|

Megérkeztek a nagyjavított magyar Mi-24-esek

Nagyjavítást követően, Oroszországból érkezett meg Kecskemétre szeptember 10-én, hétfőn a Magyar Honvédség négy Mi-24-es harci helikoptere. A forgószárnyasok az orosz légierő An-124-100 Ruszlán típusú szállító repülőgépének fedélzetén érkeztek az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázisra és azokat a napokban közúton szállítják tovább Szolnokra.

A hatalmas, hófehér szállító repülőgép hangár méretű gyomrában két Mi-24P és két Mi-24V típusú harci-helikopter lapult. A gépeket ipari szintű nagyjavítás és a szükséges berepülés után szállították az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázisra. A forgószárnyasok az eddig megszokott terepszín helyett speciális, szürke festést kaptak, amelyre világosabb szürkével tették fel az ék alakú, magyar felségjelzést és az oldalszámokat.

Fotó: Trautmann Balázs ,

Két gépet közúton még ma Szolnokra szállítanak, a másik kettő várhatóan szerdán „gurul haza”. Szolnokon a nagyjavítást végző szakemberek szerelik össze végleges állapotukba a helikoptereket, amelyek a műszaki átvételt követően néhány hét múlva emelkedhetnek ismét a levegőbe. A gépek a nagyjavítás után 1000 repült órát vagy hét évet szolgálhatnak még a Magyar Honvédségnél.

Forrás: honvedelem.hu

További képek:

Fotó: Trautmann Balázs ,

Fotó: Trautmann Balázs ,

Fórum hozzászólások

  • tindalos
    Vau!
    Csinos a hölgy valóban. Nekem már pofám nem lenne hozzá, '97-es, rossz belegondolni, simán lehetne a lányom :p.
  • zsolti
    Csinos a hölgy valóban. Nekem már pofám nem lenne hozzá, '97-es, rossz belegondolni, simán lehetne a lányom :p.
    Peersze, elhisszuk. Ne moralizalj, mas se fog, megrontani mar ugyse kell, a tobbi rajtad all. 23 eves kezd kioregedni a gyerekes korbol. :D
  • Terminator
    https://jetplanes.blog.hu/2019/12/21/_mihu_merleg
    Mi lehet az oka, hogy nem repül a 2db Mi-24V ? Ez azért érdekes, lehet tényleg valami alkatrész gond lehet velük? Lehet butaságot kérdezek, de nem vállalt a javító üzem garanciát a gépekre, mintha a többször meghibásodott Mi17-esnél ezt olvastam volna...Az is szomorú, hogy egy internetes portálról derül ki, hogy gyakorlatilag a "jó pénzért" felújított harcihelikoptereink negyede már nem repül, de hasonló a történet az összetört Zlin esetében is, a kétszer is kényszerleszállt Mi 17-esről legalább annyi kommunikáció volt, hogy átvizsgálják, bár a vizsgálat eredményéről ott sem tudni semmit, azért ez a titkolózás már tényleg beteges!
  • rejsz felügyelő
    Durvábbakat kap ha elsétál egy random építkezés mellett. Amúgy kemény csaj, hisz katona, nem hiszem hogy gondot okoz neki.
    De azért a bunkó beszólásokat te sem tűrnéd. Igaz?
  • RomperStomper
    Mi lehet az oka, hogy nem repül a 2db Mi-24V ? Ez azért érdekes, lehet tényleg valami alkatrész gond lehet velük? Lehet butaságot kérdezek, de nem vállalt a javító üzem garanciát a gépekre, mintha a többször meghibásodott Mi17-esnél ezt olvastam volna...Az is szomorú, hogy egy internetes portálról derül ki, hogy gyakorlatilag a "jó pénzért" felújított harcihelikoptereink negyede már nem repül, de hasonló a történet az összetört Zlin esetében is, a kétszer is kényszerleszállt Mi 17-esről legalább annyi kommunikáció volt, hogy átvizsgálják, bár a vizsgálat eredményéről ott sem tudni semmit, azért ez a titkolózás már tényleg beteges!
    A blogon gyakran a személyes véleményét írja meg a szerző, ami az újságba nem kerülhet be... ;)

