Kedves Olvasók!
Mint azt bizonyára észrevettétek, a HTKA Lapcsoport szerkesztőségének jó része csütörtök óta Kecskeméten van, és azon fáradozik, hogy minél pontosabb képet adjon az eseményekről. Sajnos ez nem mindig sikerült, nagyrészt technikai nehézségek miatt.
A vasárnapi napról – részben a fentebb említett technikai okok miatt – nem is lesz bejegyzés. Vagyis van: ez. Azonban nem várható sem szöveges, sem képi frissítés addig, amíg haza nem érünk és ki nem pihenjük magunkat. A dologhoz hozzátartozik az is, hogy a szombati sürgés-forgás után szeretnénk leülni, és élvezni a fantasztikusra sikeredett dinamikus programot.
Megértéseteket köszönjük. Ha valaki találkozni szeretne velünk, keressen nyugodtan – ugyan a HTKA-pólók már mosásban vannak, de szerencsés esetben a szemfülesek rálelhetnek kis csapatunkra a kerítés közelében (valószínűleg a C-130J Super Herculessel szemben leszünk).
A hétfői nap délutánján várható egy részletes összefoglaló a négy nap eseményeiből Aim-120 billentyűzetéből, sok-sok szép képpel színesítve. Szombaton ugyanis rengeteg érdekes információra tettünk szert. Többek között beszélgettünk a bázisparancsnok úrral, a vadászváltozatú román LanceR pilótájával és a honvédelmi államtitkár úrral is, a legnagyobb élményről nem is beszélve, ami…nos, aki kitalálja, annak fizetünk egy sört a következő repülőnapon. ;)
Nos van egy olyan érzésem hogy az a legnagyobb élmény talán az lehetett, hogy egyikőtök, vagy akár mindenki beülhetett a Flanker pilótafülkéjébe :)
Eagle: Nem erősítem meg az értesüléseket, de nem is cáfolom :D Mindenesetre Aim és Phoenix voltak a részesei annak a bizonyos valaminek, amire utalás van a fenti sorok végén.
Ha valaki ült a Flankerben az ne mondja el mert azonnal kiugrom az ablakon…vagy ez vagy repültetek valamivel esetleg Gripen szimulátor???
Nem szeretem a sört
Dudi nekem nem sok kellett hozzá.
Konkrétan csak annyi hogy az előttem sorba álló még beülhetett, én meg a haverom már nem…
De mivel nem akartunk elmenni, sok másik sorba állóval együtt, odajöttek egy darab papírral amire egy 3000-res volt írva…
Én még azt is képes lettem volna kifizetni de nálam nem volt forint sajnos. :(
Eddig egyik sem talált :)
Há hinnye, akkor mit követtettek még el? :D
Felmehettetek a toronyba? :)
Még mindig mellé ;
Melykőtők repült?
Csak nem résztvettetek a hangárparty-n? Vagy miért kellett ennyire kipihenni magatokat? :D
Érdekes tippek, bár még mindig csak tippek :)
babape: ajjaj, azt hiszem, ha ezt történt volna, nem lett volna elég ennyi pihenés :D
@Aim-120
Ha sokáig húzod halasztod a végén agyvérzést kapok – vagy a bejelentés után – és akkor a HTKA eggyel kevesebb kommentőlev és szerzővel fog bírni. :)
Ne csináljátok már! most igaza van molninak!
EZ EMBERKÍNZÁS!:)))
Nyugi, éppen az összefoglalót írom, hamarosan végzek, és akkor megtudjátok. Nem kell ám akkora dologra gondolni, lehet, hogy nektek nem is lesz olyan nagy durranás, de nekünk hatalmas élmény volt.
Beülhettetek a Szu-27 kabinjába, és beszélgettetek a pilótával…?!
Mert ez nagy „királyság” lenne! :)
Python: próbáltunk beszélni vele, de ‘no english’. :/
Akkor ezért ment eléjük annyi gép? Oroszul kommunikáltak velük?
Hiába, tőlünk keletre egész Kínáig az orosz a világnyelv…! :)
Arrafelé még mindig az SI metrikus rendszert használják a katonai repülésben, nem az angolszász láb, csomó, font, gallon, stb. standardizált dolgokat.
Nem is tudom melyik a jobb (költői kérdés, mert a repülésben ez az elfogadott, és kész), de a NASA jó párszor ráfaragott már az SI és az angolszász mértékegységek közti átváltogatásra.
Hiába, jól jönne ilyenkor az orosz nyelv, bármennyire is nem szeretjük mi magyarok.
