.
    Február közepi hír, hogy Brazília el akarja adni 12 db Mi-35 helikopterét.
    Ok: rendelkezésre állási és alkatrész problémák.

    Bár azóta ez nem realizálódott, de a szándék attól még fennmaradhatott.
    Nem lenne rossz lecsapni ezekre, vagy legalább a fegyverzet ( ATAKA ipct rakéták) egy részére, hogy legalább értelmét nyerje a Mi-24 felújításunk. bár kérdés, hogy arra a maradék 5 évre van-e értelme.
    Ezért a teljes pakk megvétele lehetne inkább a jobb döntés.

    https://www.airway1.com/brazil-may-sell-its-mi-35-helicopters-to-libyan-faction/
  • Hamarosan záróvizsgáznak az Acélkocka tanfolyamon résztvevők. Az MH 86. Szolnok Helikopter Bázisnál lévő leendő „repműszakiak” belekóstolhattak a gépészet és az avionika világába, az ejtőernyős altisztjelöltek pedig különböző ugrási feladatokban vettek részt...

  • Terminator
    Hamarosan záróvizsgáznak az Acélkocka tanfolyamon résztvevők. Az MH 86. Szolnok Helikopter Bázisnál lévő leendő „repműszakiak” belekóstolhattak a gépészet és az avionika világába, az ejtőernyős altisztjelöltek pedig különböző ugrási feladatokban vettek részt...

    Azt hiszem tálcán kínálja a sajtó a választ a nemrég egy másik topic-ban felmerült kérdésre; mármint, hogy mennyire lett felújítva a másik hangár Szolnokon... o_O
  • vilmoci
    Azt hiszem tálcán kínálja a sajtó a választ a nemrég egy másik topic-ban felmerült kérdésre; mármint, hogy mennyire lett felújítva a másik hangár Szolnokon... o_O
    Remélem A400-s méretűre:):):)
  • Wilson
    Remélem A400-s méretűre:):):)
    Jól fog kinézni, ha minden nap le kell majd söprögetni a tetejéről a lehullott vakolatot... :D
  • vilmoci
    Azt hiszem tálcán kínálja a sajtó a választ a nemrég egy másik topic-ban felmerült kérdésre; mármint, hogy mennyire lett felújítva a másik hangár Szolnokon... o_O
    Megint kiderült hogy van különbség az interneten található információk (mindkét hangárra volt közbeszerzési eljárás és nyertes) és a valóság között.
    Vagy a Z2026 kommunikációja (folyamatosan többesszámban írtak a hangárok felújításáról) és a valóság között. És ráadásul az egészet a HM média buktatja le. Persze biztos van rá egy jó magyarázat, a gyorsan változó elképzelések/nem várt körülmények/ráér mert nem szükséges most majd a H225M-he kell stb.
  • Terminator
    Megint kiderült hogy van különbség az interneten található információk (mindkét hangárra volt közbeszerzési eljárás és nyertes) és a valóság között.
    Vagy a Z2026 kommunikációja (folyamatosan többesszámban írtak a hangárok felújításáról) és a valóság között. És ráadásul az egészet a HM média buktatja le. Persze biztos van rá egy jó magyarázat, a gyorsan változó elképzelések/nem várt körülmények/ráér mert nem szükséges most majd a H225M-he kell stb.
    Mondjuk annyit azért fel lehet hozni a sereg védelmére, hogy csak a hangár egy részét látjuk... Lehet, hogy a sloziban meg színarany a csaptelep, illetve carrarai márvány a járólap, vagy cibetmacskában érlelt kávészemeket főznek le az mindent tudó félmilliós kávégépen... ki tudja... :D
    De hogy a hangár-rész belsejének renoválására nem jutott a nagy dodóból az a fotók alapján sajnos a rögvalóság.... :(
  • Terminator
    Megint kiderült hogy van különbség az interneten található információk (mindkét hangárra volt közbeszerzési eljárás és nyertes) és a valóság között.
    Vagy a Z2026 kommunikációja (folyamatosan többesszámban írtak a hangárok felújításáról) és a valóság között. És ráadásul az egészet a HM média buktatja le. Persze biztos van rá egy jó magyarázat, a gyorsan változó elképzelések/nem várt körülmények/ráér mert nem szükséges most majd a H225M-he kell stb.
    Egyébként a nyertes pályázatok és a megvalositás között lehet nagy különbség mint látjuk. Már nem tom honnan vettem, hogy a mindkét hangárt is felújították, (talán vki irta és készpénznek vettem.. .) de itt lófasz sem történt.
    Viszont remélem most kisátrazzák a gépeket és nekiállnak.