    Korában volt egy írás egy másik blogon, valami olyanról szólt hogy kevés a karbantartó kapacitás, ezért a Mi-24P és Mi-17 a prioritás. Az emberek egy része már a H145M képzésre vagy nyelvórákra jár, így a maradéknak a 11 gép (6 Mi-24P, 5 Mi-17) repülőképes állapotban tartása is elég megterhelő. Persze lehet hogy ez is csak a "hivatalos verzió", mint az hogy a 101-es Mókus is "csak pihen".

    "Összetört Zlin"?
  • Terminator
    A blogon gyakran a személyes véleményét írja meg a szerző, ami az újságba nem kerülhet be... ;)

    Korában volt egy írás egy másik blogon, valami olyanról szólt hogy kevés a karbantartó kapacitás, ezért a Mi-24P és Mi-17 a prioritás. Az emberek egy része már a H145M képzésre vagy nyelvórákra jár, így a maradéknak a 11 gép (6 Mi-24P, 5 Mi-17) repülőképes állapotban tartása is elég megterhelő. Persze lehet hogy ez is csak a "hivatalos verzió", mint az hogy a 101-es Mókus is "csak pihen".

    "Összetört Zlin"?
    Ez érdekes kérdés. Valamikor megtudjuk, hogy mi történt.
  • Laci1970
    Na meg en soha nem értettem. Ezeknek nem lehet egy kis olcso könnyűszerkezetes taroló epíteni ahova csak ki meg betolnak a helit? Több 100 millas cucc a szabad eg alatt?!
    Gondolom most mindenki elmegy szabadságra. Január közepén egy hét alatt majd szétszedik a mobil hangárokat Pápán, utána egy hét alatt összeszerelik Szolnokon és január végén jön az írás a Magyar Nemzetben hogy "mindenki láthatja hogy mindennek van fedett helye és hogy milyen jó a mobil hangár, mert oda lehet vinni ahol szükség van rá. Különben is megmondták, hogy mindennek rendelkezésre fog állni a fedett hely, a megfelelő időben..." :rolleyes:
  • Terminator
    A blogon gyakran a személyes véleményét írja meg a szerző, ami az újságba nem kerülhet be... ;)

    Korában volt egy írás egy másik blogon, valami olyanról szólt hogy kevés a karbantartó kapacitás, ezért a Mi-24P és Mi-17 a prioritás. Az emberek egy része már a H145M képzésre vagy nyelvórákra jár, így a maradéknak a 11 gép (6 Mi-24P, 5 Mi-17) repülőképes állapotban tartása is elég megterhelő. Persze lehet hogy ez is csak a "hivatalos verzió", mint az hogy a 101-es Mókus is "csak pihen".

    "Összetört Zlin"?
    Nem Zlin hanem Mókus, elírtam...
  • Parapitecus
    De azért a bunkó beszólásokat te sem tűrnéd. Igaz?
    Itt a htka-n semmilyen bunkó beszólás nem volt, ha ennyit nem bír valaki akkor ne Gipenbe üljön bele hanem zárkózzon be a safe space-be.
  • Centurio
    Mi van, ha üzemképtelen volt ugyan, de azért mert nem volt rá ember?
    Vagy ha játszanak a ciklusokkal, hogy ne egyszerre dögöljön meg az összes?
  • Ha jól emlékszem, a harcihelikopter.blog.hu -n volt egy interjú az egyik illetékes szolnoki tisztel, aki azt nyilatkozta hogy a karbantartó hangárban kapacitásprobléma van, ott kevés az ember, ezért sorban állnak a gépek, így a Mi-24P és a Mi-17 a prioritás. De nem találom sehol ezt az írást. Lehet hogy törölték?

Ugrás a fórum topichoz