Mert egy kis orosszal már lehet érteni és kommunikálni, szerbbel, horváttal, meg azért a szlovák, és cseh is eldöcög egy vodka mellett… :)
Hiába, a kulcsmondat:
Gavaritye paruszki?
Én úgy hallottam, hogy ez az „elfogás” az egyik nyugállományba távozó 29-es hajózónknak szánt ajándék volt, az ukrán tudott is a két MiG-ről, mint fogadóbizottságról, de a Gripenekről nem. A kétüléses Gripen-böl, de az UB-ból is ment a filmezés/fotózás, ami a nem mindennapi esemény miatt érthető is. De olyan pletykát is hallottam, hogy az ukrán, aki mellesleg beszélt angolul, nem vette barátságos vendéglátásnak, hogy a Gripeneink miatt rendesen jelzett a besugárzásjelzője.
Hogy mi igaz ebből, majd kiderül. Vagy nem. Minden esetre élőben nem volt semmi látvány az a bejövetel.
Szevasztok!
Nagyon király volt a repnap.
Majd nem beültem a Szu-27be de az előttem lévő nyomik adtak a pilótáknak 2000ftot és már tőlem is pénzt kért erre én jó igényesen csak annyit mondtam h anyád se szeret de a gulágon meg vár téged is.
Na mindegy az országukat is eladták 2ftért többet nem lehet tőlük várni.
Azért a Herkulesbe és a Mig-29esbe beültem,meg a T-72be az összes teherautóba a Kubba az összes fegyvert szét szedtem a 88asknál ja és persze a Hiúzt a Gepárd utódját,azt is meg néztem több darabban.
A gyerek azt mondta hogy 12országgal van tárgyalás a fegyverrel kapcsolatban remélem sikerül eladni mert nagyon király kis cucc.
Vissza térve a repülőkre beszélgetem a szerelőkkel h amikor itt voltam az Amcsik májusba mindenkit vittek a Mig-29el és fülig érő vigyorral szálltak ki belőle,de a Gripent nem ismerték,de azt mondták nagyon jó elektronikusan de a hajtóműve nevetséges ekkor mondták amcsi akkor kuss volt,ennyit a nagy mérnökeikről meg a tudásukról hogy még egy repülőt sem ismernek fel.
Azt nem árulta el a gyerek h hány Mig van még azt mondta titok,de már érdeklődnek a gépek iránt!
Végén nagyon jó volt a reptér támadás és a Dog-Fight meg a Mi-24esek támadása és az Ancsa lékísérése!
Sokkal jobb volt mint a 2008as remélem minden évbe jobb lesz.
Vissza térve a repülőkre beszélgetem a szerelőkkel h amikor itt voltam az Amcsik májusba mindenkit vittek a Mig-29el és fülig érő vigyorral szálltak ki belőle,de a Gripent nem ismerték,de azt mondták nagyon jó elektronikusan de a hajtóműve nevetséges ekkor mondták amcsi akkor kuss volt,ennyit a nagy mérnökeikről meg a tudásukról hogy még egy repülőt sem ismernek fel.
Esküszöm nem értem mit íesz, de sejtem, hogy mit akartál írni.
Nem arról van szó, hogy lefitymálták, hogy gyenge a hajtóműve? Aztán közölték velük, hogy ez jenki hajtómű csak svéd acélból? :)
az csak kicsit gyorsan gépeltem és nem figyeltem a nyelvtanra,de azért érted már ugye fiam:D?
Jó lett volna találkozni valakivel csak az a baj elfelejtettem egyeztetni viszont a Herkulest írtátok hogy ott lesztek de ott nem volt senki sem.
Hiába a Volvo Aero RM12 (80.5 kN tolóerő; General Electric F404 Licenc) hajtómű kicsit kevés ebbe a sárkányba. Nem véletlen, hogy a Gripen NG -ben már General Electric F414G hajtómű (98 kN tolóerő) lesz, ha megvalósul. Ezzel már virgonc a Gripen, megfelelő a tolóerő/súly aránya. Csak mivel jelentősen nagyobb az új hajtómű levegő igénye, így a régi gépeken is át kellene alakítani a légbeömlőket nagyobb keresztmetszetűre. És ez valószínű megint csak új törzsközép szekciót jelentene, magyarán új gépet.
Mert ezzel az RM12 -es hajtóművel teljes fegyverterheléssel (nem a légi harc fegyverzetre gondolok) nem túl fürge masina a Griffmadár.
De anno ezt a hajtóműve tudta a gyártó „levenni a polcról” a spájzban.
Azért szép volt látni a némiképp könyebb svéd A Gripentől a felszállásból loopingot és a csütörtöki gyakorláskor emellé még a nagy állásszög/lassú áthúzásból ugyanezt.