    Egyébként hivatalosan kommunikáltak ilyet, hogy mindkettő felújítva? Mer ha igen az jó nagy blama.
  • Terminator
    Megint kiderült hogy van különbség az interneten található információk (mindkét hangárra volt közbeszerzési eljárás és nyertes) és a valóság között.
    Vagy a Z2026 kommunikációja (folyamatosan többesszámban írtak a hangárok felújításáról) és a valóság között. És ráadásul az egészet a HM média buktatja le. Persze biztos van rá egy jó magyarázat, a gyorsan változó elképzelések/nem várt körülmények/ráér mert nem szükséges most majd a H225M-he kell stb.
    Itt van róla minden részletesen.
    Ez nem jelenti azt, hogy mindent egyszerre meg tudtak csinálni.
    Ha tippelnem kellene, akkor azt mondanám, hogy a tetejét mindentől függetlenül le tudták már szigetelni mindkettőnek.
    [​IMG]
    A fenti képen úgy tűnik, hogy az egyik tetejének szigetelése már elkészült a kép készítésekor (2019.08.16), a másik pedig éppen készült (a munkások a tetején vannak).
    Gondolom, hogy a a puccba vágott hangár lesz a H145M karbantartó és repi hangár, a másikban meg a régi technikáé. De mivel nem állt rendelkezésre további állandó hangár, ezért a másik beton hangár belsejét csak később lehet felújítani. Alapvetően erre talán a nyári időszak jó lehet, pláne, ha azt vesszük, hogy elkészült a 2 sátor hangár is. Ezekbe ideiglenesen át lehet pakolni.
  • Terminator
    Megint kiderült hogy van különbség az interneten található információk (mindkét hangárra volt közbeszerzési eljárás és nyertes) és a valóság között.
    Vagy a Z2026 kommunikációja (folyamatosan többesszámban írtak a hangárok felújításáról) és a valóság között. És ráadásul az egészet a HM média buktatja le. Persze biztos van rá egy jó magyarázat, a gyorsan változó elképzelések/nem várt körülmények/ráér mert nem szükséges most majd a H225M-he kell stb.
    Én úgy emlékszem, hogy az egyik hangárra volt all inkluzív pimpelés míg a másiknak (a javító hangárnak) csak a tető rendbetétele (újra szigetelése stb..) volt bejelentve.
  • SilvioD
    Elég vagány!
    Terepszínű a gép... ez vagy egy elég régi felvétel (bár tegnapi a feltöltési dátum), vagy nagyon lemaradtunk valamiről.

    Minden évben augusztus 20-án van ez a bemutató Szolnokon a Tisza felett, előtte néhányszor gyakorolnak is.
  • Terminator
    Terepszínű a gép... ez vagy egy elég régi felvétel (bár tegnapi a feltöltési dátum), vagy nagyon lemaradtunk valamiről.

    Minden évben augusztus 20-án van ez a bemutató Szolnokon a Tisza felett, előtte néhányszor gyakorolnak is.
    Ez régi felvétel.
  • SilvioD
    Egyébként a nyertes pályázatok és a megvalositás között lehet nagy különbség mint látjuk. Már nem tom honnan vettem, hogy a mindkét hangárt is felújították, (talán vki irta és készpénznek vettem.. .) de itt lófasz sem történt.
    Viszont remélem most kisátrazzák a gépeket és nekiállnak.

    Egyébként hivatalosan kommunikáltak ilyet, hogy mindkettő felújítva? Mer ha igen az jó nagy blama.
    megazez
    Én úgy emlékszem, hogy az egyik hangárra volt all inkluzív pimpelés míg a másiknak (a javító hangárnak) csak a tető rendbetétele (újra szigetelése stb..) volt bejelentve.
    pöcshuszár
    Itt van róla minden részletesen.
    Ez nem jelenti azt, hogy mindent egyszerre meg tudtak csinálni.
    Ha tippelnem kellene, akkor azt mondanám, hogy a tetejét mindentől függetlenül le tudták már szigetelni mindkettőnek.
    [​IMG]
    A fenti képen úgy tűnik, hogy az egyik tetejének szigetelése már elkészült a kép készítésekor (2019.08.16), a másik pedig éppen készült (a munkások a tetején vannak).
    Gondolom, hogy a a puccba vágott hangár lesz a H145M karbantartó és repi hangár, a másikban meg a régi technikáé. De mivel nem állt rendelkezésre további állandó hangár, ezért a másik beton hangár belsejét csak később lehet felújítani. Alapvetően erre talán a nyári időszak jó lehet, pláne, ha azt vesszük, hogy elkészült a 2 sátor hangár is. Ezekbe ideiglenesen át lehet pakolni.
    2020.06.22.

    [​IMG]

    [​IMG]


    "A gépek a bemutató után folytatták útjukat állomáshelyükre, Szolnokra, ahol a bázison a felújított hangárokba kerülnek."

    Mindig így fogalmaztak... de igazatok lehet, senki nem mondta azt hogy mindkét régi hangár egyszerre és egyformán lesz felújítva.
  • Terminator
    Mindig így fogalmaztak... de igazatok lehet, senki nem mondta azt hogy mindkét régi hangár egyszerre és egyformán lesz felújítva.
    Kerestem a cikket de nem találtam, valamelyik főmufti mondta benne, hogy a tárolásra alkalmazott hangárt teljesen felújították, önterülős beton alap, fűtés, tető, stb mert az kell az új helikoptereknek, míg a javító hangárnak csak a teteje lett újra szigetelve -a rövid határidő miatt- és majd a későbbiekben fogják azt is felújítani.
    De az is lehet, hogy csak itt írta valaki a fórumon ezt. Viszont ha a képeket megnézed a javító hangár teteje is meg lett csinálva, szóval tuti nem ázik be.

Ugrás a fórum topichoz