|

Hajtóműtűz légibemutató közben

A Tajvani Légierő egyik hazai fejlesztésű F–CK–1 Ching Kuo típusú vadászbombázója a Hsinchu támaszpont nyílt napjára készült, amikor gyakorlás közben füst és lángok csaptak ki a hajtóműből. A pilóta azonnal kényszerleszállást hajtott végre, majd a tűzoltók kezelték a helyzetet. Egyelőre hivatalos információ nincs az esetről, de egyes hírek szerint a gép madárral ütközött, és a szárnyas teteme okozott végzetes sérülést a hajtóműben.

Fórum hozzászólások

  • Ha ez a gép kínai lenne, már sorolnánk is hogy melyik részét honnan lopták. Ez is jelentős amerikai segítséggel készült, csak itt az amerikaiak tudtak róla :)
  • Egy normál vadászbombázónál kevesebb, de specializált képességgel is beérik és akkor elegendő egy olcsó, kisméretű repülő de nagy darabszámban, mert ha a kínaiak jönnek akkor sok ellenséges gépet és hajót kell elpusztítani. Két légiharcrakéta típussal és egy hajó elleni fegyverrel, ha van elegendő mennyiségük belőle, visszaverhetik a kínaiakat.
  • @tallking
    Ha a kínaiak annyira akarnák a dolgot Tajvannak nem lenne igazán sansza. Szerintem Kína egyszerűen kivárásra játszik velük szemben.
  • Nekem személy szerint tetszik. Takaros KIS gép. Néha eszembe jut, hogy dupla függőleges vezérsíkkal szakasztott mini hornet lenne.
  • Terminator


    Bemutató közben madarat nyel, majd leszállás után feketén füstöl a fülke mögött a törzs.
    Ilyenkor kimondottan szerencsés, hogy kéthajtóműves gépről van szó, egy hajtóművel ilyen kis magasságon csúnya vége is lehetett volna. A fekete füst azért volt, mert a kabinfűtés/túlnyomás a hajtómű-kompresszor levegőjével van táplálva, és a kompresszorban "odakozmált" madárka füstje került ki a gépből a túlnyomás-kivezető nyíláson.
  • [​IMG]

    Taiwan unveils new advanced jet trainer prototype: "Yung Ing" (Brave Eagle)

    Maiden flight is scheduled for June 2020. The Brave Eagle is a twin-seater supersonic fighter similar to the IDF (AIDC F-CK-1 Ching-Kuo). The aircraft is mainly made of composite materials and runs on two F124-200TW engines. The entire fleet is set to be completed by 2026.

    The majority of the training jet’s components were developed by the state-owned National Chung-Shan Institute of Science and Technology (NCSIST), and the aircraft was manufactured by the AIDC. The prototype will be put to the test next year, and the ultimate goal of the project is to produce 66 units by the summer of 2026 on a budget of NT$68.6 billion (US$2.3 billion).

Ugrás a fórum topichoz