Ilyet a C Gripenektől még nem láttam.
AGRESSOR
„az összes fegyvert szét szedtem a 88asknál”
Az ott álló kollégáknak azóta is az idegeit ápolják(nem miattad de amikor kb egymilliószor elmondod egy nap,hogy nem AK-47 hanem AK-63D az kicsit idegölő) nincs sok remény a felépülésre :)
AGRESSOR
Mi volt az a minden???Én sajna csak 10 percet voltam rep napon :S
Dudi
A Dragunoval becéloztam az irányító tornyot ekko oda jöttek hozzám és kis vigyorral mondták h nem kéne.:D
A PKMt a P9et az AK-63at az RPGt és a legjobb volt a Szép mesterlövész puska erre azt mondta a gyerek de csak halkan hogy egy nagy szar a 0 széria jobb volt de ezeknek már kiesek a tárjuk meg sok a gyerek betegségük de nekem nagyon tetszett főleg mert h Magyar.
A légvédelmiseknél az Iglát vettem válra és szétszedte nekem a gyerek és vagy 30percet beszélgettünk kisebb halgató sereggel a „terror elleni háborúról” és mondta h micsoda egy hatásos fegyver bármeik helit leszedi a világon 5kmen belül mivel 550m/s sebességel halad és nem érzékeli a besugárzás jelző.
A KUBos gyerek mondta h kint voltak Németországba gyakorlaton és 14 Tornádót küldtek 4 KUB indító egységre abból 2 maradt „épen” és azok tudták „kinyírni” őket.
dudi
Tisztázzunk pár tényet az ak családról:)
orosz vonal: magyar vonal:
ak 47 ak 55
akm ak 63
akms ak 65d
Persze ha hibázok akkor nyugodtan ki lehet javítani.
vazze ilyen szar cuccot…. mindegy leírom akkor mégegyszer
szovjet: ak 47 akm akms
magyar: ak 55 ak 63 ak 63D
Tehát a ti AK 63D-itek igazából csak magyar AKMS-ek.
sulyid
AK-55-ről még életemben nem hallottam(azzal keverheted,hogy 55-ben állt rendszerbe az AKM).
Szu:AK-47,AKM,AKMS,
MO:AK-63F(fatusás gyakorlatilag AKM),AK-63D(aláhajtható válltámasz gyakorlatilag AKMS),AMD,AMP-69(puskagránát lövésre alkalmas változat)
És a jó öreg 65 mintájú Automata Módisított Deszant , azaz az AMD-65 gépkarabély. Ha jól tudom, már nincs szolgálatban, de vannak közöttünk olyanok akiknek még ez volt a rendszeresített szolgálati fegyvere a sorkatonaság áldásos intézményén belül. :)
Python, pontosan! 1995-ben még én is a jó öreg AMD-65-t szorongattam kezemben.
De ez az AK-55 hogy jött elő nem tudom… :(
Dudi!
Elméletileg a az első Magyarországon gyártott (mart tokos) AK-47-eket AK-55 néven gyártották. Nekem nem egyértelmű, hogy ez csak gyári jelzés, vagy katonai is. Minden esetre Apám aki 1953-tól szolgált fegyverzetisként nem hallott róla.
Itt vannak utalások rá:
http://hu.wikipedia.org/wiki/AK%E2%80%9363
http://www.hungariae.com/AK55.htm
Itt vannak ilyen megnevezéssel szabályzatok, de ha megnyitod őket nem találsz bennük utalást rá (legalább is a címben nem és a bevezetésben nem):
http://www.kalasnyikov.hu/index.php?page=dokumentumok
Tudni kell, hogy a néphadsereg korai időszakában nem az eredeti szovjet típusmegnevezést használtuk, hanem a rendszeresítés évét. Így fordulhatott elő, hogy a PPS-41 nálunk 48M géppisztoly, vagy a T-34 első megnevezése 48M közepes harckocsi volt (a Hadtörténeti Könyvtárában találhatsz szabályzatot ilyen címmel). Ezek a megnevezések azonban rövid életűek voltak és inkább csak ideiglenes szabályzatok és megnevezések voltak 1955-ben már nem volt jellemző.
TG
ambasa
Neked van igazad mivel tatám harckocsizó volt és nem halott ő se ak 55-ről ellenben mesélt valami ak 49-ről.Először azzal voltak felszerelve és utána kaptak AMD-t.Tudni kell hogy tatámék 66-68-ig voltak szolgálatban.Tatám mesélte azt is hogy mindenkinek volt 1 pisztolya és 1 ak-ja.Pedig hivatalosan minden tankhoz csak 1 db ak járt de náluk mindenkinek volt 1 sajátja.